• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² Pure Evo op de Q7

Dany

Detailing guru
Tester of Bling
25 jun 2017
222
153
56
Audi Q7 + Pure Evo ✨

De afgelopen dagen heb ik mezelf (en mijn Q7) opgesloten in en rondom de garage voor een kleine verwenbeurt. Resultaat: Gyeon Q² Pure Evo op de lak en een happy detailer

De Q7 is nog vrij nieuw (net 2000 km op de teller), dus verwacht geen horrorverhalen over diepe krassen of verwaarloosde lak. Sterker nog: 1700 km daarvan heb vorige week gereden tijdens een skitrip naar Oostenrijk. Autobahn gezien, zout, pekel… niks van gemerkt bij prachtig lenteweer, dus “vooraf-foto’s” zijn er niet — niet uit luiheid, maar omdat de wagen nog zo netjes was dat het dramagehalte te laag lag voor een “before”-shot . Ok, er waren de lichte swirls en kleine onvolmaaktheden zoals elke nieuwe wagen er wel zal vertonen maar het grof geschut diende zeker niet bovengehaald te worden. Hoewel de wagen vrij proper was ontbrak echter het glimeffect.

De aanpak :
  1. Grondig wassen volgens de regels van de kunst
  2. Kleien
  3. Polijsten met Scholl S20 – lichte correctie, mooi resultaat
  4. Opnieuw wassen
  5. Ontvetten met Gyeon Prep
  6. En dan het hoogtepunt: coaten met Gyeon Q² Pure Evo
  7. De winterbanden nog even in de dressing gezet voor de foto (maar deze worden volgend weekend vervangen door de zomervelgen)
Alles samen ben ik hier een kleine twee dagen zoet mee geweest want er dienden toch wel wat vierkante meters gemaakt te worden. Rustig werken, geen haast, goede muziek erbij en af en toe eens een stapje achteruit om tevreden te knikken naar mezelf

Eindresultaat

De lak is:
  • Superstrak
  • Mooi glanzend
  • En klaar om de komende kilometers met veel plezier te trotseren
Kortom: missie geslaagd ✅
Nu nog hopen dat de coating doet wat ie belooft en enkele jaartjes blijft plakken...

Enkele pics in bijlage want daarop zijn jullie natuurlijk verlekkerd.

• Mooi
    20260421_142744.webp
    20260421_142815.webp
    20260421_142917.webp
    20260421_142927.webp

"Rustig werken, geen haast, goede muziek erbij en af en toe eens een stapje achteruit om tevreden te knikken naar mezelf" heel herkenbaar, zo doe ik het ook, vooral het tevreden knikken, op maart van de muziek.

• Leuk
Reacties: Smotske en Dany
Oei dat ziet er TOP uit zo met die heerlijke glans, loon naar werken hoor.
Zwart blijft toch wel de mooiste kleur na het detailen heerlijk, en straks lekker in de zomerstand.

• Leuk
Reacties: Dany