• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Wetcoat (Essence) meerdere lagen

Nitros

Detailing addict
17 aug 2017
71
53
47
Hoofddorp
Graag je mening...
Ben super tevreden over de Gyeon wetcoat (ben sowieso een Gyeon fan).
Heeft het nut om bijvoorbeeld meerdere lagen te doen?
Dan bedoel ik niet direct maar na een week of 2. Gezien de standtijd toch langer is.
De eerste laag heb ik 1:5 en later tussen 1:10-1:15.
 
Ik zou gewoon stamdaard 1:10 aanjouden met mengen en ikzelf doe bij iedere wasbeurt er wel iets van bescherming bij op. Spray wac, spray sealant, laagje wax,quick detailer. Als het masr bescherming en glans biedt...
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Dat kan zeker, gewoon lekker bij iedere wasbeurt wet coat aanbrengen.
Zou de mengverhouding aanhouden die op de fles staat.

Heb je de auto nog in een andere bescherming staan dan de wet coat?
Het zou ook een idee kunnen zijn om je auto een keer volledig in een sealant te zetten, dan kun je deze sealant bij elke wasbeurt aftoppen met de wet coat. Dan heb je een top langdurige bescherming.

Een goede sealant is bijvoorbeeld Soft99 fusso coat of Sonax Polymer Netshield.
 
Dat kan zeker, gewoon lekker bij iedere wasbeurt wet coat aanbrengen.
Zou de mengverhouding aanhouden die op de fles staat.
Deze is variabel vandaar de eerste keer een sterkere verhouding genomen anders wordt het erg prijzig.
Heb je de auto nog in een andere bescherming staan dan de wet coat?
Het zou ook een idee kunnen zijn om je auto een keer volledig in een sealant te zetten, dan kun je deze sealant bij elke wasbeurt aftoppen met de wet coat. Dan heb je een top langdurige bescherming.

Een goede sealant is bijvoorbeeld Soft99 fusso coat of Sonax Polymer Netshield.
Nee, alleen nu 2 lagen Wetcoat
Ik ben geen wax type:) De Sonax was me oog al een keer op gevallen door de goede recensies maar ik denk dat de Cancoat ook een goede kans maakt voor een betere coating voor de winter.
Bedankt voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
Cancoat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.
De applicatie vereist wel iets meer voorzichtigheid en ervaring dan bijvoorbeeld de Sonax.
Ik gebruik op dit moment Sonax PNS vooral op de velgen, daar werkt het ook perfect.

Maar goed, dat kan ook allemaal met Cancoat :).
 
Ik ben me bewust dat Cancoat weer een stap verder is maar dat komt goed.
Sonax PNS ga ik zeker proberen/testen op de auto van vrouwlief:) Kan ik mooi een vergelijking doen.