• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2 Prime

Galego37

Detailing trainee
1 feb 2014
9
35
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren de gyeon prime besteld en zou er vant weekend mijn auto er eens met behandelen.
Wat ga ik doen:
- auto goed wassen en drogen
- dan auto kleien
- dan met de Dap 900 lichte lakcorrectie doen met monello producten
- en daarna zou ik PB white diamond willen gebruiken
- dan de Gyeon Prep
- daarna de Prime
- en na 4 uren Gyeon Cure
Nu mijn vraag, is het aan te raden PB white diamond gebruiken voor de coating behandeling of liever niet?
Plus , maakt Prime vlekken op zwarte rubber of plastiek? Ok , alles zal wel afgeplakt zijn maar dan ben ik extra voorzichtig als het vlekken maakt.
Auto is een peugeot 2008 Nacre witte kleur.

Mvg
Galego
 
White Diamond absoluut niet gebruiken! Prime vlekt nietin de zin van witte aanslag, maar kan wel een donkere veeg op kunststoffen en rubbers geven.
 
Ok super bedankt voor je antwoord, :) maar de monello producten, waarschijnlijk zullen het maar mezzo en finale zijn kunnen geen kwaad dan eh?
 
Ik heb hier een bijvraag over. Ik heb afgelopen weekend mijn auto ook mogen behandelen met prime en cancoat. Maar wanneer mag ik deze wassen?
EN mag ik de magifoam en monello shampoo gebruiken?

Bedankt
TuuR
 
Er bestaat toch nog wel veel onduidelijkheden over de gyeon produkten heb ik de indruk. Ook aan mijn zijde nog heel veel vragen. Heb al veel gelezen en ik denk de prime te bestellen en de cancoat.
 
Magifoam zou ik laten zitten, denk niet dat het heel veel kwaad kan maar het is een sterke foamshampoo en eigenlijk heb je dat niet nodig.
Een pH neutrale shampoo zou goed genoeg moeten zijn. De Monello shampoo kan perfect.
Probeer een week langs niet te wassen.

Gyeon producten zijn niet ingewikkeld maar je moet wel secuur werken. Snel nog even een coating aanbrengen is gewoon niet handig.
Neem er de tijd voor en werk altijd paneel per paneel. Direct afnemen, niet wachten. Echt geen hogere wiskunde.
 
Tot zoover was ik ook al gekomen maar het zit hem juist na het aanbrengen van prime. Mag het gelayerd worden, zo ja na minumum hoeveel uur. Wanneer mag het eerste contact met water zijn. Zo lang mogelijk wachten met cure maar wat is een indicatie om cure te gebruiken. Mag cancoat over de prime of heeft dit geen nut? Mag er een detail spray gebruikt worden na het wassen, dit zijn de vragen waar ik mee zit. Mss zelf eens topic openen want ik steel een beetje jou topic he galego37
 
Gailwalk,

ik denk dat zulke vragen van toepassing zijn op meerdere producten en niet alleen de coatings van Gyeon. Kijk bijvoorbeeld naar de glaze onder bepaalde waxen, bij de ene wax kan het wel en bij de ander niet. Zulke vragen hou je altijd wel.

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik ga er van uit dat er een goede duidelijke beschrijving bij het pakket zit waardoor alles duidelijk is zodra je die doorleest. In de webshop wordt slechts een kort verhaaltje gedaan over wat het product kan en/of doet, daar zal je geen uitgebreide handleiding vinden.
Er zijn al menig detailers hier die de Gyeon producten zonder problemen hebben gebruikt, buiten dat...vragen zijn juist goed om te stellen :)^
 
Even de handleiding erbij (ook via de Gyeon Quartz website bij het product te vinden) daar staat de basis goed in.
conv_1146.jpg


Mag het gelayerd worden, zo ja na minumum hoeveel uur?
Het hoeft niet als je de eerste laag goed aanbrengt maar het mag en kan wel. Doe dit na 1-3 uur na het afnemen van de eerste laag. Dit is een extra stap en is in principe niet nodig voor een normale werking van het product.


Wanneer mag het eerste contact met water zijn?
De handleiding geeft aan dat de laag volledig is uitgehard na 24 uur en dat er dan pas met de auto mag worden gereden. Niet wassen voor een week.
Dit is de meest ideale situatie maar dat gaat niet altijd. Hoe langer droog voordat je gaat rijden hoe beter het is.


Zo lang mogelijk wachten met cure maar wat is een indicatie om cure te gebruiken?
Minimaal 3 uur na het afnemen (ene laatste plaatje) van de coating maar hoe langer je wacht hoe beter inderdaad.

Mag cancoat over de prime of heeft dit geen nut?
Ja dat mag maar is geen verplichting. Zie dit als het toppen van een sealant met carnauba wax. Het mag voor extra duurzaamheid en betere beading sheeting en dat is met CanCoat precies zo. Het geeft extra duurzaamheid en een mooiere beading en sheeting al is die van Prime ook al bijzonder mooi.

Mag er een detail spray gebruikt worden na het wassen?
Geen probleem al zou ik geen detailers met toevoegingen gebruiken zoals Red Mist (veel oplosmiddelen), QD+ (wax in de detailer geeft een mindere watergedraging).
Detailers zoals Perfetto, Spray & Wipe zijn geen enkel probleem. Cure, Bathe+ en WetCoat sluiten beter aan als je extra bescherming en gladheid wilt.


Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
 
super uitleg dibbuz, compliment.
Zou je geen write up doen in handleidingen en toturials? ik zie nog vaak vragen over gyeon voorbij komen.
Al is voor mij ook niet altijd alles duidelijk.
 
En hoelang zou ik moeten wachten vooraleer ik de cancoat na de prime erop zou zetten? 3uur of 24uur later? En ook eerst terug de prepp tussen de prime en cancoat?