• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo mensen

tee-dee-ie

Detailing addict
27 jul 2009
189
62
Bij deze heb ik mij ook even aangemeld op het carclean forum.

Mijn naam is Erik en ondermeer trotse eigenaar van een VW Transporter van de vierde generatie in de kleur indigoblauw (volgens VW een pareleffectlak). Op het gebied van detailen ben ik nog een absolute beginner en ben hier toevallig tegenaan gelopen op het internet. In het verleden deed ik mijn auto alleen met de schildpad maar heb, na het nodige gezien en gelezen te hebben, enige tijd geleden verschillende Meguiars producten en een DAP500 aangeschaft.

Afgelopen Zaterdag voor het eerst mijn bus behandeld. Gewassen, gekleid (d'r leek geen einde aan te komen met zo'n groot oppervlak) en behandeld met SwirlX en TechWax. De swirls zijn er niet uitgegaan maar ik sta versteld van de keiharde glans die de lak heeft gekregen en hij voelt ook superglad aan.

20s7s5f.webp

Oefening baart kunst zegt men maar als er eens een workshop georganiseerd zou worden zou ik zeker interesse hebben.

Groeten,
Erik

Welkom !

Dat ziet er goed uit. Genoeg oppervlak om je op uit te leven. Nu wellicht nog iets voor de banden, en iets als de meguiars nxt all metal polish voor die sidebar? :)

Welkom.

Met zoon oppervlakte aan plaatmateriaal kan je je goed uitleven :)

Dat je met scratch X niet alles swirls er uit haalt verbaast me niet echt.
VAG lakken staan bekend om snoeihard te zijn.

Staat veel geschreven op dit forum over de plan van aanpak voor de VAG lak.

Dus leef je uit op het forum zou ik zeggen.

grtz Roy

Ik hoop nu niet dat ik een vloek uitspreek ofzo, maar ik vindt de banden met "gezwarte" vette wangen en een grauw loopvlak echt geen gezicht. Ik zal de banden dus sowieso nooit behandelen.

Voor metalen oppervlaktes heb ik een middel dat ik heb leren kennen vanuit mijn andre liefhebberij (Kreidler brom- en lichte motorfietsen) Belgom is echt een supermiddel om metalen te polijsten.

Ik zal op het forum eens zoeken naar informatie over de VAG lakken. Ik mag één dezer dagen ook een poging doen om de laklaag van de Golf van mijn buren weer wat leven in te blazen. Ik wil daar ook eens foto's van gaan maken.

Groeten,
Erik

Smaken verschillen.
Ikzelf vind van die blinkende, te zwarte banden ook niet mooi. Een beetje Sjonnie. Banden moeten gewoon op mat rubber lijken en in principe blijf ik dus ook van mijn banden af.
Nu hebben mijn banden een wat 'bruinige gloed' en dat is dus geen gezicht, dus ga ik toch een poging ondernemen met Trim Restorer.

Overigens geven niet alle bandenproducten een hoogglans resultaat, sommige middelen geven een nette matte finish.

Wolfgang blach diamond tire gel.
Ik vind het een aanrader,de eerste 2 dagen blinkt de band redelijk veel,maar na deze tijd word ze iets matter en blijft er lang opzitten.
@soepergrover, probeer de wang van de band een zuiver te maken met allpurpose cleaner en een borstel.

Erik, heb je naast de SwirlX ook nog andere polijst middelen voor gebruik met je DAP? Zoiets als Poorboy's World SSR of Menzerna.
Ik denk dat je daarmee betere resultaten kunt halen bij het behandelen van swirls.

Bijna vergeten: welkom op het forum.

Off-topic (sorry Erik)
@bartr123: ik heb me vanochtend suf zitten schrobben met PB APC 1:15. D'r kwam genoeg vuil af. Misschien eens een paar keer herhalen.

Heb even wat rondgeneust op het forum inzake VAG lakken en nu moet ik me eigenlijk schamen.

Bij aanschaf van de DAP500 werd me geadviseerd om de SSR producten van Poorboys te gebruiken op mijn bus. Aangezien ik al een assortiment Meguiars producten in huis had leek het mij niet nodig om daarnaast nog een aantal andere producten aan te schaffen. Tja, onwetendheid... :schaam

De Golf van mijn buren, die ik eerdaags ga doen, hoeft toch niet swirlvrij te worden, dat zou zonde van het werk zijn. Die moet ik zeker te lijf kunnen met de DAP500 en de Meguiars producten die ik tot mijn beschikking heb. Ik heb er wel vertrouwen in dat de lak daarvan weer tot leven komt als ik er mee bezig ga :cool

Voor mijn bus dus binnenkort toch maar eens de SSR producten van Poorboys proberen.

Groeten,
Erik

Gisteren de VW Golf van mijn buurmeisje gedaan. Doel was niet het verwijderen van krassen, dat is bij haar auto onbegonnen werk, maar het creëren van een mooie glans. Dat is super gelukt en je kunt nu bijna je haren kammen in de lak :cool Leuke klus met een dankbaar resultaat.

Groeten,
Erik