• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo

MVincken

Detailing addict
13 nov 2015
23
60
34
Eijsden
Hoi,

Aangezien ik hier al een tijdje ideeen opdoe zal ik mezelf maar eens voorstellen.
Ik ben Martijn Vincken, 24 jaar, woon in zuid limburg en werk bij FEV in Aken. verder rij ik een BMW e30 318iS.
Een paar jaar geleden was de lak nog in uitstekende staat, maar door steenslag en ik denk de hitte, is de blanke lak los aan het laten van de motorkap...
Helaas valt hier niets meer aan te doen, waardoor ik nogsteeds een nieuwe motorkap zoek.

De lak is nog in absurd goede staat als je nagaat dat de auto van ´87 is.
Uiteraard hier en daar wat steenslag, krasjes e.d. maar dat houd je nooit tegen, ooit wil ik hem wel een opnieuw laten spuiten.

Verder heb ik een tweetal vragen aan jullie:
- Er is ooit eens iemand jaloerd oid op mijn auto geweest, en deze heeft hem verfraaid met een sleutel (+-20cm)
Zou dit er nog uit te halen zijn? foto volgt ;)
- Ik wil mijn auto dit weekend gaan kleien en waxen, maar mag/kan ik mijn auto hierna nog in de wasstraat afspuiten? of spuit ik hiermee de wax er weer van af?
Dit omdat ik er eerlijk gezegt niet veel zin heb om hem iedere week handmatig te gaan poetsen in de winter.

Mvg,
Martijn

little teaser:

conv_3066.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Martijn,

Welkom op het forum!

Ik ben BWM-geil dus ik kan een E30 wel waarderen, aangezien je mijn E36 al niet eens heel vaak meer ziet (of afgetrapt) en een E30 al helemaal niet meer.

Wat betreft de key-kras; +1 voor PeterS. Dit zijn meestal behoorlijk diepe krassen en krijg je dit soms héél minimaal wat beter. (Zo goed als niks)

Wat betreft het afspuiten met een hogedruk; Een wax absorbeert vuil en bij een wasbeurt was je dit vuil er samen met een laagje wax weer af.
Wanneer je de boel alleen afspuit, zal je niet volgas je wax eraf spuiten, maar echt schoon word hij ook niet. Een snelle handwas doet wonderen
wanneer je auto in de wax staat en nadien drogen zorgt ervoor dat hij mooi opdroogt. Wél wassen en níet drogen is naar mijn mening tegenstrijdig.

Greetz

Bij mij in de buurt is er een wasstraat waar je met behoorlijk hoge druk en incl shampoo kan afspuiten. Ook naspuiten met "glansspoel" doe ik altijd erna. Maar ik ben dus bang dat ik veel wax er weer af ga spuiten zoals ook het geval is als je met teveel shampoo wast.

Welkom, veel leer- en leesplezier hier op het forum!

Wat betreft het wassen in de wasstraat (ik denk dat je een wasbox bedoeld): de meeste shampoo's bij een wasstraat / wasbox zijn vrij agressief, en zullen dus sneller je wax-laag verwijderen.
Gewoon lekker die BMW met de hand wassen met een milde shampoo (bijv. Monnello Lavare, Dodo Juice Born to be mild, Gyeon Bathe) en, zoals gezegd, wel netjes drogen met een droogdoek.

Welke klei / glijmiddel en welke wax heb je gebruikt?

Mooie auto! Shampoo van een wasbox/wasstraat zou ik nooit gebruiken als je je wax niet aan wilt tasten. De shampoo bij de wasbox bij mij om de hoek is dermate agressief dat de waxlaag wordt beschadigd. Ik weet niet hoe dat zit bij andere wasboxen, maar het zal ongeveer hetzelfde zijn.

Daarnaast zou ik je auto juist in de winter ook blijven wassen, zodat de zooi zo kort mogelijk op je auto zit.

ja precies daar was ik al bang voor.
afgelopen weekend veel moeten werken en zondag weinig waard geweest, dus even kijken of het kleijen dit weekend kan gebeuren
kleipakket heb ik van meguaiers en ik denk dat ik binnenkort wash&wax voordeelpakket ga kopen via de site, moet toch nog goede doeken hebben.

Je bedoeld deze set: https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Winter_Kit_MK004NL_103453 ??

Staar je niet blind op de naam Meguiar's, er zijn vaak betere produkten in dezelfde prijsklasse :roll.

Goede doeken zijn de Monello Peluche verde.

nee, ik had de meguiars klei kit gekocht omdat deze in de autozaak in de buurt stond.
daarna pas weer gaan verdiepen in Carclean.com
maar keuze was gevallen op dodo of monello kit.

zelf los spul aanschaffen kwam ik eigenlijk altijd duurder uit:
mothers wash
monello drying towel
monello doeken
ik heb nog een groene wahsmitt thuis, die wou ik eigenlijk vooralsnog gewoon blijven gebruiken (ook meguiars geloof ik)