• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Haal je met kleien nu wel of niet oude wax lagen enzo weg?

Met kleien zal je delen van je waxlaag kunnen verwijderen of dunner maken. Maar klei haalt vooral vervuiling weg die voelbaar is. Omdat de waxlaag egaal is zal klei voor een groot deel over de laag glijden en niet meenemen.

Samenvattend: klei kan je beschermlaag aantasten, maar kan niet gebruikt worden om grondig wax te verwijderen, daar heb je een cleaner voor nodig. Klei je kleine delen, dan altijd nawaxen voor optimale bescherming.
 
Gebruik 1 a 2 keer per jaar een cleaner na het kleien maar, omdat er bij het kleien zoveel olie achtige vloeistof vrijkwam . Vroeg ik mij dit af.
 
Kan ook vettigheid zijn wat vast zit op de wax/lak of de wax zelf natuurlijk want dat is ook een vettig laagje.
 
Als je het kleien met een Quick Detailer doet, heb je weer een dunne waxlaag over je auto wanneer je deze afneemt.
 
McShine zei:
Als je het kleien met een Quick Detailer doet, heb je weer een dunne waxlaag over je auto wanneer je deze afneemt.

Kleien met een detailer waar wax in zit zou ik niet doen. Alleen kleien met waxvrije detailers zoals Spray & Wipe, Quik Detailer, Last Touch etc.
 
tim, heb jij ook een idee waarom dit niet kan?
glijdt het dan teveel ofzo?

dat het niet aan te raden is, dat snap ik, maar ben opzoek naar de gedachten hier achter
 
Weer iets geleerd.... Dacht dat een product als Ultimate Quick Wax of QD+ waterig genoeg was om te kleien...
 
weet het niet zeker, maar denk dat het te maken heeft met de toevoegingen zoals wax die het 'oppakken' van vuiligheid door de plakkerige klei lastiger maakt. Misschien vullen toevoegingen zoals wax wel de klei teveel op zodat er geen contact met de lak ontstaat? :confused:
 
Tim zei:
Kleien met een detailer waar wax in zit zou ik niet doen. Alleen kleien met waxvrije detailers zoals Spray & Wipe, Quik Detailer, Last Touch etc.
Ben ik wel benieuwd naar inderdaad waarom?!.. ik snap wel dat wanneer er bijv in quickdetailer+ van pb er carnaubakorrels in kunnen zitten die mogelijk krassen maken bij het kleien.

Grappige is dat ik laatst in dit filmpje van een professionele detailer ook het volgende zag;

https://forum.Carclean.com/cc_postst5000/85-uurs-detail.aspx

Hij gebruikt 3M quick wax icm. klei (Check vanaf minuut 1:15).. ik zal eens een reply in z'n topic plaatsen met deze vraag ook ;)