• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Rim op koplampen

Stefan325

Detailing addict
2 sep 2008
270
65
Goedemorgen,

Is het mogelijk om de Gyeon Rim aan te brengen op koplampen? Of moet ik daarvoor echt de Trim bestellen?
 
Ik vraag me dit ook al een tijdje af eigenlijk. De meerwaarde van Rim is het bestand zijn tegen hogere temperaturen wat dus geen meerwaarde is op lak of kunsstof maar of het kwaad kan weet ik niet.

Er zijn ook andere merken met dergelijke coatings en juist die zijn voor zowel kunststof als velgen...exact in die combinatie.

Wellicht is er iemand die meer weet over de hechting op kunsstof of de bestandsdelen welke misschien een nadelige invloed kunnen hebben op kunststof van bijvoorbeeld koplampen.

Het zou idd marketing kunnen zijn maar misschien is er een echte reden voor, ik hoor het ook graag.
 
Op een ander forum spreekt Gyeon erover dat Trim en Rim verschillen in de 'bonding'. Ofwel Rim is gemaakt om op alle soorten velgen, lak, aluminium e.d. te binden en Trim voor alle soorten kunststof, zowel ABS als gespoten kunststof. Dit zou dus betekenen dat Rim wel op gespoten kunststof kan zonder problemen, en Trim ook op gespoten velgen maar de moeilijkheidsgraad zit in Rim op ABS en Trim op aluminium... ongeveer plus minus
 
Het beter tegen warmte kunnen van Rim kan dan wel weer een voordeel zijn op koplampen. Zeker met een xenon peer erachter worden die best serieus warm.