• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo ik ben Paul en ook ik ben nieuw hier! ;-)

Naga303

Detailing rookie
1 feb 2016
8
2
48
Capelle a/d IJssel
Hallo ik ben Paul 39 jaar en ben aankomende vrijdag in het bezit van een Toyota Avensis station uit 2004!
Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Ik ben al in het bezit van spullen van Meguiar's waaronder de Gold Class shampoo, claybar en verschillende wax sets! Ben wat dat betreft wel een rookie maar heb in het verleden er wel eens in verdiept in het detaillen!
Hoop hier veel kennis op te doen en een hoop lol te beleven. :yum

Hey Paul,

Ik was en foam auto's altijd op straat. Ik weet dat er gemeentes zijn waar dit al verboden is, maar kon mij niet heugen dat mijn gemeente dit voerde.

Totdat ik op een dag wat foto's van wat werkjes liett zien aan een familielid die agent is. Hij waarschuwde mij dat de milieupolitie mijn in principe kan bekeuren. Zal niet 1-2-3 gebeuren, maar als ik toevallig vaker/vaak word gezien, dan kan dit zeker wél gebeuren.

Zo heb ik laatst velgen van ijzer ontdaan met een ijzerverwijderaar/velgenreiniger en dat was één grote bende. Als iemand dát toevallig zag, dan was ik meteen aan de beurt geweest.

Mijn gemeente is Utrechtse Heuvelrug. (Midden van Utrecht)

(Gemeentes kunnen een verbod invoeren en dan moet je maar naar een lokale wasbox/wasstraat. Die betalen uiteraard al voor eventuele afvoer)

Greetz

Thnx wat een warm welkom ;) Gelijk ff een vraag is het überhaubt nog wel toegestaan om op straat te wassen???
Hoor namelijk dat je een mileudelict kan begaan???

Dat mag inderdaad niet overal, heb gehoord van kennissen die in Zeeland wonen dat het daar niet toegestaan is.
(Op zondag werken trouwens ook niet )

Ok dus het toch niet overal toegestaan, mhmm minder zie het eigenlijk ook niet zitten om bij een wasbox heel het programma af te lopen en sowiezo vind ik het thuis lekkerder werken!! Kom trouwens uit Capelle!!!
Ps moet ik anders even een topic hier over openen?? aangezien dit niet echt de juiste plek is om hier over door te gaan?!

Ik zou effe Googlen op je eigen gemeente. Mocht het nou verboden zijn, wat waarschijnlijk ook in mijn gemeente zo is, dan is het ook nog maar de vraag hoe strikt dit gevold word.

Zo heb ik nog nooit gehoord in mijn omgeving, of überhaupt, dat iemand een bekeuring ad gekregen voor het wassen op straat. Ik zie regelmatig buren de auto wassen... Mijn voorbereidde verhaal voor als ik ooit word aangesproken door een milieu-agent;

''Weet u dat dit niet mag, meneer de AutoWassert..?''
- ''Ooh, nee dat wist ik niet''
''U loost vervuild water in de riolering van uw gemeente''
- ''Ah, is dat de reden dat dit niet mag..?''
- ''Nou, mijn producten zijn biologisch afbreekbaar en het vuil dat ik loos, word zelfs opgelost.''
- ''Eigenlijk zou u MIJ moeten betalen, haha!''

En dan hopen dat je er met een druiper van af komt. (figuurlijk!)

Hmmm... Ook even in de APV gekeken en kan niks vinden wat er op wijst dat ik niet mag wassen. Zal vast wel ergens anders weer vermeld staan...

Afdeling 2. Bodem-, weg- en milieuverontreiniging
Artikel 4:7 Straatvegen
Het is verboden op een door het college ten behoeve van de werkzaamheden van of namens de gemeentelijke reinigingsdienst aangewezen weggedeelte, een voertuig te parkeren of enig ander voorwerp te laten staan gedurende een daarbij aangeduide tijdsperiode.

Artikel 4:8 Natuurlijke behoefte doen
Het is personen verboden binnen de bebouwde kom op een openbare plaats de natuurlijke behoefte te doen buiten daarvoor bestemde plaatsen.

Artikel 4:9 Toestand van sloten en andere wateren en niet openbare riolen en putten buiten gebouwen
Sloten en andere wateren en niet openbare riolen en putten buiten gebouwen mogen zich niet bevinden in een toestand die gevaar oplevert voor de veiligheid, nadeel voor de gezondheid of hinder voor de gebruikers van de gebouwen of voor anderen.

''Weet u dat dit niet mag, meneer de AutoWassert..?''
- ''Ooh, nee dat wist ik niet''
''U loost vervuild water in de riolering van uw gemeente''
- ''Ah, is dat de reden dat dit niet mag..?''
- ''Nou, mijn producten zijn biologisch afbreekbaar en het vuil dat ik loos, word zelfs opgelost.''
- ''Eigenlijk zou u MIJ moeten betalen, haha!''

Prachtig!! Hou deze in mijn hoofd mocht ik inderdaad aangesproken worden, ben gelukkig ook in het bezit van biologische producten dus dat komt dan wel goed hahahahaha.
En qua google op gemeente kom ik ook weinig tegen en het scheelt dat ik in een fenix buurt woon dus er zal weinig tot geen milieu politie langskomen (hoop ik dan maar) klop klop (ff afkloppen :-) )

Avensis heb je daar ook foto's van?
De lak is vaak (te bepalen per auto uiteraard) goed te corrigeren van Toyota das wel zo makkelijk.

Ik weet eigenlijk niet wat het precies is, maar dat is nieuwbouw, toch?

Juist bij nieuwbouw word de riolering apart aangelegd. Vies huiswater en dergelijke word apart afgevoerd van het hemelwater. Dit is dan ook een reden waarom het dan juist verboden is om op straat te wassen en dus is controle misschien wel wat scherper.

Greetz

Nou ja nieuwbouw nee dat niet, het huis staat er al 30 jaar maar mij is ooit uitgelegd dat Vinex wijken een soort van bloemkool wijken zijn dus los van de hoofdweg en allemaal aparte hofjes waar als je niks daar te zoeken hebt er ook niet zal komen.
Maar misschien zit ik er naast.