• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo iedereen, een korte voorstelling van mezelf.

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.824
158
Peer
Hey,

Mijn naam is Andy, wonende te Ellikom (Belgisch Limburg). Ik ben getrouwd, 32 jaar en papa van 3 prachtige kindjes.
Naast deze prachtige kindjes (aan mijn vrouw te danken uiteraard), bezit ik ook een prachtige BMW F34 (3 GT).

Ik ben carrossier of autoschadehersteller van beroep, dit doe ik al sinds mijn 16-17 jaar ongeveer, sinds kind ben ik al een echte autoliefhebber.
Door mijn beroep kom ik dan ook regelmatig in aanraking met een polijstmachine en polijstproducten (stofjes uit verse lak verwijderen, krasjes uitschuren en polieren, uitspuitingsnevel verwijderen,...). Ik wil mezelf geen ervaren "detailer" noemen gezien mijn kennis toch redelijk basic is, mede een reden waarom ik op dit forum kom.

In mijn privé werk ik ook al eens graag aan mijn eigen wagen, onderhoud geven, remmen wisselen, een uitgebreide wasbeurt geven,... Hiervoor maak ik o.a gebruik van mijn Krauss S8 polijstmachine, dit in combinatie met Menzerna polijstpasta's.
Binnenkort zou ik graag een ander toestel willen aanschaffen, ik twijfel tussen een Flex 15mm uitslag of een Rupes met 15mm uitslag... Hiernaast heb ik ook recent de polierpasta's van Angelwax aangekocht met de bijhorende foam pads, ik ben benieuwd naar het verschil met Menzerna!

De producten die ik gebruik voor het reiningen/detailen van mijn wagen zijn momenteel wasshampoo van Autoglym, interieurreiniger van Autoglym i.c.m de velgenreiniger van P&S Brake Buster en als laatst de hooggeprezen Bead Maker van P&S (ben stiekem ook een fanboy van de beadmaker :heart_eyes:).
Dit waren zo wat grotendeels de producten die ik gebruik.

Verder hoop ik leuke ervaringen op te doen en natuurlijk wat bij te leren op dit forum.

Groeten!
 

Bijlagen

  • voor links 2.jpg
    voor links 2.jpg
    506,7 KB · Weergaven: 0
  • achter links.jpg
    achter links.jpg
    298,9 KB · Weergaven: 0
  • interieur voor.jpg
    interieur voor.jpg
    256,4 KB · Weergaven: 0
Welkom Andy en die BMW staat er keurig bij! Wat de machines betreft kun je met beiden niet stuk denk ik, al heeft flex ook de draadloze variant :eyes:

Waarom eigenlijk specifiek 15mm? Als ik voor de keuze zou staan dan zou ik eerder twijfelen tussen de Rupes 21 of de Flex 15mm draadloos :innocent:
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Welkom Andy en die BMW staat er keurig bij! Wat de machines betreft kun je met beiden niet stuk denk ik, al heeft flex ook de draadloze variant :eyes:

Waarom eigenlijk specifiek 15mm? Als ik voor de keuze zou staan dan zou ik eerder twijfelen tussen de Rupes 21 of de Flex 15mm draadloos :innocent:

Naar hetgene ik heb opgezocht, heeft de 15mm zowat iets van beide werelden, redelijke correctie potentieël maar ook goed om te finishen, een 21mm lijkt mij wat te "grof"? Of zie ik dit verkeerd?
 
Naar hetgene ik heb opgezocht, heeft de 15mm zowat iets van beide werelden, redelijke correctie potentieël maar ook goed om te finishen, een 21mm lijkt mij wat te "grof"? Of zie ik dit verkeerd?
Ik heb de 15, bijzonder tevreden. Ik zou met die (maat) beginnen en daarna een kleinere erbij kopen als je daar behoefte aan krijgt. Geloof niet dat een 21 minder goed zou finishen, misschien wat meer correctie maar niets wat een 15 met de juiste polish en pad niet ook zou kunnen. Gaat meer om waar je op smalle/gevormde vlakken kan komen mi en dan is de 15 wat breder inzetbaar.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Aangezien je de Krauss al hebt, zou ik die lekker houden met een 3" backing Plate. Dan heb je die altijd nog voor de krappe stukjes of segmenten waarvoor de 21 te groot zou zijn.

Zowel de 15 als de 21 zijn grote uitslagen dus beide hebben veel correctie kracht, maar de 21 is absoluut niet te grof, het blijft een D/A en dus een prima "finisher". Voordeel is dat de 21mm iets meer energie in zijn slag heeft (grotere uitslag, zwaarder balansgewicht, meer massa in de rondte) en daarmee juist langer zijn draaien zal behouden. Maar goed, dat is de theorie, de praktijk kun je uitvragen bij een aantal hier. Een voorstander van de 15 heb je al gelezen, er zijn er ook meer dan genoeg die de 21 hebben :) Nogmaals: met beide zit je goed en heb je de laatste stand der techniek in handen.

Als flex een 21 draadloos zou hebben dan was "mijn" keuze makkelijker.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Aangezien je de Krauss al hebt, zou ik die lekker houden met een 3" backing Plate. Dan heb je die altijd nog voor de krappe stukjes of segmenten waarvoor de 21 te groot zou zijn.

Zowel de 15 als de 21 zijn grote uitslagen dus beide hebben veel correctie kracht, maar de 21 is absoluut niet te grof, het blijft een D/A en dus een prima "finisher". Voordeel is dat de 21mm iets meer energie in zijn slag heeft (grotere uitslag, zwaarder balansgewicht, meer massa in de rondte) en daarmee juist langer zijn draaien zal behouden. Maar goed, dat is de theorie, de praktijk kun je uitvragen bij een aantal hier. Een voorstander van de 15 heb je al gelezen, er zijn er ook meer dan genoeg die de 21 hebben :) Nogmaals: met beide zit je goed en heb je de laatste stand der techniek in handen.

Als flex een 21 draadloos zou hebben dan was "mijn" keuze makkelijker.

Bedankt voor de tip, ik zal dit zeker in overweging nemen zodra de moment zich voordoet.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum! ;)

Meer uitslag is meer correctie en finish. Echter is een nadeel van een grotere uitslag dat je niet strak langs stootstrippen en dergelijke kan polijsten omdat de backingplate / pad verder uitslaat. (Ook bij een machine als een DAP met 8mm is dit niet 100% goed te doen, maar beter dan bij een grotere uitslag)

Als je al een "kleinere" machine in huis hebt, dan zou je juist wel de combinatie kunnen maken van kleine uitslag en grote uitslag machine. Zo kan je met de kleine machine het lastigere werk doen d.m.v. een kleine backingplate en de rest met een grotere machine. (15/21mm)

Ik doe dit zelf al een tijd zo: Met een DAP 900 V3 (3,5" pads op 74mm plate) en een BigFoot 21 (met zelfs 7" pads op een 150mm plate)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Welkom op het forum! ;)

Meer uitslag is meer correctie en finish. Echter is een nadeel van een grotere uitslag dat je niet strak langs stootstrippen en dergelijke kan polijsten omdat de backingplate / pad verder uitslaat. (Ook bij een machine als een DAP met 8mm is dit niet 100% goed te doen, maar beter dan bij een grotere uitslag)

Als je al een "kleinere" machine in huis hebt, dan zou je juist wel de combinatie kunnen maken van kleine uitslag en grote uitslag machine. Zo kan je met de kleine machine het lastigere werk doen d.m.v. een kleine backingplate en de rest met een grotere machine. (15/21mm)

Ik doe dit zelf al een tijd zo: Met een DAP 900 V3 (3,5" pads op 74mm plate) en een BigFoot 21 (met zelfs 7" pads op een 150mm plate)

Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken! Goeie tips, bedankt!
 

Vergelijkbare onderwerpen