• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² Rim Wheel Coating: How-to, review en duurtest.

Het aanbrengen van die Gyeon Q2Rim gaat makkelijk maar ik heb ondervonden dat ondanks ik regelmatig na korte tijd en ook zelfs na een paar minuten nogmaals afvegen toch strepen en vlekken zie, indien iemand tips heeft voor het aanbrengen hiervan op zwarte velgen, lees ik ze graag ;)
 
Om te beginnen ERG goed ontvetten, liefst met twee verschillende middelen (Gyeon Prep en IPA bijvoorbeeld)
Bij het aanbrengen niet te droog werken, de applicator met een druppel of 10 tot 15 werkt het best.
Dan kan je iets verder doorwerken en het laatste deel nog een keer meepakken als je de applicator opnieuw met product hebt gevuld.
Dus in de eerste stap van 0 naar 90 graden en de tweede stap van 45 naar 135 ...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Rytec
OK dank je voor de info, ik moet wel zeggen dat ik het redelijk vochtig heb aangebracht, niet vloeibaar uiteraard maar toch dat je ziet dat je het erop legt. Hoelang wachten jullie dan om het dan met een microvezeldoek weer af te nemen? Vooral op de vlakken tussen de spaken aan de buitenzijde, dus ook zoals waar het ventiel zit zie je zo'n gekleurde blauw/goudkleurige glans zitten.
Ofwel nog niet goed genoeg ontvet, het waren nieuwe velgen en ik had deze met Gyeon prep en een microvezeldoek schoongemaakt. Ofwel niet goed afgenomen.
Ik zal het volgend jaar opnieuw moeten proberen, nu heeft dat geen zin meer.
IMG_5417.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt me meer een niet goed uitgepoetste coating qua kleur schakeringen.
Ik hoop trouwens niet dat die vegen ook krassen zijn want dan zou ik toch willen adviseren eerst te polijsten de volgende keer voor het coaten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Rytec
Nee, zijn geen krassen, er zaten in ieder geval geen krassen in toen ik ze vorige week ontvangen heb. De velgen zijn nu ook vuil van de regen maar dat zijn dan wellicht resterende vegen in de coating van het uitpoetsen, welk soort doek gebruik je dan het best om dergelijke zwart glanzende velgen uit te poetsen en moet je redelijke druk uitoefenen bij het uitpoetsen misschien? Ik heb altijd het idee gehad dat je dan weer alles eraf wrijft. Ik ga er dan heel zachtjes overheen om het uit te poetsen.
Op mijn vroegere zomervelgen met gepolijste vlakken en antracietgrijze kleur had ik dat misschien dan ook maar je kon het daarop niet zien.
 
Eigenlijk weinig druk maar wel iets uiteraard, zeker om ook in de hoekjes te komen.
Je poetst idd een groot deel van het product eraf, maar wat er achter blijft is de werkende formule welke beschermd en gebonden is aan je lak (mits juist ontvet).
Ikzelf gebruik hiervoor Gyeon Baldwipe maar iedere goed kwaliteit microvezel doek is hier geschikt voor.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Nou bij mij gaat de duurtest van de non-evo rim volgende week beginnen. Dan worden ze gemonteerd.
Overigens was de applicatie vrij stroef, en dat met uitpoetsen na een seconde of 10-15. Geen high spots die ik kon zien met een detail light of in de zon.

Scheelde wel heel veel dat ik de coating in de schuur heb aangebracht op losse wielen, en niet op gemonteerde, dan had ik nu een tweede hernia van het bukken.

Bij twee wielen na 3u de tweede laag, bij de andere twee na ong 1u.

Verder hebben ze ongeveer twee weken binnen gestaan na het aanbrengen, dus zou genoeg moeten zijn kwa uitharden.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i