• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Rim op BMW winterset

dutch79

Detailing chief
14 nov 2010
220
85
Om m'n winterset (Fuchs Styling 157) voor te bereiden op een quartzcoating, werd de set chemisch gedecontamineerd (zoals dat heet 8)):

RM0qNuc.jpg


Allereerst Met Gyeon Iron de ijzer/remstofafzettingen verwijderd:

QH6REWZ.jpg


Toen nog steeds aardig wat kleine zwarte spikkels over, dus behandeld met Gyeon Tar om te bepalen of het om teerspikkels ging:

bjeEZo4.jpg


Er zaten wel wat teerspetters, maar het aantal viel erg mee. Ik merkte echter wel dat Gyeon Tar een goede ontvetter is, want ik zag een vet/olielaagje op het water liggen wat weg liep. En dat na gebruik van een velgenreiniger en Gyeon Iron... :shock:

Ik had het vermoeden dat Gyeon Iron nog niet volledig z'n werk had kunnen doen, dus nogmaals met Gyeon Iron behandeld (kwast en spons helpt). Dat had inderdaad nog aardig wat effect. Toen zelfs nog een 3e keer behandeld.

Gebruik zelf al een 'Iron-remover' sinds de introductie (Carpro Iron.X) en verbaas me er iedere keer weer over hoe effectief dat spul is. Met een goede velgenreiniger krijg je een wat oudere velg absoluut niet meer echt schoon en is meerdere keren gebruiken van een Iron-remover echt nodig.
Een quartzcoating zal straks flink gaan helpen om de velgen ook goed schoon te houden.

Verder nog een 3-tal stukken tape van oud balanceerlood eraf gehaald met de caramelschijf (foto is van voor het verwijderen van de zwarte spikkels overigens, die hier nog te zien zijn!):

4k5T87N.jpg


abDAWuj.jpg


Afgelopen weekend gecoat met Gyeon Q2 Rim.
De inhoud van de kit:
(halfgelaatsmasker met koolstoffilters gebruikt ipv meegeleverde kapje. Handschoenen waren tevens niet meegeleverd.)

nj13tbv.jpg


Verder heb je microfibers nodig voor eenmalig gebruik ivm kristaliseren van de coating (hier voor elke velg een aparte voor Prep en afnemen) en voor het aanbrengen van de binnenzijden van de spaken is een geknipt sponsje handig. Hier was 1 velg al gecoat:

rjvt9Rg.jpg


Shiny!

zKd7lck.jpg


Nu 24 uur curen (1 uur wanneer IR-lampen gebruikt worden). 2e laag kan nog worden aangebracht, maar ga het eerst zo 's proberen deze winter.
Dit model velg was wel lekker makkelijk. Goed om mee te oefenen voor de volgende keer (225M).
 
Laatst bewerkt:
Na 2 dagen uitharden het hydrofobe effect van Gyeon Rim op m'n vers gecoate wintervelgen:


Zou 6-9 mnd mee moeten gaan, dus ruim voldoende voor de winterperiode.
 
  • Leuk
Reactions: duckmole
En met 1 laag?
Is die geadverteerde standtijd van 6-9 mnd voor 1 of 2 lagen? Maand of 6 is voldoende voor de winterperiode wat mij betreft.
 
Bij mij zit Rim (1 laag) er al 1,5 jaar op en werkt nog steeds dus ja ik kan beamen dat met netjes onderhoud van de laag de standtijd zeker haalbaar is.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG
6 maanden moet je wel kunnen redden, lijkt mij. De ruim een jaar is op velgen die verder geen extra liefde krijgen, maar misschien een keer de HD erover of misschien een vluchtige sop-beurt. :)
 
Tja, wat is "het beste". :) Alles wat de coating ontziet zal werken. Echter wil je de afstotende werking van Rim niet tegenwerken met bijv. een wax, dus dan zou ik zelf ook denken aan Bathe+ of iets vergelijkbaars.
 
Ik denk als ik mn auto foam en ik spuit m af met de HD, dan zijn die velgen straks ook meteen goed schoon.
Zal t wel ervaren ;)

Ps: ook nog even de voorbereidende stappen aan de startpost toegevoegd!
 
Laatst bewerkt:
Er zaten wel wat teerspetters, maar het aantal viel erg mee. Ik merkte echter wel dat Gyeon Tar een goede ontvetter is, want ik zag een vet/olielaagje op het water liggen wat weg liep.

Volgens mij zijn teerverwijderaar zelf een beetje vet, dus dat laagje olie dat je zag liggen zal ook de Gyeon Tar geweest kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het is juist n ontvetter zou ik denken. Klinkt me n beetje vreemd in de oren.
..tarieven..?
Zet die tekstvoorspelling toch uit.
 
Ziet er knap uit!

Ik zou de velgen nog 1x gepolijst hebben voor de beetje extra shine ;)

Ik gebruik 1x in de zoveel tijd nog wetcoat tussendoor op m'n velgen die in de rim staan. Ik ben er van overtuigd dat dit wel 2 winters knap blijft.

Wat nog mooier is.... aftoppen met cancoat :heart_eyes:
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG
Wetcoat gebruik ik ook al, dus dat zou n mooie booster kunnen zijn inderdaad. Ik ga eerst s ervaren hoe lang deze laag er op blijft zitten.

Binnenkort kan ik ook met de 19" zomerset aan de slag, want die gaat komende maand in opslag (aan de muur) en wordt dus ook gecoat.
 
Ik ga mijne volgende week coaten... zie er nu al tegen op!
Dit is op bumpers na mijn minst favoriete ding in het detailen!

Al die spaken :expressionless:
 
Excuses voor de autocorrect. Ik had dat nog niet uitgezet op deze telefoon.

De reden waarom ik dacht dat het een vettig product is, is dat ik ook dat olie-achtige op het water ook altijd zie als ik een teerverwijderaar gebruik.
 
Misschien is dat wel zo. Anders informeer ik wel s bij CC of Gyeon.

Edit: vraag staat uit bij CC.
 
Laatst bewerkt: