• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon - Q2 Anti Fog, probleem, blijft waas zichtbaar

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Beste medeforummers,

Recent de Gyeon anti fog aangeschaft. Vanmiddag aangebracht conform de gebruiker instructies. Echter, toen ik vanavond de auto uit de garage reed zag
ik nog steeds een waas aan de binnenkant van het raam. Met een schone MF na gewreven maar het lijkt terug te komen.

Iemand een idee wat er verkeerd gaat?

Grt
Marc

1. Was je raam eerst goed schoon gemaakt en ontvet?

2. Niet teveel product gebruikt?

3. Goede MF doek gebruikt? Ik vind MF namelijk niet fijn werken op ramen(ik heb het idee dat het meer smeert dan goed opneemt), ik gebruik daarvoor de bekende wafeldoeken die ook in de CC shop te verkrijgen zijn.

ik heb meerdere anti-fogs gebruikt, bij allemaal in meerdere of mindere mate last hiervan gehad.
Bij mij dus geen product meer aan de binnenkant van het raam.

@Ivo, heb je de Gyeon versie geprobeerd? Het kan ook aan zijn dat je niet goed voorwerkt, je reactie helpt de TS op dit moment helemaal niets.

Zou je er een foto van kunnen maken hoe het eruit ziet bij je? We gaan hier ook eens uitgebreid testen met het product zodra daar tijd voor is.

Mijn voorbehandeling was in alle gevallen: 2x megs glasscleaner, 2x IPA (of andere cleaner), laten uitdampen en daarna aanbrengen volgens instructie.
Zelfs een keer eerst AG Glass polish, daarna bovenstaande stappen, zelfde resultaat.
Gyeon heb ik niet geprobeerd, wel o.a. Pro Vision en CarPro.
Vooral in de avonduren (schijnsel van bv lantaarnpalen) echt NIET te doen qua vlekken/waas.

Op de zijruiten hebben ik met de Pro Vision hier geen last van gehad. Op de vooruit af en toe eens last van een lichte waas. Van te voren enkel met Dodo's glasreiniger schoongemaakt, product aangebracht volgens instructie.

Ff inhaken op de reacties. Ramen zijn schoon gemaakt met autofinesse glass cleaner. Hierna met Eraser. Product aangebracht comform de verpakking. Reden van het gebruik van een MF doek, is dat de raamdoeken van dodo/monello niet werken. Maar.......wat stond nou niet op de verpakking, en wel op de CC website. Het product pas uitwrijven als de waas verdwenen is.

Dus, gisteravond laat nog een schone doek gepakt en uitgewreven. Probleem lijk nu vooralsnog opgelost.

• Leuk
Reacties: Tim
Top, thanks voor de update. Laat vooral ook weten of het nu wel wegblijft.

Ik vraag me overigens het nut van dit soort producten wel af, als er sprake is van zoveel vocht aanslag op je ruiten dan moet je mijn inziens het vochtprobleem eerst aanpakken. Uiteraard is het in deze tijd van het jaar makkelijker vochtig in de auto maar zou bij (indien aanwezig) een auto met airco binnen 10 a 20 seconden snel moeten wegtrekken. Dus ga eens voor jezelf na, waar komt het vocht vandaan? Is er ergens lekkage? Loop de rubbers/afdichtingen goed na en controleer of er nergens vocht binnen komt (kijk ook onder de stoelen, automatten, kofferbak etc.

Eventueel kan je ook een vochtvreter proberen (CC heeft ook speciale versie voor de auto). Dit lijkt me prettiger dan met een product werken dat je op je raam moet "smeren" met inderdaad kans op vlekken / vegen / etc waar ik me mateloos aan zou ergeren.

Soms heb ik gewoon in mijn auto ook vocht dat ik liever niet op mijn ramen zie. Stel je stapt in met een natte jas, dan wil de boel soms beslaan, ook al is het maar even. Antifog kan dan erg handig zijn.

Renzo4000;n387683 zei:
Ik vraag me overigens het nut van dit soort producten wel af, als er sprake is van zoveel vocht aanslag op je ruiten dan moet je mijn inziens het vochtprobleem eerst aanpakken. Uiteraard is het in deze tijd van het jaar makkelijker vochtig in de auto maar zou bij (indien aanwezig) een auto met airco binnen 10 a 20 seconden snel moeten wegtrekken. Dus ga eens voor jezelf na, waar komt het vocht vandaan?

En als je nou eens een auto van 36 jaar oud rijdt ? Geen airco en die auto's waren destijds nog niet zo goed geïsoleerd als jou Megane.
Een vochtvreter heeft dan bar weinig zin en dan kunnen dit soort producten zeker wel een positieve bijdrage leveren.

Koude en luchtvochtigheid hebben ook invloed op de tijd voordat je het uit kan poetsen

Probeer maar eens op de badkamerspiegel, heb je echt geen waas ;-)

Juffer1;n387728 zei:
En als je nou eens een auto van 36 jaar oud rijdt ? Geen airco en die auto's waren destijds nog niet zo goed geïsoleerd als jou Megane.
Een vochtvreter heeft dan bar weinig zin en dan kunnen dit soort producten zeker wel een positieve bijdrage leveren.

Ho ho ... het was geen directe aanval op Snitser! Het was een algemene stelling die ik in nam over het nut van dit soort producten. Ik mag hopen dat op een forum als dit dat ik dit soort vragen gewoon kan stellen? Overigens is het niet zo dat een oude auto persé vochtproblemen heeft. Mijn buurman heeft een Mercedes 300 uit 1980/1981 (dacht ik) en staat altijd buiten. Deze heeft echt geen last van vocht, dus de stelling dat een auto van 36 jaar dat dan wel heeft gaat dus niet in alle gevallen op.

Zo, ik had even terug ook de anti-fog aangeschaft, zopas opgebracht, redelijk zonnig hier.

Heb nogal last van een beslagen achterruit sinds dze winter,... Vraag me niet waar het weg komt, want ik kan het niet achterhalen helaas.
dus ramen schoongemaakt met PB glass Cleaner. Vervolgens ontvet met Gyeon Prep. En kruislings de Anti-Fog aangebracht. Dit een 7 minuten laten drogen. Hierna zag ik geen strepen of waas van het aanbrengen meer op de ramen. Vervolgens alles uitgepoetst met een MF doek.

Nu afwachten hoe zich dat gaat houden,... Wel zijn ze nu spekglad op de binnenzijde ;-)