• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2 Cancoat

Nickkenny

Detailing addict
5 jan 2015
101
65
Gyeon Q2 cancoat zit nu bijna 1 jaar op onze zoon zijn auto.
Wil de auto binnen een paar maand polieren .
Gaat de Gyeon cancoat er af zijn met te kleien ?
 
rejuvenate is cleanen, geen polijsten ;) (al zit er een hele lichte korrel in, maar toch...)
Denk dat je het restant van de CanCoat wel weg hebt na kleien en Rejuvenate hoor...
Let wel, als je na de Rejuvenate wederom CanCoat wilt aanbrengen, zou ik adviseren minimaal 2 rondes ontvetten (ivm voedende oliën in de Rejuvenate...)
 
+1 @ivo's ! :)

Mijn mening: Polijsten en helemaal geen oliën of bende gebruiken. De boel strak maken, ontvetten en opnieuw beschermen.

Mocht je nu kiezen voor een wax, dan zou ik alsnog polijsten om zeker te weten dat de Cancoat weg is. Na goed polijsten doen oliën sowieso weinig, dus meteen opvolgen met een LSP.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Dat is wel erg grof, maar als je een harde lak hebt en de nodige defecten hebt, is dit een optie.

Om de cancoat te verwijderen zou je misschien zelfs alleen een finishing polish nidig hebben, zoals Finale/S30/etc.



Greeetz
 
Als ik het goed herinner is de Rejuv een All-in-One product. (Cleaner/glaze/Wax + korrel?)

Als je een finishing polish hebt staan, zou ik die nemen, inderdaad.
 
Owjah, de Triple! :)

Anyways... Ik zou een finishing polish pakken, haha! Maar dat is mijn idee. Mocht je dan nog swirls en dergelijke tegenkomen, pak je die ook meteen en eventuele LSP dan natuurlijk ook.



Greeetz
 
Dat kan ook. Heb beiden in gebruik thuis. S40 verwerkt wel een stuk makkelijker dan S30+ vind ik.
S40 slijpgraad zou genoeg moeten zijn om een coating te verwijderen, of denk jij anders @Istnogferarie?
 
Mijn reactie was geschreven toen ik nog maar tot reactie 7 op het scherm had. Ik reageerde dus op S3 dan maar... wat een beetje overdreven is. Alle andere reacties zie ik nu pas.... S40 is ook voldoende bij een 'gebruikte' coating. een net nieuwe is waarschijnlijk wat moeilijker te verwijderen maar in dot geval moet S40 ook zeker voldoende zijn...
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Het ligt geheel aan je defecten in je lak. Een fijn polijstmiddel verwijderd zeer waarschijnlijk je cancoat al. Het type polijstmiddel dat je zal kiezen hangt dus af of er defecten in de lak zitten en hoe hard je lak is. Dit alles is alleen te beantwoorden door middel van een testspot. Zo van een afstand valt er niet te adviseren of S30 of S3 genoeg is.