• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² View product over

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Gister voor het eerst Gyeon Q² View aangebracht op de ruiten van de auto.

Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd voor de hele behandeling.
Alleen in de gebruiksaanwijzing staat dat je het hele potje Repel van 20 ml moet gebruiken op alleen de voorruit en 2 zijruiten.

Ik heb nu inmiddels de hele auto met het potje gedaan en voor de zekerheid de voorruit 2x. En nog heb ik een half potje over :s
Is dit normaal of heb ik dan te weinig gebruikt?

De 2x keer de voorruit wat dikker gedaan, dat had als effect dat het er veel minder makkelijk af te poetsen was, dus ik zou niet weten hoe ik het hele potje op 3 ruiten moet verdelen.

Kan je het spul gewoon bij kamertemp bewaren?
Dan kan ik de behandeling over een tijdje nog eens doen, of op nog auto ;)
 
Ik heb dezelfde ervaring, echter had ik de 2 zijruiten niet behandeld. Ik meen dat Tim aangaf dat het product maanden goed te houden is als je hem gekoeld bewaard. Daarom heb ik mijn flesjes terug in het zakje gedaan en in de koelkast gezet.
 
Ik heb dus:
Vooruit 2x gedaan
4 zijruiten + 1 achterruit gedaan.

En dan heb ik het halve fles nog over ;)

Moet die Cleanse ook in de koelkast?
 
Behalve dat ik veel over hield weinig problemen mee gehad. De 2de stap niet te dik doen, want dan gaat het er lastiger af.

Wat ik zelf wel even had gedaan is de ramen met klei en polijst middel behandeld.
 
Ben benieuwd hoe dit product je bevalt, zou je je bevindingen hier willen delen? Want ik zoek een beter alternatief voor mijn rain-x.
 
Ik ben ook erg benieuwd, het is een beetje een gokje ;)

Van de week voorspellen ze weinig regen... Maar ik verwacht dat het smorgens toch wel wat vochtig is.
 
Over dat bewaren in de koelkast heb ik zo mijn bedenkingen..Het staat mij bij dat het bewaren op een koele plaats wel correct is maar niet de koelkast.. Wellicht even navragen bij cc? Bij bijvoorbeeld cquartz staat het in de aanwijzing: "keep away from moister and refrigerator."
 
Vraagje: ik heb het Q2 View setje gekregen, en heb er twee exact dezelfde sponsjes bij en 4 suede doekjes. Hoe en met welke pad verwerk je de polish? De Repel met de suede doekjes is me duidelijk, maar de polish gewoon op het zwarte sponslaagje op de pad of ook met een suede doekje? Dit stukje is me nog niet helemaal duidelijk.
 
Ook ik heb gisteren 2 voorruiten gedaan en 4 zijruiten, nog de helft over (repel).
Heb ik het nou te dun gedaan? Moet er nog een 2e laag overheen?

Aan de TopicStarter, wat is je ervaring?
 
Werkt nog steeds perfect sinds begin dec! Het plan is wel om het straks voor de winter opnieuw te doen. Maar nog steeds erg tevreden! :)
Het neemt af als de auto langer niet gewassen is. Even wassen en werk weer perfect. Zal komen door het vuil wat er dan bovenop ligt.
 
Ik heb pas ook de Q2 view op mijn voor en 2 zijruiten uitgeprobeerd maar heb toch nog wat vragen erover:

1 - Moet ik de Cleanse schudden voor gebruik.
2 - Hoeveel druppels moet ik op het sponsje doen want dat zie ik niet staan in de handleiding.
3 - En hoelang moet het dan op de ruit blijven zitten voor dat ik het eraf kan halen want dat zie ik er ook niet in staan en het lijkt mij niet dat ik het gelijk na het opbrengen ik het eraf moet halen.
4 - Bij de Repel moet ik dan gewoon het hele sponsje nat maken met de druppels uit het flesje en wel of niet schudden voor gebruik.
5 - Na hoeveel minuten kan of mag ik het eraf halen want dat zie ik ook niet staan in de handleiding want toen ik het erop deed kreeg ik het na een tijdje bijna niet meer eraf met de doek en kreeg ik grijze strepen dus vermoed ik dat ik het verkeerd heb gedaan.

Graag hoor ik van jullie.
 
1 - Moet ik de Cleanse schudden voor gebruik. ja altijd schudden
2 - Hoeveel druppels moet ik op het sponsje doen want dat zie ik niet staan in de handleiding. 10 - 15 per deel raam
3 - En hoelang moet het dan op de ruit blijven zitten voor dat ik het eraf kan halen want dat zie ik er ook niet in staan en het lijkt mij niet dat ik het gelijk na het opbrengen ik het eraf moet halen.
op het moment dat je klaar bent met polijsten ( dan ook ontvetten ! )
4 - Bij de Repel moet ik dan gewoon het hele sponsje nat maken met de druppels uit het flesje en wel of niet schudden voor gebruik.
doekje om het sponsje en dan een druppel of 4 op het doekje doen en dan in verticale lijnen aanbrengen, even snel schudden
5 - Na hoeveel minuten kan of mag ik het eraf halen want dat zie ik ook niet staan in de handleiding want toen ik het erop deed kreeg ik het na een tijdje bijna niet meer eraf met de doek en kreeg ik grijze strepen dus vermoed ik dat ik het verkeerd heb gedaan.
ik heb 5 uur laten zitten voor ik het ging uitpoetsen ( jij ging te snel uitpoetsen het was nog niet uit gehard ) en dan zo lang mogelijk droog laten staan

bij mij gaan de druppels al rollen bij 50km/u !!
 
Bedankt voor de reactie de meeste dingen zijn duidelijk alleen heb ik nog vragen over de volgende dingen.

Wat moet ik dan gebruiken om de ramen te ontvetten.
Dus ik moet de druppels op het doekje doen in plaats van op het schuimblokje.
En niet in cirkels maar in verticale lijnen aanbrengen.
 
Ik heb de Reppel 30 min laten zitten. Toch moest ik zeer hard boenen om al het product van de raam te krijgen . Dus makkelijk werken vind ik de gyeon Reppel niet . Kent iemand dit probleem ?

Ik heb eerst gekleid,raam ontvet met prep,daarna cleanse gebruik , en dan de Reppel
 
Ik heb de Reppel 30 min laten zitten.
30 minuten? De handleiding zegt 'a few minutes' dus 2 a 3 minuten en niet meer.

Het is een siliciumdioxide coating die uithardt. Het is dan ook erg logisch dat je het na 30 minuten er bijna niet meer vanaf krijgt.

Dit soort producten nooit langer laten drogen dan voorgeschreven!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Beste Tim ,

Zou dit de reden kunnen zijn waardoor als ik de ruitensproeier gebruik dat ik tijdens het drogen van de vloeistof de banen zie die ik gemaakt heb tijdens het aanbrengen . Voor de rest als het droog is is het streeploos. Door een polijst middel te gebruiken voor de lak krijg ik de coating er wel weer af toch ?
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Beste Tim ,

Zou dit de reden kunnen zijn waardoor als ik de ruitensproeier gebruik dat ik tijdens het drogen van de vloeistof de banen zie die ik gemaakt heb tijdens het aanbrengen . Voor de rest als het droog is is het streeploos. Door een polijst middel te gebruiken voor de lak krijg ik de coating er wel weer af toch ?

Correct.