• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GYEON - Q²M PREP is op basis van wat?

Kiijk ( voor het geval je gemist hebt ) eens hier:
screenshot_20161229-074354-png.90817

Buiten de ingredienten zit er over het algemeen wel een ( vrij lange ) testperiode aan vast, dus 1:1 te kopieren=?
Zou het i.i.g. eens een keer ( of vaker ) proberen om te zien hoe het je bevalt.
Het vreemde vind ik wel dat er jaren lang gebruikt is gemaakt van de IPA, maar ineens wordt verstopt sinds de Prep, EX en andere middelen.
Sure, het zal wat beter werken, maar om het nu te verdommen vind ik ook weer 3x niks.
Maar goed ik denk en doe wel vaker vreemder dan anderen, maakt het voor mij leuker en wellicht wat mind
 
Daar kwam mijn vraag ook vandaan, 6 jaar geleden poetste ik bij een autobedrijfje, daar gebruikten we altijd IPA met demiwater.

Oké, met die tabel heb je geen exacte verhoudingen < 30% en > 60%, maar dat zou alleen de kracht van je wipe moeten bepalen lijkt me.

Maar volgens mij als je dit koopt:
1L 99.9 isopropylalcohol,
4L demiwater
3% * 5 liter = 15 cl SLES

En dat samenvoegt, zou je in principe PREP hebben, minus het luchtje + een gruwelijk sterke alcohollucht :)
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Ik gebruik ook IPA die ik 1:10 verdun met demiwater. De schraalheid is mij niet opgevallen, in de zin van dat het sterker is dan bij EX. Ik vind het dus vergelijkbaar. :D

Voordat ik zelf deze ontvetter ging ''maken'' heb ik veel vragen gesteld hier op het forum en kwam toen tot de conclusie dat best veel mensen dit zó gebruiken, maar ik proefde ook wel dat men soms toch het idee heeft om bij het aanbrengen van Gyeon coatings tóch voor de zekerheid Prep te gebruiken of EX voor Nanolex.
 
mk-us, dat is een beetje een hype..
Omdat het zo wordt aangeprezen, gelooft men ook daadwerkelijk dat het echt zo is.
Vroeger gebruikte ik ook IPA, toen der tijd nog meegedaan aan een inkoopactie ;)

Tegenwoordig gebruik ik ook prep, omdat het de ultieme ontvetter zou zijn voordat je begint met coaten. De ipa.. tja die heb ik nog steeds in de kast liggen, misschien toch maar weer eens uit de kast halen.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us