• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² Rim Wheel Coating: How-to, review en duurtest.

Prima hoeveelheid gebruikt! Een coating is ook geen wax en is vaak stroever dan wax.
Zegt overigens helemaal niets over de mate van bescherming en gemak. Puur de perceptie dat gladheid altijd beter is.
2e laagje kan maar is geen must. De make up pads zullen lekker uitgehard zijn nu :)
 
Was zeer gemakkelijk aan te brengen vond ik! Die make up pads zijn inderdaad mooi hard geworden.
goede voorbereiding is wel super belangrijk, en neem de tijd er voor!
2 per velg gebruikt, 1 voor de binnenzijde en 1 voor de buitenkant.
zeker een product dat aan te raden is! Duurzaam moet zich nog bewijzen maar zoals ik andere reviews lees zit dat wel goed..
 
Nu bijna een maand verder heb ik toch nog een vraag over de Gyeon RIM.
Na een week of 2 kwam er al aardig wat zwarte aanslag op de velgen, dus ik dacht laat ik eens kijken zoals ze in vele filmpjes doen, in een wasbox afspuiten met hogedruk.
Je zag wel heel wat zwartigheid er af spoelen, maar er bleef helemaal een zwarte laag op de velg zitten, dit kon je ook zo met je vinger weg vegen, maar met spuiten kreeg je het niet weg.

Vandaag de auto gewassen en de velgen met het overgebleven sop en andere washmitt, je wast de zwartigheid er ook zo af,

Hoe kan het dat het bij mij er niet zo makkelijk af ging als op de filmpjes met een hogedrukspuit?
 
Het oog heeft nog altijd een hogere resolutie als de camera. Dit zie je wel vaker, de kleine zwarte pitjes vallen niet op wanneer je het filmpje kijkt.
Gewoon je velgen even wassen en de vieze waas verdwijnt. Met de RIM is dit een fluitje van een cent! Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.
 
Er bleef bij mij echt een zwarte waas op de velg zitten, met een washmitt en shampoo stelde het ook niet veel voor om ze schoon te krijgen.
en na het afspoelen echt een gigantische beading op de velgen. dikke waterdruppels op de velg, wel mooi gezicht.
 
Bij mij spuit ik ze echt redelijk schoon maar ik moet ook zeggen dat mijn remblokken veel minder afgeven dan de vorige die ik had. Misschien dat het daar bij jou ook in kan zitten?
Anders Non Ferro erop, intrekken en afspuiten als je ze niet wilt wassen.
 
Non ferro is ook nog een optie inderdaad! ik zal kijken of ik er aan denk bij een volgende keer er foto's van te maken, van hoe ze eerst vies zijn, en na het afspuiten met hogedruk.
Nu heb ik met het restant shampoo dat ik had, na ik mijn auto heb gewassen, met een andere washmitt gewassen en afgespoeld.
 
Weet wel dat non ferro een stukje agressiever is dan een sopje van autoshampoo. Dit komt de standtijd niet ten goede. Maarja, als het niet anders is, dan heb je weinig keus... Ik was ze meestal gewoon met een sopje. En mocht de coating na 6 maanden wat gaan nalaten, dan komen de winterbanden erop :p.
 
Non ferro tast de coating (gyeon rim) niet aan hoor dit is ph neutraal, en veilig voor lak of coatings.
met een sopje krijg ik ze ook prima schoon, alleen viel me op dat ik ze met alleen afspuiten met hogedruk niet helemaal schoon kreeg zoals je op meerdere filmpjes ziet met deze coating.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Beetje laat om op dit topic te reageren maar dit is een perfecte how-to wat ik zocht. Zéér duidelijk aangetoond. Enigste wat ik mij afvraag: het achterste van de spaken heb je niet behandeld? Of toch niet laten zien in het filmpje? Lijkt mij dat dit net een moeilijker te bereiken plaats is om proper te krijgen..

Hoeveel tijd zou je aanraden om tussen twee lagen te nemen? En is afwerken met CanCoat een optie?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Dibbuz
Dank voor de complimenten! Bij deze velgen ervoor gekozen om achter de spaken niet te doen. Ik kon daar zeer goed bij en met de grovere structuur van die delen twijfelde ik of het wel goed kon hechten. Tussen de 2 lagen een uurtje laten zitten.

Cancoat kan wel als je dat zou willen als topping.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan en RoyR
@Dibbuz onze Cupra velgen heb ik WEL behandeld achter de spaken.

In de winter zijn ze eraf en maak ik ze schoon. Toen was de beading nog aardig goed!

Over een paar maand polijst ik ze weer lichtjes. En doe ik overal een nieuw laagje Gyeon RIM op.

1ca79975a4c08ada981d69c6ac98eb7e.jpg
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Dit topic is al enige tijd geleden, maar lees deze nu pas nadat ik afgelopen weekend mijn velgen heb behandeld.

Afgelopen weekend heb ik alvast 2 van mijn bbs velgen behandeld met de coating (de andere komen deze week aan de beurt). Velgen eerst afgespoten en hierbij is de non ferro gebruikt, vervolgens gekleid en hierna met de monello mezzo gepolijst met een cone. Daarna ontvet met de Prep en vervolgens de coating aangebracht. Heb de gehele velg behandeld en vervolgens met de doek erover heen gewreven. Ik was bang om de coating eraf te wrijven en heb dus beetje met een doek eroverheen gedaan. Echter lees ik nu dat er wordt geadviseerd om de coating binnen 2 á 5 minuten af te nemen omdat je anders erg hard moet wrijven om het eraf te krijgen. Dus neem aan dat ik coating er eigenlijk beter vanaf had moeten wrijven klopt dat? En kan het kwaad op de manier hoe ik het nu heb gedaan?

Er is wel een duidelijk verschil zichtbaar nu, en dat is dat de velg van mat nu wel een stuk meer glans heeft. (vind ik persoonlijk niet erg). Heeft het nog verder cosequenties? Alvast bedankt voor een reactie!
IMG_2271.jpg
 
Een aantal zaken gaan hier denk ik niet helemaal goed. Je hebt gepolijst met Mezzo maar matte/satijnen lak polijsten is natuurlijk vragen om glans. Daarnaast heb je echt te lang gewacht met afnemen van RIM. Jouw velg zou je aan de voorkant in 3 delen moeten opdelen en dan na elk deel direct afnemen. Vervolgens de binnenkant en gelijk afnemen.
Ik denk niet dat het veel consequenties heeft maar handig was anders :)
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Quantoxx en Altos
Ook geschikt voor deze velgen , volgens facebook groep wel maar is toch net even een ander soort velg .
20210303_121253.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Rytec