• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

detailing time

Detailing addict
13 nov 2017
93
53
28
Rotselaar
Hallo iedereen

Deze week was het zover de nieuwe gyeon q2m bathe essence was verkrijgbaar. Nu ik ben een heel groot fan van gyeon, maar bij dit product had ik meer verwacht. Uiteindelijk is het een goed product, maar wat ik zo goed vind aan de normale bathe is dat het zo glad is om te gebruiken waarbij ik niet het gevoel heb de lak te beschadigen. Essence is een glad wasmiddel, maar het is niet zo goed als de oorspronkelijke bathe wat ik jammer vind. ik heb ongeveer een 20ml in mijn foam gun gebruikt wat resulteerde op een loperig schuim. Het product is wel heel geconcentreerd waardoor je er heel lang mee kan doen, het geeft een mooie glans en het is veilig voor waxen en coatings. Mijn keuze zal blijven uitgaan naar de gewone bathe :)
Hier is een een linkje naar de video bij het verhaal:
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
De Essence is toch gewoon een concentraat van de normale Bathe? (1:2000 = 7,5ml op een bijna volle Grit Guard Emmer. 1,5 dopje)

Wist ook niet dat hij niet pH-neutraal is. :) Ik meen mij te herinneren dat hij een waarde had van 6.

De Essence is dus niet zo glibberig als de RTU-Bathe?
 
  • Leuk
Reactions: detailing time
Leuk verfrissend zo’n filmpje.

Vooral je semi verlegen houding is best grappig op zich :joy:

Maar ik zal zeker meer filmpjes gaat kijken, dus blijf ze hier lekker posten.

Enige dingetje, ik zou wel meer van boven naar beneden werken dan je op het filmpje lijkt te doen.
 
  • Leuk
Reactions: detailing time
De Essence is toch gewoon een concentraat van de normale Bathe? (1:2000 = 7,5ml op een bijna volle Grit Guard Emmer. 1,5 dopje)

Wist ook niet dat hij niet pH-neutraal is. :) Ik meen mij te herinneren dat hij een waarde had van 6.

De Essence is dus niet zo glibberig als de RTU-Bathe?
Essence is inderdaad gewoon een concentraat van de normale bathe, maar met de dilution van 1:2000 is hij niet hetzelfde als de normale bathe. Klopt hij is niet ph-neutraal met een waarde van 6. :)
 
Leuk verfrissend zo’n filmpje.

Vooral je semi verlegen houding is best grappig op zich :joy:

Maar ik zal zeker meer filmpjes gaat kijken, dus blijf ze hier lekker posten.

Enige dingetje, ik zou wel meer van boven naar beneden werken dan je op het filmpje lijkt te doen.

Dankje om eens een kijkje te nemen je mag altijd abonneren ;).
Vind het leuk om commentaar te krijgen op mijn filmpjes en zeker omdat ik inderdaad nog wat onzeker ben voor de camera, maar het is wel altijd leuk zo filmpjes te maken dus ik haal er mijn plezier uit :)
Ja het filmpje toont het misschien niet zo goed, maar ik werk altijd van boven naar beneden dan draai ik mijn washandschoen en doe ik het opnieuw:)
 
leukt test! vooral omdat het product nog niet zoveel voorbij is gekomen. Ik zou (omdat je zelf ook al zegt zo krasvrij mogelijk te willen wassen) een tweede mitt gebruiken voor de onderkanten.
Ja voor het gedeelte onder de deuren heb ik een tweede mitt zodat de mitt voor het bovenste gedeelte niet te vuil zou worden.
 
Het is dus een puntje waar je op kan letten voor tijdens je video's. :p Ik heb voor het forum ook wel eens filmpjes gemaakt en die zet ik dan op Youtube om dan weer de link hier te kunnen plaatsen. Verder doe ik niets met Youtube, maar krijg bizar veel berichten op Youtube omdat mensen vragen hebben of dat ze iets gezien hebben wat niet helemaal logisch is. (Zoals het wassen van de dorpels/onderzijdes en dan weer het plaatwerk in jouw filmpje) :D

Ik reageer er eigenlijk nooit op omdat de intentie van het filmpje wat anders was, maar in jouw geval kijkt men wat scherper. :p
 
Het is dus een puntje waar je op kan letten voor tijdens je video's. :p Ik heb voor het forum ook wel eens filmpjes gemaakt en die zet ik dan op Youtube om dan weer de link hier te kunnen plaatsen. Verder doe ik niets met Youtube, maar krijg bizar veel berichten op Youtube omdat mensen vragen hebben of dat ze iets gezien hebben wat niet helemaal logisch is. (Zoals het wassen van de dorpels/onderzijdes en dan weer het plaatwerk in jouw filmpje) :D

Ik reageer er eigenlijk nooit op omdat de intentie van het filmpje wat anders was, maar in jouw geval kijkt men wat scherper. :p

Ja zeker waar... het ligt ook zeer gevoelig bij sommige mensen en ik zou hier soms wat beter rekening moeten houden, maar de lak op zich is in heel goede staat dus de manier waarop ik het doe werkt wel, maar het is zeker een aandachtspunt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en tembaco
Ja zeker waar... het ligt ook zeer gevoelig bij sommige mensen en ik zou hier soms wat beter rekening moeten houden, maar de lak op zich is in heel goede staat dus de manier waarop ik het doe werkt wel, maar het is zeker een aandachtspunt.

Ow, ik geloof dat je wel kan wassen, hoor. :p Maar sommige mensen zoeken naar bijv. een filmpje over shampoos. ''Welke is goed en zou ik moeten gaan gebruiken?'' ... Vervolgens zien ze, om jouw filmpje gewoon even als voorbeeld te nemen, dat je met je washandschoen je dorpels wast en dan ook nog het plaatwerk. Dit valt ze op en gaan ze wat van zeggen en er ontstaat zomaar een discussie omdat andere mensen weer gaan reageren op deze reactie óf ze gaan het óók zeggen.

Uiteindelijk heb je een lijst aan reacties, maar er word eigenlijk niks inhoudelijks gezegd. :D Niemand stelt vragen over de shampoo, niemand vraagt bijvoorbeeld om een vergelijking met andere shampoos die ze misschien al wél kennen, enzovoorts. Een puntje is dus dat je overdreven jezelf een soort van indekt en er geen vragen kunnen ontstaan óf dat ze al antwoord kunnen vinden in je filmpje. ;)

Zo heb ik een tijd geleden de Sonax - CC36 Ceramic Coating getest/geprobeerd voor Carclean en later voor Sonax zelf. Uiteindelijk heb ik bij enkele filmpjes de comments maar uitgezet want er kwam zoveel onzin voorbij! Spammers, concurrenten, haters, andere testers of wat dan ook en de vele vragen zoals; ''Heb je lak voorbereid?'' , ''Hoe heb je de lak voorbereid?'' , ''Welke lak zit er op je testpanel?'' , ''Hoe groot is je testpanel?'' , enzovoorts.

Wees maar overdreven duidelijk, zeg maar. :p Uiteindelijk testte ik een product die een beginner niet ''effe'' zou gaan gebruiken, dus je mag aannemen dat mensen begrijpen dat je wel weet hoe je een testpanel moet voorbereiden... Niet dus. :p
 
  • Leuk
Reactions: detailing time
Ow, ik geloof dat je wel kan wassen, hoor. :p Maar sommige mensen zoeken naar bijv. een filmpje over shampoos. ''Welke is goed en zou ik moeten gaan gebruiken?'' ... Vervolgens zien ze, om jouw filmpje gewoon even als voorbeeld te nemen, dat je met je washandschoen je dorpels wast en dan ook nog het plaatwerk. Dit valt ze op en gaan ze wat van zeggen en er ontstaat zomaar een discussie omdat andere mensen weer gaan reageren op deze reactie óf ze gaan het óók zeggen.

Uiteindelijk heb je een lijst aan reacties, maar er word eigenlijk niks inhoudelijks gezegd. :D Niemand stelt vragen over de shampoo, niemand vraagt bijvoorbeeld om een vergelijking met andere shampoos die ze misschien al wél kennen, enzovoorts. Een puntje is dus dat je overdreven jezelf een soort van indekt en er geen vragen kunnen ontstaan óf dat ze al antwoord kunnen vinden in je filmpje. ;)

Zo heb ik een tijd geleden de Sonax - CC36 Ceramic Coating getest/geprobeerd voor Carclean en later voor Sonax zelf. Uiteindelijk heb ik bij enkele filmpjes de comments maar uitgezet want er kwam zoveel onzin voorbij! Spammers, concurrenten, haters, andere testers of wat dan ook en de vele vragen zoals; ''Heb je lak voorbereid?'' , ''Hoe heb je de lak voorbereid?'' , ''Welke lak zit er op je testpanel?'' , ''Hoe groot is je testpanel?'' , enzovoorts.

Wees maar overdreven duidelijk, zeg maar. :p Uiteindelijk testte ik een product die een beginner niet ''effe'' zou gaan gebruiken, dus je mag aannemen dat mensen begrijpen dat je wel weet hoe je een testpanel moet voorbereiden... Niet dus. :p

Ja zeker waar en ik ben blij dat je me er nog is aan herinnert want ik neem soms te snel aan dat anderen weten waarom ik een bepaalde handeling doe, maar zoals je zegt zeker op youtube of andere platformen is dit niet het geval. Mensen gaan ook snel oordelen op een klein foutje waardoor je jezelf afvraagt hoeveel nut het heeft dat sommige personen nutteloze kritiek geven en ook al zeg je het 1000 keer het gaat niet helpen. De bedoeling is een beetje een forum in de comments te maken over de geteste producten, maar zoals je zegt dit gaat verloren als ze zich op andere dingen focussen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ow, ik geloof dat je wel kan wassen, hoor. :p Maar sommige mensen zoeken naar bijv. een filmpje over shampoos. ''Welke is goed en zou ik moeten gaan gebruiken?'' ... Vervolgens zien ze, om jouw filmpje gewoon even als voorbeeld te nemen, dat je met je washandschoen je dorpels wast en dan ook nog het plaatwerk. Dit valt ze op en gaan ze wat van zeggen en er ontstaat zomaar een discussie omdat andere mensen weer gaan reageren op deze reactie óf ze gaan het óók zeggen.

Uiteindelijk heb je een lijst aan reacties, maar er word eigenlijk niks inhoudelijks gezegd. :D Niemand stelt vragen over de shampoo, niemand vraagt bijvoorbeeld om een vergelijking met andere shampoos die ze misschien al wél kennen, enzovoorts. Een puntje is dus dat je overdreven jezelf een soort van indekt en er geen vragen kunnen ontstaan óf dat ze al antwoord kunnen vinden in je filmpje. ;)

Zo heb ik een tijd geleden de Sonax - CC36 Ceramic Coating getest/geprobeerd voor Carclean en later voor Sonax zelf. Uiteindelijk heb ik bij enkele filmpjes de comments maar uitgezet want er kwam zoveel onzin voorbij! Spammers, concurrenten, haters, andere testers of wat dan ook en de vele vragen zoals; ''Heb je lak voorbereid?'' , ''Hoe heb je de lak voorbereid?'' , ''Welke lak zit er op je testpanel?'' , ''Hoe groot is je testpanel?'' , enzovoorts.

Wees maar overdreven duidelijk, zeg maar. :p Uiteindelijk testte ik een product die een beginner niet ''effe'' zou gaan gebruiken, dus je mag aannemen dat mensen begrijpen dat je wel weet hoe je een testpanel moet voorbereiden... Niet dus. :p

Heb je soms een linkje naar je kanaal kan ik het een keer bekijken. :)
 
geweldig, ik als mede groot gyeon fan ben ook zeer benieuwd naar de essence, vergeet niet dat het een zeer geconcentreerd produkt is en gewoon bath is. zelfde als de wetcoat en de essence. het mooie van het concentraat is dat je het zo sterk kan mengen als jezelf wilt, maar naar mijn idee nooit te gek moet maken. persoonlijk was dit een dure foambeurt, maar als test geeft dat nooit vind ik. al gebruikt als gewoon wasmiddel of alleen in de foamgun. hoop dat het ook in nl is over een aantal weken:D
 
  • Leuk
Reactions: detailing time
geweldig, ik als mede groot gyeon fan ben ook zeer benieuwd naar de essence, vergeet niet dat het een zeer geconcentreerd produkt is en gewoon bath is. zelfde als de wetcoat en de essence. het mooie van het concentraat is dat je het zo sterk kan mengen als jezelf wilt, maar naar mijn idee nooit te gek moet maken. persoonlijk was dit een dure foambeurt, maar als test geeft dat nooit vind ik. al gebruikt als gewoon wasmiddel of alleen in de foamgun. hoop dat het ook in nl is over een aantal weken:D

Ja ik heb het getest zoals zei het omschreven omdat ze zo hamerden op 80 wasbeurten per 400ml flesje dus heb ik het ook zo uitgetest. Het was ook een dure foam beurt, maar inderdaad gewoon om te tonen hoe essence zich gedraagt als je het in een foam gun gebruikt. Zelf ben ik meer een fan van avalanche als snow foam. Het is zeker en vast geen slecht product zoals geen enkel gyeon product, maar mijn keuze gaat uit naar de normale bathe.
 
Leuke test, heb het filmpje met plezier gekeken.
Ga zo door.

Als je van gladde shampoo's houdt, kijk dan eens naar de Waxaddict shampoo.
PH neutraal, absoluut veilig voor je wax.
De gladste shampoo die ik tot nu toe gebruikt heb.