Om m'n winterset (Fuchs Styling 157) voor te bereiden op een quartzcoating, werd de set chemisch gedecontamineerd (zoals dat heet 8)):
Allereerst Met Gyeon Iron de ijzer/remstofafzettingen verwijderd:
Toen nog steeds aardig wat kleine zwarte spikkels over, dus behandeld met Gyeon Tar om te bepalen of het om teerspikkels ging:
Er zaten wel wat teerspetters, maar het aantal viel erg mee. Ik merkte echter wel dat Gyeon Tar een goede ontvetter is, want ik zag een vet/olielaagje op het water liggen wat weg liep. En dat na gebruik van een velgenreiniger en Gyeon Iron... :shock:
Ik had het vermoeden dat Gyeon Iron nog niet volledig z'n werk had kunnen doen, dus nogmaals met Gyeon Iron behandeld (kwast en spons helpt). Dat had inderdaad nog aardig wat effect. Toen zelfs nog een 3e keer behandeld.
Gebruik zelf al een 'Iron-remover' sinds de introductie (Carpro Iron.X) en verbaas me er iedere keer weer over hoe effectief dat spul is. Met een goede velgenreiniger krijg je een wat oudere velg absoluut niet meer echt schoon en is meerdere keren gebruiken van een Iron-remover echt nodig.
Een quartzcoating zal straks flink gaan helpen om de velgen ook goed schoon te houden.
Verder nog een 3-tal stukken tape van oud balanceerlood eraf gehaald met de caramelschijf (foto is van voor het verwijderen van de zwarte spikkels overigens, die hier nog te zien zijn!):
Afgelopen weekend gecoat met Gyeon Q2 Rim.
De inhoud van de kit:
(halfgelaatsmasker met koolstoffilters gebruikt ipv meegeleverde kapje. Handschoenen waren tevens niet meegeleverd.)
Verder heb je microfibers nodig voor eenmalig gebruik ivm kristaliseren van de coating (hier voor elke velg een aparte voor Prep en afnemen) en voor het aanbrengen van de binnenzijden van de spaken is een geknipt sponsje handig. Hier was 1 velg al gecoat:
Shiny!
Nu 24 uur curen (1 uur wanneer IR-lampen gebruikt worden). 2e laag kan nog worden aangebracht, maar ga het eerst zo 's proberen deze winter.
Dit model velg was wel lekker makkelijk. Goed om mee te oefenen voor de volgende keer (225M).
Allereerst Met Gyeon Iron de ijzer/remstofafzettingen verwijderd:
Toen nog steeds aardig wat kleine zwarte spikkels over, dus behandeld met Gyeon Tar om te bepalen of het om teerspikkels ging:
Er zaten wel wat teerspetters, maar het aantal viel erg mee. Ik merkte echter wel dat Gyeon Tar een goede ontvetter is, want ik zag een vet/olielaagje op het water liggen wat weg liep. En dat na gebruik van een velgenreiniger en Gyeon Iron... :shock:
Ik had het vermoeden dat Gyeon Iron nog niet volledig z'n werk had kunnen doen, dus nogmaals met Gyeon Iron behandeld (kwast en spons helpt). Dat had inderdaad nog aardig wat effect. Toen zelfs nog een 3e keer behandeld.
Gebruik zelf al een 'Iron-remover' sinds de introductie (Carpro Iron.X) en verbaas me er iedere keer weer over hoe effectief dat spul is. Met een goede velgenreiniger krijg je een wat oudere velg absoluut niet meer echt schoon en is meerdere keren gebruiken van een Iron-remover echt nodig.
Een quartzcoating zal straks flink gaan helpen om de velgen ook goed schoon te houden.
Verder nog een 3-tal stukken tape van oud balanceerlood eraf gehaald met de caramelschijf (foto is van voor het verwijderen van de zwarte spikkels overigens, die hier nog te zien zijn!):
Afgelopen weekend gecoat met Gyeon Q2 Rim.
De inhoud van de kit:
(halfgelaatsmasker met koolstoffilters gebruikt ipv meegeleverde kapje. Handschoenen waren tevens niet meegeleverd.)
Verder heb je microfibers nodig voor eenmalig gebruik ivm kristaliseren van de coating (hier voor elke velg een aparte voor Prep en afnemen) en voor het aanbrengen van de binnenzijden van de spaken is een geknipt sponsje handig. Hier was 1 velg al gecoat:
Shiny!
Nu 24 uur curen (1 uur wanneer IR-lampen gebruikt worden). 2e laag kan nog worden aangebracht, maar ga het eerst zo 's proberen deze winter.
Dit model velg was wel lekker makkelijk. Goed om mee te oefenen voor de volgende keer (225M).
Laatst bewerkt: