• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2M Bathe +

Stephandeleeuw

Detailing addict
13 mei 2012
27
50
Beste,

Afgelopen week een bestelling geplaatst, 500 ml BTBM en 400ml Bathe +.
Vandaag onze metallic zwarte a6 gewassen met de BTBM en toen compleet afgespoeld. Toen ben ik verder gaan werken met de Bathe + overdund op een andere washmitt. Heb de auto in wel 8 delen verdeeld en steeds na 1 deel afgespoeld. Na alles te hebben behandeld en afgespoeld de wagen afgedroogd. Na de lichte bui van net is de beading echt absurd voor een shampoo. Is dit wel de goede manier van handelen of had ik na het wassen met BTBM ook al moeten drogen? Of had ik elk paneel na behandelen met de Bathe + moeten drogen?
Ik zit hierover in onzekerheid en kon er niks over vinden..

Alvast bedankt.
 
H U H ? ! ?
Ik snap het niet wat je bedoelt te vragen maar wat je doet is de goeie manier. Zolang je beading en sheeting hebt en vooral geen vlekken is het goed gedaan.
 
Dus de werking is zo goed dat je twijfelt of je iets fout hebt gedaan?;)

Zonder gekheid, dat is een prima werkwijze. Je kan het ook foamen als je wilt.

Nou laat ik stellen dat de werking me echt verbaast. Ik heb geen idee hoe lang de bescherming erop blijft zitten, aangezien ik 1k per week rijd.

Nou ik las een paar horrorverhalen betreft strepen, en omdat ik elk paneel wel afspoelde na 10 seconden maar niet droogde vroeg ik mij af of ik de kans op strepen misschien onnodig groter gemaakt had.

Dus de werkwijze:
- Wassen met BTBM
- Goed afspoelen
- NIET DROGEN NA HET WASSEN!! ??????
- Met andere mitt de Bathe + puur aanbrengen verdeeld over 8 panelen, waarbij ik per paneel aanbreng en 10 seconden later in overvloed afspoel.
- Na alle panelen behandeld te hebben droog ik de gehele auto pas.

Ik ben nogal bang voor rariteiten gezien de rare verhalen over bathe +.

Nogmaals bedankt.
 
+1 voor Jansen. :D

Je werkwijze is prima, hoor. Gyeon raadt ook aan om het op deze manier te doen wanneer je géén coating op de auto hebt. Het opdelen en meteen per paneel afspoelen is zelfs nog een stapje beter.
k ben nogal bang voor rariteiten gezien de rare verhalen over bathe +.
Jouw manier zal de rariteiten tot een minimum brengen. Goed bezig dus. ;)

Foamen is inderdaad ook een goede en vooral makkelijke optie. Ik ben daar zelf groot fan van. :)

Drogen na het wassen met een normale shampoo is niet nodig. Je plenst de 2de mitt met Bathe+ ook in water en dus word de lak net zo goed wéér zeiknat. No worries.
 
Ooh, nou je hebt het goed gedaan hoor. In de eerste instantie, een nog natte auto zorgt voor een makkelijkere, betere en subtielere verdeling van je Bathe+. Als het eenmaal hebt afgespoeld met een HD Reiniger dan is de Bathe+ van je auto af. Het enige probleem wat je dan krijgt van het niet drogen zijn kalkvlekken.
 
Oke top dan moet het allemaal loslopen. Wat zijn jullie ervaringen met Bathe + zonder coating? Ik heb de 2e mitt niet afgespoeld tijdens aanbrengen, omdat ik ervan uitging dat de wagen al schoon zou zijn vanwege voorwassen met BTBM.

Heb dus toch een foutje gemaakt denk ik..
 
Ik heb maar een paar keer geprobeerd om Bathe+ puur aan te brengen. Ik kreeg ook vlekken, op het eerste paneel al. Ik ben al snel overgestapt naar het foamen van Bathe+ en dit vind ik ideaal omdat;

  • Simpel aan te brengen.
  • Alles wat gefoamed wordt, krijgt de werking mee.
  • Standtijd is minimaal enkele weken en opvallend genoeg als StandAlone merendeels nog langer.

Spoelen is ook niet perse nodig. Inderdaad, de auto en mitt zijn schoon, dus alleen het product hoopt misschien op in de handschoen. Dat is eerder een voordeel dan een nadeel. ;)
 
@Emi - Ik heb wetcoat zelf nog niet gebruikt. Met name omdat men veel klaagt over strepen en het paneel-voor-paneel werken mij ook niet zo handig lijkt. :D Foamen is dan een stuk simpeler én leuker. :p
 
Zou na het wassen met BTBM en afspoelen, sprayen met Gyon Wetcoat en afspuiten met een HD niet hetzelfde effect hebben?
Dat is ook mijn gedachte.

Ik lees vaak dat mensen Bath+ puur aanbrengen, maar wetcoat zal dan meer op zijn plek zijn in mijn ogen. Ook een stuk voordeliger.
 
het zal mekaar niet veel ontlopen. wetcoat is wel sneller. en zeker de essence is de moeite waard, dir kan je zelf mengen(produkt is geconcentreerd. heb hem laatst 1:10 aangemaakt en de beading is nog extremer dan bij de orginele wetcoat
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en M3fan
Ik heb maar een paar keer geprobeerd om Bathe+ puur aan te brengen. Ik kreeg ook vlekken, op het eerste paneel al. Ik ben al snel overgestapt naar het foamen van Bathe+ en dit vind ik ideaal omdat;

  • Simpel aan te brengen.
  • Alles wat gefoamed wordt, krijgt de werking mee.
  • Standtijd is minimaal enkele weken en opvallend genoeg als StandAlone merendeels nog langer.

Spoelen is ook niet perse nodig. Inderdaad, de auto en mitt zijn schoon, dus alleen het product hoopt misschien op in de handschoen. Dat is eerder een voordeel dan een nadeel. ;)

Quantoxx, hoe lang wacht je na het foamen o maf te spoelen? en met HD afspuiten of met open tuinslang?
 
@benzebub - De hechting van de Bathe+ foam is vrij snel, dus je kan na het foamen meteen doorlopen waar je begonnen was en afspuiten met de HD.

Ik heb het in de zomer al eens geprobeerd om het langer te laten zitten en dat gaf geen problemen, maar het gaf ook geen duidelijke meerwaarde. Dus, gewoon gelijk weer afspuiten.

De Wetcoat moet ik ook zeker nog eens proberen. Dit zal namelijk voordeliger zijn als Bathe+ foamen waarbij je al snel zo'n 30ml per foambeurt gebruikt.
Het enige voordeel is dan nog dat je binnen 15 seconden de volledige auto gefoamed heb en alleen hoeft af te spuiten, maar dit gemak kost je dan ook meer. ;)
 
  • Leuk
Reactions: benzebub
Ik heb zowel Wetcoat (essence) als Bathe+ (foam) gebruikt, maar nog nooit echt een test van duurzaamheid gedaan, zou ik eigenlijk eens moeten doen, lijkt me interessant.

In principe is Wetcoat ook zeer eenvoudig in gebruik, maar het gemak van Bathe+ foamen is lastig te overtreffen :D.
 
Is geen domme vraag maar het antwoord is tegelijk een wedervraag. Waarom zou je?
In de spray fles is het al erg makkelijk verwerkbaar en je hebt maar een klein beetje nodig. Als je het wikt gaan foamen heb je vele malen meer nodig waardoor de kosten heel snel hoog worden.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Daarom doel ik eigenlijk ook op de Essence aangezien je die zelf kan verdelen? Het foamen met de Bathe + lijkt mij dan ook overbodig aangezien Quantoxx aangeeft dat je al snel 30ml nodig hebt. Dan kan je het ook beter met de mitt paneel per paneel gaan doen. Al werkt het natuurlijk een stuk makkelijker als je kan foamen. Dus dacht ik waarom de wetcoat mss niet foamen? Maar dan heb je inderdaad een groter verbruik van produkt.