• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Rim / Cancoat verwijderen van velg

expor

Detailing guru
14 mrt 2017
390
150
Omgeving Eindhoven
Ik heb jullie advies nodig voor het volgende. Mijn velgen staan in 2 lagen Rim (4j oud inmiddels) en een laag Cancoat (2j oud). Vanwege (lokaal) herstel en vervangen van de banden wil ik de coating verwijderen om hechtingsproblemen te voorkomen.

Op de auto zelf heb ik met S30+ oranje scholls pad de cancoat er prima afgekregen. Is die combi ook voldoende om Rim te verwijderen? Ik heb alleen S3 en S30 in huis, maar wel veel verschillende pads (bijv. Scholl paars). Tips/suggesties? :)
 
Laatst bewerkt:
Even hierop inhakend: Zijn er andere manieren om Gyeon Rim (lokaal) te verwijderen van de velg?

Ik heb het vorig jaar aangebracht op mijn zomervelgen en hierna ongeveer 13.000 km mee gereden. Nu moet er om 2 velgen een nieuwe band (versleten), en dus moeten deze velgen gebalanceerd worden. Ik maak mij zorgen over het niet hechten van de plakloodjes t.g.v. de Gyeon Rim die nog aanwezig is. Ik kan de velgen niet polijsten want ze zijn matt grijs.
 
Mijn ervaring is eigenlijk dat ik nog nooit heb gehad dat het plaklood los liet; de velgen van de leaseauto zet ik om het jaar in een nieuwe laag coating en 2x per jaar worden de winter- en zomerbanden op dezelfde velgen gewisseld zonder dat het lood ooit los heeft gelaten, ook niet bij de 2 auto's hiervoor. Ik maak de velgen wel altijd goed schoon voor de bandenwissel;
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Fellow
Ik haak even in op dit topic, ik heb een mooie zomerset voor onze astra k kunnen aanschaffen en in de gyon rim gezet. Vond het super om te doen.

Nu blijkt dat er waarschijnlijk toch gebalanceerd moet worden vanwege trillingen in het stuur.

Ook ik maak me zorgen om het hechten van de plaklood. Wat is jullie ervaring hiermee?

Groeten Ben
 
Hallo Ben, ik heb nog geen enkele keer de afgelopen jaren lood eraf gehaald met 2 banden wissels per jaar op de velg; mijn velgen staan altijd in een recente laag coating.
 

Vergelijkbare onderwerpen