• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo, ik stel mij even voor

Wesly

Detailing trainee
24 nov 2017
59
30
Diemen
Goededag allemaal,

Ik ben Wesly uit Amsterdam en ben 40 jaar jong.

Ik werk zelf als monteur tweewielers en heb net een Grandland X besteld bij de Opel Dealer in Amsterdam ZuidOost. Vroeger heb ik voor mijn werk Opel gereden met allereerst een Opel Astra station, daarna een Opel Vivaro, en als laatste een Opel Combo. Wat mij altijd tegenviel bij Opel was de slechte zitting en het stuur wat altijd uit het midden geplaatst was, dit was in ieder geval mijn gevoel bij deze auto’s. Tegenwoordig rijd ik een Skoda Octavia Hatchback 1.2tsi met 105PK en een handgeschakelde 6-bak uit 2013. Op zich bevalt deze auto mij prima maar nu na 58.000 km begint de motor olie te verbruiken, veel olie. Wel 1Ltr per 1500 á 2000KM. Het werd dus tijd voor een andere auto
wpml_smile.gif


Uiteindelijk gekozen voor de Grandland X. Uit alle reviews blijkt dat deze auto de beste combinatie was qua prijsstelling, comfort, ruimte en vooral de motor. Alle merken downsizen een eind raak vanwege de uitstoot en in Nederland hebben we dan ook nog die belachelijke BPM regeling. Het komt er dus op neer dat de Grandland X met zijn PSA motor het beste uit de verf komt in vergelijking tot zijn prestaties voor een gedownsizede motor. Ook voor de automaat versie gebruiken ze dezelfde motor, en ik wilde nu eindelijk eens een auto met automaat
wpml_yes.gif


Ik vind het altijd leuk en ontspannend om mij auto te wassen en wil dit met mijn aankomende nieuwe aanwinst meteen goed gaan aanpakken....
 
  • Leuk
Reactions: Dany
Welkom Wesly. Het olie verbruik bij die VAG motoren is een kwaaltje zoals ze het zelf noemen. En met die gegevens an jou zeggen ze nog dat het binnen de toleranties valt ook.

Hopen dat je meer geluk en plezier hebt van je Grandland. Als je nog niet of niet zo veel ervaring hebt met het wassen kan je eens het stappenplan hier op het forum door lezen.

Dus voor nu veel lees en detail plezier.
 
Hartelijk dank tembaco,

Ik heb net zelf een stappenplan geplaatst. Wellicht kan jij mij hier een eerlijke en ongezouten mening op geven ;)