• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2 trim

Hardloper

Detailing rookie
3 jan 2014
18
0
Ik wil de gyeon Q2 trim gaan gebruiken voor mijn kunststoffen aangezien ik niet tevreden ben over pb trim restorer. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hebben jullie nog tips en tricks? Ik heb het idee dat bij gebruik van gyeon producten het schoonmaken van het onderdeel het aller belangrijkste is. Hoe kan ik het beste voorbewerken? En tips voor gebruik van de gyeon Q2 trim?
 
Plaatje 1 moet ik zien als wassen en daarna een apc om te ontvetten en schoon te maken. Plaatje 2 moet ik de gyeon Q2m prep hebben? https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Prep_500ml_Q2M_Prep_500_102604
 
APC is niet altijd aan te raden, het ontvet te sterk en is alleen nodig als de trims moddervet zijn. Prep ontvet voldoende
Sopje moet normaal genoeg zijn tegen vuil, Prep als extra, daarna goed laten drogen. Water trekt in de porieen en daar wil je juist de coating hebben
 
1) Wassen gebruik hoge dosering shampoo, drogen
2) Non-Ferro
3) Kleien
4) Nogmaals wassen, gebruik normale dosering shampoo, drogen
5) 2 keer ontvetten met PREP, gebruik bij de eerste keer royaal prep (spuit op de bumper zelf en dan goed verdelen, 2e keer alleen op een doek en dan goed nawrijven)
6) Starten met de eerste laag TRIM, uitpoetsen
7) Na 2 drooguren, starten met de 2e laag trim, uitpoetsen
8) 24 uur goed laten drogen

Klaar!
 
Tim;n401833 zei:

Ik heb altijd begrepen dat je lak kleit maar onbehandeld kunststof niet. Lees ik het nu verkeerd of heb ik het in het verleden altijd verkeerd gedaan?
Het lijkt me ook dat je klei in de structuur van het onbehandelde kunststof blijft zitten.
 
@ Tim

Je zegt hier '2 drooguren en dan 2de laag' (geloof je wel)
Bij de handleiding van het pakket staat er 'afwrijven na 2-5 minuten' .naargelang omgevingstemperatuur (aan verkoper vragen)
Maar omdat niet meteen ten laste wilden zijn even op de site Gyeon gekeken.
Op die handleiding staat 'afwrijven na 10-30 minuten' ???
Lijken me toch redelijk uiteen liggende tijden.Niet? :weetniet
En die temperatuur is wss dan tussen -25° en +50° ongeveer? :roll
Ze kunnen beter zetten 'bekijk het maar en trek je plan' ipv 3 verschillende handleidingen voor zelfde produkt.:confused:

Zal het gemiddelde proberen mss ;)
 
Na 2uur valt er weinig uit te poetsen meer.
Wat Tim bedoelt na 2 uur pas de tweede laag aanbrengen, zodat de eerste laag droog is voordat laag twee erover gaat.
Dus eerste laag aanbrengen na 2-5 minuten uitpoetsen, na twee uur 2e laag aanbrengen en weer na 2-5 min uitpoetsen.
 
Ja oke,dat had ik met snel zijn anders gelezen.Dat gaat over de 2de laag.
Maar' wat ik eigenlijk bedoel is het na wrijven net na het aanbrengen.
Handleiding in pakket zegt 2-5 minuten (afhankelijk van temperatuur ) en op site 10-30 minuten.
Heb de neiging om ook voor de 2-5 min te kiezen omdat die 10-30 min ook vrij lang is.
Ik heb die van Nanolex ook al gehad en daar is het ook rond de 2 min.
Maar komt wel goed hoor :)^