• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo allemaal!

asirec

Detailing rookie
26 aug 2019
6
15
Na een tijdje op dit forum rondgesneuveld te hebben heb ik toch maar besloten om een account aan te maken! Mijn naam is Tim, 22 jaar jong en ik woon in het oh zo mooie Zuid-Limburg. Jullie weten wel wat ik bedoel, dat kleine stukje Nederland met 'gigantisch' grote bergen. ;)

Ondanks mijn jonge leeftijd rij ik extreem veel - de afgelopen 3 jaar gemiddeld 50.000 tot 60.000 kilometer per jaar waarvan 35.000 woon-/werkverkeer is. Ik werk namelijk in de regio Eindhoven dus 200 kilometer per dag totaal rijden naar kantoor en weer terug naar huis is inmiddels routine geworden, en dan heb ik het niet eens over bezoekjes bij klanten in het hoge noorden, de randstad of België. M'n eerste autootje was een blauwe Volkswagen Polo uit 2001 waarmee ik elke dag met veel plezier naar m'n studie reed. Vrij snel nadat ik mijn studie in de ICT had afgerond en ik al aardig wat kilometers begon te maken heb ik de Polo vervangen door een 3-deurs Opel Corsa uit 2012. Erg fijn ding, alleen had ik al een lange tijd een 5-deurs auto in gedachten en als het kon toch één van de grote Duitse merken (Audi, BMW, Mercedes etc.). Totdat....

Het de dag was van de kleine beurt van mijn Corsa. Ik reed naar mijn vaste garage om de auto af te zetten voor de beurt en toen ik de auto achtergelaten had besloot ik een rondje door de showroom te lopen. Terwijl ze aan mijn auto aan het sleutelen waren werd ik verleid door een héél mooie auto in hun showroom.

Om een lang verhaal kort te maken: ik ging 1,5 maand geleden voor een kleine beurt en kwam terug met een BMW 118i uit 2008 waar ik nog steeds extreem trots op ben. De garage vertelde me dat de vorige eigenaar een echte liefhebber was en de auto altijd extreem goed heeft onderhouden. Sinds ik dat hoorde is mijn interesse in het schoonmaken/detailen van auto's geëxplodeerd en doe ik m'n uiterste best om de auto goed te onderhouden, zowel de buiten als binnenkant.

Zoals jullie op onderstaande foto kunnen zien ziet de auto er écht niet 11 jaar oud uit! Zoals ik al zei, deze auto is met extreem veel liefde behandeld en ik zal m'n uiterste best doen om de auto net zo goed, zoniet beter, te behandelen. :innocent:

20190730_202412.jpg




Dankzij dit forum heb ik al heel veel geleerd over kleien, waxen, glazen etc. en ik kan niet wachten om nog meer te leren! Vandaag heb ik, na 1,5 maand, besloten om de motorkap als proefpersoon te gebruiken. Ik heb eerst de hele auto gefoamed, afgespoeld, met de hand gewassen, afgespoeld en daarna de motorkap gekleid, ge-glazed (met Poorboy's Black World) en daarna gewaxed en zie hier het resultaat (ik ben er best trots op aangezien dit de eerste keer is dat ik dit heb geprobeerd):
20190825_131330.jpg


Zoals ik al zei ik kan niet wachten om alle ins en outs van jullie te leren! Hopelijk tot snel op het forum!