• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon tire, maar welke banden cleaner?

Steven130690

Detailing chief
1 sep 2016
239
85
33
Hallo,

Mijn wagen (volkswagen beetle dune) heeft een 400-500 km op de teller. Nu wou ik graag de banden terug zwart maken (spul van de dealer lijkt me er zo goed als af te zijn). Ik heb veel gelezen op het forum over gyeon tire welke een goede duurzaamheid zou hebben. Maar om de band vooraf te reinigen weet ik niet goed welke optie 'de betere' zou zijn.

Ik wil ook graag dat de cleaner geen rare vlekken of dergelijke nalaat op mijn velgen (als er per ongeluk een beetje product zou opkomen). ik heb namelijk hoogglans (zwart) velgen. Volgende producten heb ik op het oog als cleaner:

1) https://carclean.com/nl/product/Mothers_Wax/Back_to_Black_Tire_Renew_Cleaner_710ml_102440
2) https://carclean.com/nl/product/Poo...er_Degreaser_Sample_120ml_103146?o=pbMTAwMDMw
(klein flesje om eventueel te proberen).
Ik wou deze producten inwerken met een kwastje (bv: die van valet pro) en dat tot er geen vervuiling meer afkomt (of wat raden jullie aan). Als de topics doorlees zijn er soms meerdere herhalingen nodig om een band te reinigen. Mijn banden zijn wel nog zo goed als nieuw en hebben nog 'geen' regen gezien.

p.s: laat gyeon tire vlekken of dergelijke achter op velgen als je het per ongeluk raakt?

De velg
2016-Volkswagen-Beetle-Dune-wheels-02.jpg
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zie dat de tuf shine cleaner veel gebruikt wordt met lovende reacties.
Daarnaast denk ik dat een kwast te zacht is om echt mee te kunnen schrobben, een band kan best een wat hardere borstel hebben.
 
Ik reinig de banden altijd met Meguiar's Super Degreaser. Dit spul trekt echt de ranzigheid uit de banden.

Deze is enkel in groot galon te koop en daar heb ik niet veel aan omdat het voor één wagen bedoeld is. Of heb ik een kleiner flesje/hoeveelheid gemist?


Klopt, maar ik wou graag de gyeon tire gebruiken. Met deze set heb ik een product (clearcoat) op overschot dat ik niet ga gebruiken. De tuf shien cleaner apart is inderdaad niet op voorraad.

Als je toch met je banden/velgen aan de gang gaat, dan kan je ze net zo goed voorzien van een coating. Daar heb je veel profijt van bij het schoonhouden van je velgen.

Dit wou ik doen als de winterwielen er op gaan, dus dat ik nog een tijdje. De velgen worden sowieso iedere week gewassen waardoor vuil niet echt een kans krijgt om hardnekkig te zijn.
 
Dan kan je altijd nog met APC+D aan de gang. Spul schuimt ook best wel tijdens het schrobben en werkt goed. Uiteraard goed naspoelen.



Greeetz
 
Daarnaast denk ik dat een kwast te zacht is om echt mee te kunnen schrobben, een band kan best een wat hardere borstel hebben.

Welke borstel is dan aan te raden voor het reinigen van de banden? De tuf shine tire brush is ook niet op voorraad.

Dan kan je altijd nog met APC+D aan de gang. Spul schuimt ook best wel tijdens het schrobben en werkt goed. Uiteraard goed naspoelen.

Heb jij eventueel al ervaring met back to black of welke cleaner gebruik je zelf?
 
Als ik uberhaupt de banden schoon maak, heb ik dus ook die Tif Shine - Tire Cleaner + schrobborstel. Alternatief is gewoon APC+D en een schrobborstel.

Ik heb gewoon een simpele borstel van de bouwmarkt/knakenwinkel ofso. Zijn de haren hiervan erg hard, dan minder hard schrobben. Idealiter een iets zachtere borstel. Goed naspoelen. :)
 
Een kwastje is inderdaad te zacht, dus pak een borstel die lijkt op die van Tuf Shine. Overigens moet je daarmee wel oppassen dat je niet de velg raakt, want dan heb je kans op krassen. Dat geldt voor elke velg, maar op deze zwarte ligt dat nog gevoeliger.
 
Wat ik er zeker nog even bij wil zeggen; Ik gebruikt een hele tijd APC+D om de wang te reinigen. Er kwam dan enorm veel bende vanaf en je hield een ietwat vlekkerige band over. Niet heel storend, maar alsnog.

Vervolgens kwam de Tuf Shine - Tire Cleaner ineens In The Picture hier op het Forum en heb toen dat eens geprobeerd. Man! Wat kwam er zelfs na veel keren schrobben met APC+D nog veel bende uit de band met de Tuf Shine?! :p

Ik moet ergens nog foto's hebben.. Be right Back.
 
@Quantoxx : bedankt voor je link, echt nuttig!

En bedankt voor de reacties allemaal. Aangezien de tire cleaner en borstel niet in voorraad zijn (en cc nog niet meteen weet wanneer deze er terug gaan zijn), ga ik nog even wachten met bestellen.

Aanvullend vraagje: Als ik nu gyeon tire gebruik zonder tuf shine cleaner (of een ander merk) wat gebeurt er dan? Is de standtijd gewoon wat korter of zijn er nog andere zaken die dan gebeuren (verkleuring of...)?

Greetz
 
In de band (rubber) zit een middeltje wat de band flexibel houdt. Als je Gyeon Tire opraakt komt het bruine weer tevoorschijn. Hoe schoner je de band vooraf maakt, hoe langer de dressing blijft zitten, hoe langer de band niet bruin wordt...
 
In de band (rubber) zit een middeltje wat de band flexibel houdt. Als je Gyeon Tire opraakt komt het bruine weer tevoorschijn. Hoe schoner je de band vooraf maakt, hoe langer de dressing blijft zitten, hoe langer de band niet bruin wordt...

Bedankt voor de uitleg, weer wat bijgeleerd hier op het forum.
 
De zogenaamde weekmakers @Istnogferarie

Dit is ook de reden dat welke bandendressing dan ook maar relatief kort houdt. De weekmakers zullen gedurende de hele levensduur van de band naar buiten komen. In tegenstelling tot bij lak waar vervuiling alleen van buitenaf komt, 'vervuilt' een band zich dus vanzelf van binnenuit.

+1 voor Tuf Shine!
 
Kweenie of het alleen bij mijn gevallen zo is, maar wanneer de Tire minder word, onstaan er bij mij geen bruine vlekken. Eén van de redenen waarom ik Tire zo goed vind. :)


Greeetz
 
Ik heb beide producten gebruikt, dus zowel de Tuf shine als de Mother's.
Werking van beide zijn zeer goed (in mijn ogen beter dan APC), beide meerdere keren geschrobd met de Tuf shine borstel..
De Mother's is voor mij de winnaar, gezien zijn prijs per hoeveelheid (alleen de sprayer is kl*te, dus deze even vervangen voor een degelijke sprayer die wel fatsoenlijk spuit).
Nu de Tuf shine voorlopig niet leverbaar is wist ik het wel, welke besteld werd..........
Alleen voor de borstel zou je een alternatief moeten zoeken!