• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo iedereen.

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
551
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Ik vind het netjes om me even voor te stellen. Ik ben Wouter 40 jaar oud en ik ben rustig begonnen met detailen. Ooit begonnen met met eerste auto uit 1987...een Golf II in grijs metallic. Een bus groene welgekende Turtle wax en dat was al. Van kleien was nog geen sprake . Nu vele jaren later en 5 nieuwe auto's later heb ik nu een Toyota Auris hybride in parelmoer wit. Zeer mooie lak in de zon, maar ik denk wel dat de lak gevoelig is. We hebben ook nog een Skoda Roomster met panoramisch dak die ik gebruik als proefkonijn. Ik heb ondertussen al wat producten van Gyeon, Poorboy's, Meguiars,...Maar ik ben op zoek naar een goede wax/coating voor op witte parelmoer. Zo hier terechtgekomen. Gyeon Wax heb ik al geprobeerd bij een maat. Nog afwachten hoe goed/lang de standtijd zal zijn. Iemand ervaring met Soft99 fusso light op parelmoer wit?
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Ik zie dat jij ook met een witte auto rijdt. Kan de Fusso Dark ook op witte lak? Of wordt dit niet aangeraden?


Heb geen Fusso op mijn auto. Daar zit een coating op. Fusso dark heb ik ook de auto van mijn bonuszoon aangebracht.

Weet ook niet of er echt een daadwerkelijk verschil zit in de wax tussen licht en donker?
 
Ik smeerde Dark op alle kleuren en kon op het eerste oog niet een duidelijk verschil zien. Waarschijnlijk als je meerdere lagen over elkaar smeert dat de fillers/oliën iets gaan laten zien, maar dit doe je simpelweg nooit. ;)

Hetzelfde idee bij bijv. de Black Hole en White Diamond glazes; De oliën voeden de lak en daar draait het om.
 
Welkom op het forum, Wouter.
Wil je dezelfde wax ook op de Roomster gebruiken? Zo ja, zou ik voor de Light variant van de Fusso Coat gaan. (Deze zou ook prima dienst moeten kunnen doen op een donkerdere lak).
Als het alleen voor de Auris is, dan zou ik ook voor Fusso Coat Light gaan. ;) Maar je zou ook voor beide voor de Dark variant kunnen kiezen :p - heb zelf ook wel eens de Dark op een lichtere auto gebruikt. Dat is geen probleem. (Geen ervaring met de Light variant helaas)