• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GYEON - Q²M PREP is op basis van wat?

Let me Google that for you...

Vaak vind je dat soort informatie in de (verplichte) MSDS oftewel Material Safety Data Sheet. Dit geldt voor veel producten.

https://www.google.nl/url?sa=t&sour...jcjiuMDYoZZgGY-iQ&sig2=5yVa0fVpxFcaDOI_yu07JQ

Screenshot_20161229-074354.png
 
Nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig wat het afnemen makkelijker maakt bij Q2M prep in vergelijking met een merkloze IPA. Is dat de 1-3% sodium?!
 
Nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig wat het afnemen makkelijker maakt bij Q2M prep in vergelijking met een merkloze IPA. Is dat de 1-3% sodium?!

Hmm... Ik heb geen idee.

Ik gebruik zelf liever de Nanolex - EX. Verschilt niet enorm van Prep ofso, maar hij is wel sterker. (Meer % IPA)
 
Ja de EX ruikt ook echt naar de alcohol ipv de Prep wat meer fris ruikt. Vind de EX ook niet verkeerd ruiken trouwens. En vind hem ook fijner verwerken.
 
De Prep heeft ook een kleurtje. Is dat gedaan om te weten wat je hebt behandeld?
Wat ik dan wel weer vreemd vind, is dat ze juist op een heel zuiver product zoiets gaan toevoegen.
Die kleurstof moet toch.. of verdampen of weggepoetst worden lijkt mij.
 
Die kleurstof is alleen maar zichtbaar in de fles. Het zou niet goed zijn als je dit op het lakwerk zou kunnen zien.

Kleuren worden erg vaak toegepast zodat je makkelijk het juiste product pakt
 
Op een witte auto zie je zeker wel de roze kleur hoor maar na het uitwrijven van de Prep is er niets van kleur zichtbaar.
 
Toevallig bijkomend, het is maar een kleurstofje, na het afnemen is je lak mooi schoon dus de kleur heeft geen verdere functie
 
@Quantoxx dus jij hebt weer net een omgekeerde mening over de Prep en de Ex. Zo zie je maar dat hinder mensen hebben honderd meningen. Vind het alleen jammer dat deze producten zo duur zijn. Hoop wel dat je er lang mee doet, want een gallon Prep is me te duur in aanschaf.
 
Heb toevallig vandaag eens vergeleken omdat ik toch al bezig was. Na orangepeel verwijderen afgebouwd etc etc. Uit nieuwsgierigheid een paneel met EX ontvet en ernaast met Prep. Inderdaad wat @Quantoxx zegt. Paneel wat ontvet met EX was de lak meer schraal tegenover de Prep. Merkte het ook met wax aanbregen. Paneel wat met EX ontvet was hoorde je ook een duidelijk piep geluid van de foampad over de lak.

Echter vind ik de verwerking fijner en de literprijs is goedkoper van de EX.

Maja het lijkt mij erg veel op gewoon IPA. Dat kost immers geen drol. 20L voor nog geen €50,- en dan nog eens 1:1 of minder sterk mengbaar met water.
 
  • Leuk
Reactions: DarthVader
@Quantoxx dus jij hebt weer net een omgekeerde mening over de Prep en de Ex. Zo zie je maar dat hinder mensen hebben honderd meningen. Vindt het alleen jammer dat deze producten zo duur zijn. Hoop wel dat je er lang mee doet, want een gallon Prep is me te duur in aanschaf.
Blijkbaar deel ik die met @tembaco :p

Tja, doe je er lang mee..? Ikzelf ben vaak veel te gretig met product, haha! Maar, als je bijv. een halve motorkap gepolijst hebt en de boel wilt afnemen en/of ontvetten, dan is een spraytje of 2-3 op je doek wel genoeg, denk ik. (Later, is je doek meer verzadigd, dan heb je weer wat minder nodig, etc)

Bij EX zie je duidelijk wanneer je iets geraakt hebt met je doek + EX, want je ziet het product dan wegtrekken. Ik werk dus altijd door als ik ontvet, heb namelijk het idee dat als je klakkeloos een paneel in zou sprayen en een rondje draait, dat je product weg is. xD

Inderdaad wat @Quantoxx zegt. Paneel wat ontvet met EX was de lak meer schraal tegenover de Prep. Merkte het ook met wax aanbregen. Paneel wat met EX ontvet was hoorde je ook een duidelijk piep geluid van de foampad over de lak.
Ah, ik dacht dat ik alleen was met dit idee. :p


Greetz
 
@Quantoxx dus jij hebt weer net een omgekeerde mening over de Prep en de Ex. Zo zie je maar dat hinder mensen hebben honderd meningen. Vindt het alleen jammer dat deze producten zo duur zijn. Hoop wel dat je er lang mee doet, want een gallon Prep is me te duur in aanschaf.
Prep/Ex is typisch en product waar ik dan best veel van verbruik.
Doe je 1/2 auto's koop je een liter maar doe je er meer dan wordt een gallon al snel voordeliger.
 
Puur uit interesse: Zijn er mensen die ipv prep IPA of een mengels van IPA met iets anders gebruiken? Als je zo de ingrediëntenlijst van prep ziet, zou je het prima zelf kunnen maken lijkt me?
 
IPA vermengen met ( demi ) - water wordt wel gewoon gedaan; echter de bijbehorende middelen zitten er dan nooit bij.
Schraalheid: je kan het meer gaan verdunnen om wat minder schraalheid te verkrijgen.
Hoe het bevalt laat ik over aan de gebruiker zelf om te bepalen
 
IPA vermengen met ( demi ) - water wordt wel gewoon gedaan; echter de bijbehorende middelen zitten er dan nooit bij.
Schraalheid: je kan het meer gaan verdunnen om wat minder schraalheid te verkrijgen.
Hoe het bevalt laat ik over aan de gebruiker zelf om te bepalen

Met bijbehorende middelen bedoel je dan de flacon en het spraykopje? Tegen de tijd dat ik door m'n prep heen ben, ga ik eens een litertje IPA, demi-water en SLES kopen; kijken hoe het werkt, gewoon voor de lol :)
 
Laatst bewerkt: