• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² Leather Coat icm. Mothers LeatherTech Foaming Wash Cleaner

Micha D.

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2017
744
153
28
Bennebroek of Delft
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje over Gyeon Leather Coat in combinatie met Mothers Foam Wash. Ik wil graag een leren tas behandelen met Leather Coat, omdat hij ook regelmatig door de regen gaat. Echter heb ik de tas onlangs behandeld met de Mothers kit, dus Foam Wash en de Gel Cream.

Is het voldoende om de tas te reinigen met nogmaals de Foam Wash en daarna af te nemen met een lichte dosering Gyeon Prep? Of is het echt aan te raden daarvoor Leather Cleaner aan te schaffen?

Ik hoor het graag en alvast bedankt :innocent:.
 
Niemand die dit weet of er ervaring mee heeft :)?

Ik vraag me vooral af hoe cruciaal een voorbehandeling is voor Leather Coat? Is het zoals een coating dat je echt alle stappen moet volbrengen omdat het anders nutteloos is of kan ik het meer zien als een soort van wax/wetcoat?
 
Ja klopt, dat had ik inderdaad al gelezen, daar kwam mijn vraag ook vandaan o_O. Het 'nadeel' is dat je weer een fles van een halve liter in de kast heb staan waarvan ik weet ik hem niet veel ga gebruiken.

Maar als het echt niet anders kan dan zal ik ook de Leather Cleaner erbij nemen.
 
Een tas heeft toch minder te verduren dan een stoel / zetel
Zal je het misschien iets eerder moeten ophalen met een nieuw laagje
Ik zou er niet te moeilijk over doen.

Wat ik wel aanraad is opletten met MicroFiber op leer
Niet alle leer is bestand tegen de vezel (haakt een beetje)
Ik denk dat MF suede een beter alternatief is
 
Naar mijn weten zal de Foaming Cleaner goed reinigen. (i.c.m. een borstel uiteraard) Overgebleven vettige residu zal je dan inderdaad met een ontvetter toch wel weg kunnen krijgen, lijkt mij. ;)

En inderdaad wat RedCat aangeeft; Het is niet een dikke coating die je smeert en alles herhalen na een bepaalde tijd zal geen dag in beslag nemen. :p
 
@RedCat Kijk dat is een goed advies! Ik heb met de Mothers Kit wel een microvezeldoek gebruikt toen, maar misschien is het beter om een Gyeon Suede doekje mee te bestellen!

@Quantoxx Thanks voor de toevoeging :).

@Istnogferarie Dat is aardig van je! Ik ga eerst even kijken of ik het zo kan oplossen en anders kom ik heel graag eens langs. Vind het sowieso wel leuk weer eens wat forummers te ontmoeten :cool:.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Micha! :D

Ik zit momenteel ook met een leer-dingetje in mijn maag. :p Ik kwam toen jouw topic weer tegen en vroeg mij af hoe de behandeling met Mothers Foam + DDJ Leather Sealant je is bevallen?

Mijn buurman sprak mij aan met een vraag over zijn lederen interieur. De bestuurderstoel heeft namelijk na nog geen 1500km (nieuwe auto) vlekken van kleding. Broeken zullen hebben afgegeven. ;)

Ik gebruik voor leer graag de Mothers LeatherTech set en dus heb ik aangeboden om het leer te reinigen en te voeden. Maar ik vraag mij af of dit dan van korte duur is en er binnenkort gewoon wéér vlekken zullen onstaan. :D

Zou de Sealant of bijv. Gyeon - Leathercoat dit kunnen voorkomen? Of zou een conditioner gewoon nog beter zijn voor het leer?

(Leer moet natuurlijk niet glimmen en glad worden)
 
Qua conditioner; Ik heb eigenlijk met zowel gliptone als met waxaddict dat het leer wel wat glad is, tenzij goed opgewarmd door de zon. Zit er dan ook al ca 200k in.