• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GYEON - Q² LEATHER SHIELD of DR LEATHER - DYE BLOCK -

Nickkenny

Detailing addict
5 jan 2015
101
65
Welk van de 2 gebruiken op een opaal wit lederen interieur BMW
of gebruik ik Gyeon Leather Coat.
Moet ik dan eerst een conditioner op het leer doen ?
 
Laatst bewerkt:
Door de jou genoemde ken ik alleen de Leather coat uit ervaring. Deze werkt zeer makkelijk en zuinig. Leer word wel wat glad kort na applicatie wat later wel verdwijnt. Hiervoor GEEN leer conditioner erop doen.
 
Jep! Heb ik gebruikt. Zit er nu ongeveer een jaartje op. Werkt op zowel de stoelen als mijn stuur heel goed! Afnemen met een vochtig doekje is voldoende als onderhoud. Geeft een mooie matte uitstraling.
 
Gyeon Q² Leather Shield is de meest duurzame. Zeer makkelijk aan te brengen, afnemen is niet eens nodig. Zorg wel voor een goede reiniging.
Niet echt geschikt voor ouder leer maar meer voor nieuw leer zonder beschadigingen.

Spul is echt briljant op met name licht gekleurd leder. Je kan Q² Leather Shield toppen met Q² Leather Coat als je dat wilt.
Q²M Leather Cleaner verwijdert wel Q² Leather Coat maar niet Q² Leather Shield dus je kan de cleaner gewoon blijven gebruiken als onderhoud.
 
Heb ik nog niet getest, maar is eigenlijk ook niet echt nodig om het daarmee af te vegen hoor. Als je het goed bij houdt is met een vochtige handdoek meer dan voldoende.
 
Gyeon Q² Leather Shield is de meest duurzame. Zeer makkelijk aan te brengen, afnemen is niet eens nodig. Zorg wel voor een goede reiniging.
Niet echt geschikt voor ouder leer maar meer voor nieuw leer zonder beschadigingen.

Spul is echt briljant op met name licht gekleurd leder. Je kan Q² Leather Shield toppen met Q² Leather Coat als je dat wilt.
Q²M Leather Cleaner verwijdert wel Q² Leather Coat maar niet Q² Leather Shield dus je kan de cleaner gewoon blijven gebruiken als onderhoud.


Gyeon Q² Leather Shield besteld.
Nu leer cleanen met Gliptone en inwrijven met Gliptone Leather Conditioner .
Dan een week wachten om met Gyeon Q² Leather Shield te behandelen
 
Dat zou ik niet zo doen hoor @Nickkenny

Zoals @tembaco al zei geen conditioner erop doen als je shield erop zet
Deze voed en beschermt het leer perfect.
De conditioner maakt het leer vrij vettig en zal de shield niet doen hechten ook niet na een week wachten.
Als de conditioner er na een week niet meer zou zijn dan zou je het welke week aan moeten brengen.

Laat dus conditioner zitten en na reinigen alleen shield aanbrengen
 
Gyeon Q² Leather Shield is de meest duurzame. Zeer makkelijk aan te brengen, afnemen is niet eens nodig. Zorg wel voor een goede reiniging.
Niet echt geschikt voor ouder leer maar meer voor nieuw leer zonder beschadigingen.

Spul is echt briljant op met name licht gekleurd leder. Je kan Q² Leather Shield toppen met Q² Leather Coat als je dat wilt.
Q²M Leather Cleaner verwijdert wel Q² Leather Coat maar niet Q² Leather Shield dus je kan de cleaner gewoon blijven gebruiken als onderhoud.

Hoelang moet die leather shield eigenlijk uitharden na aanbrengen?
Kan ik niet direkt ergens vinden, dus ik vraag het hier even