• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Vandaag qyeon q2 trim gebruikt op mijn broer zijn oude renault megane ( 17 jaar oud). Bij deze wagen was de kunststof nog nooit behandeld. Ik heb de wagen gepoetst en gedroogd. Nadien stukken van de bumper bewerkt met prep (ik heb maar bepaalde stukken gedaan en afgeplakt om na een paar maanden de niet bewerkte stukken te kunnen vergelijken).

Ik heb nadien 1 laag aangelegd, 3 minuten laten intrekken en nadien afgeveegd. 2 uur later heb ik een 2de laag gelegd. Het resultaat is wel heel goed, nu afwachten hoe het evolueert.

vraagjes:

1) Hoe kan je weten of je aangebrachte lagen dik genoeg zijn? Is dat afgaan op je gevoel of...?

2) Bij deze wagen heb ik 2 lagen aangelegd, is dat bij een nieuwe wagen ook nodig (zodat je zeker geen plekje bent vergeten), of totaal overbodig?

3) Ik heb de druppelteller niet gebruikt die bij de trim zat verpakt. Het flesje had zelf al een soort druppel teller in het flesje. Is dit ok, of best de druppelteller gebruiken (maar dan moet je eerst dat plastiek ding uit het flesje trekken, of...)?

4) Hoe lang blijft trim goed in het flesje? Spreken we dan over weken, maanden...?

5) Ik heb op internet op sommige plaatsen kunnen lezen dat je gyeon trim best kan aanbrengen tussen 15 en 20 graden buitentemperatuur. Kan dit ook bij een koelere temperatuur en moet het product dan gewoon wat langer er in trekken? (mijn wagen komt pas november- december, daarmee...).

6) Bij de prep heb ik de verstuiver op de fles laten zitten. Mag dit of best terug de dop erop draaien?

7) Kan je het meegeleverde doekje dat je gebruikt om trim aan te brengen uitwassen samen met microvezeldoeken (met vloeibaar wasmiddel), of zijn deze na gebruikt bedoeld om weg te werpen?