• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Softwipe en Baldwipe

Softwipe is een reguliere mf vezel
Baldwipe is met een gesloten lus
Zelf kies ik steeds vaker voor edgeless doeken met een gesloten lus.
 
  • Leuk
Reactions: YBTD
Softwipe is een reguliere mf vezel
Baldwipe is met een gesloten lus

Ik vraag me alleen af waar je de ofwel de ene of de andere voor gaat gebruiken? Beide vermelden bijvoorbeeld het verwerken van Cure.

Ik wou de BaldWipe gaan gebruiken voor Prep en misschien ook als extra doek voor CanCoat? De BaldWipe wou ik ook voor het interieur gaan gebruiken, VinylCleaner op spuiten en er mee rond gaan.
SoftWipe wou ik voor Gyeon QuickDetailer gaan gebruiken.

Misschien wat uitgebreider, de WaffleDryer wou ik voor de ruiten gaan gebruiken, Gyeon Glass opspuiten en binnen/buiten over de ruiten gaan.

Verder had ik nog de 6-pack Multi Purpose Microfibre Towels van Valet Pro gekocht, voor de instappen, trims of de stukjes rond de tankdop af te nemen. Goedkopere doek, dus kan je makkelijker voor vuilere zaken gebruiken.

Wat denken jullie hier van?
 
Ik gebruik 9 van de 10 keer een edgeless doek met gesloten lus (baldwipe) en in ieder geval voor het lakwerk. Dus Prep ,coating ,Wax afnemen ,QD you name it.
Ik heb nog een paar andere doeken en dat gebruik ik hooguit voor het interieur dus bv Gyeon of Nanolex interieur cleaner ,leer cleaner of afnemen van het leer.
Doeken waar ik bv Gyeon Rim mee heb aangebracht (of andere coating) gooi ik direct na gebruik in een emmer met warm water en was ik apart eenmaal droog knip ik er een punt vanaf zodat ik altijd weet dat die doek niet meer in de buurt komt van mijn lakwerk. Deze doeken gebruik ik nog in bv motorruimtes uitlaten en dat soort smerige klusjes.
 
  • Leuk
Reactions: YBTD
De Baldwipe doeken worden veelal gebruikt om een coating af te nemen of op ultra kras gevoelige lakken.

Een gewone mf doek zoals de Softwipe heeft lange vezels die kunnen "snijden".
Hierdoor kunnen bijvoorbeeld waxhologrammen ontstaan, zeker bij de wat vettige en/of olieachtige waxen.
Met een gesloten lus doek "duw" je als het ware de LSP plat op de lak.
 
  • Leuk
Reactions: YBTD
Top! Dus ik zou het beste de BaldWipe kunnen bestellen voor het afnemen van de wax en de SoftWipe achter wegen kunnen laten? En voor het doen van de banden/velgen en kunststof delen ook een aparte zodat deze niet meer in de buurt van de lak komt?
 
zou je bijvoorbeeld een doek waar je CanCoat mee aanbracht, niet een tweede keer gebruiken of 3de keer om CanCoat opnieuw aan te brengen?
Meestal wordt voor het aanbrengen van een coating de applicatordoekjes van Gyeon of Nanolex gebruikt. Deze na gebruik weggooien want ze worden hard en dus onbruikbaar. Doeken om de coating af te nemen na gebruik meteen in een emmer met een scheut APC, Poorboy's World Typhoon Microfiber Cleaner of Nanolex Microfiber Wash laten weken en naderhand de wasmachine in.

De gebruikte doeken dan daarna eigenlijk alleen gebruiken voor de vuile klusjes.
 
  • Leuk
Reactions: YBTD
+1 voor Nicknameless.
Zo doe ik het dus ook ,kijk de doeken waarmee ik heb gecoat kun je prima gebruiken om banden mee af te nemen maar ze komen ook niet in de buurt van de velgen of trims.
 
  • Leuk
Reactions: YBTD