• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tim meld zich!

Tim567

Detailing chief
2 jul 2020
71
75
Beilen
Hallo,
Ik ben Tim. Ik ben 19 jaar jong en ben in het bezit van een zwarte BMW e87 118d uit 2008.
Deze heeft helaas een aantal swirls van de vorige eigenaar. Maar de lak glimt nog wel mooi het is alleen als je echt goed kijkt.

Ik wil mijn auto wel goed onderhouden. Laat ik beginnen met een goed setje schoonmaak spullen:
Als shampoo wil valt mijn oog op deze en dan een nieuw wachmintt er bij (heb nu een oude van mijn vader).
Verder wil ik mijn auto in de wax zetten. Hier weet ik niet echt goed wat ik nodig ben om dit goed te doen.
Gelukkig zijn er hier ongetwijfeld mensen die dit wel weten dus een advies is meer als welkom.

Als laats wil ik in de toekomst als ik wat meer tijd heb mijn auto ook gaan polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom Tim,

Strak plan om bij het wassen te beginnen. Die shampoo is prima, krijgt hier veel bijval. Maar vóór het wassen moet je ook een pre-wash overwegen. Voordat de handschoen de auto raakt wil je immers zo veel als mogelijk al verwijderd hebben.

Een nieuwe mitt is goed, maar denk aub ook aan de twee emmer methode (inclusief een grit guard / dirt lock). En na het wassen komt het drogen dus ook daar heb je een doek / doeken voor nodig. Anders strandt je noeste arbeid in witte stippen.

Dan de wax aanbrengen met applicator, en uitvegen met een lekkere microvezeldoek.

De website heeft de optie om te tonen welke het meest verkocht worden, wat een goede indicatie kan zijn. Lees ook lekker de beoordelingen door en kijk op het forum in het stappenplan.

Succes, veel plezier en deel die glans vooral hier online :)
 
Welkom Tim. Je schrijft dat hij helaas swirls heeft, maar je kan het ook zo bekijken: nu heb je de kans om hem zelf helemaal in topconditie te brengen. :p Veel plezier daarmee!
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Welkom Tim! Dodo juice is een fijne shampoo, je hebt er niet heel veel van nodig voor een wasbeurt en hij ruikt heerlijk! Lees vooral de tips die al op het forum staan, heb er zelf al erg veel aan gehad.
 
Welkom op het forum, Tim! :D

Jup, een goed was-arsenaal is toch wel het begin. Denk aan twee grote emmers met in minimaal één emmer een Grit Guard om je vuil onderin de emmer te houden. (En dus niet weer terug in je washandschoen én op de lak)
Een goede shampoo erbij zoals inderdaad de Born to be Mild. (1L fles is goed voor zo'n 52 wasbeurten!)
Minimaal één goede washandschoen zoals de IncrediMitt die lekker dik en zacht is én veel water op kan nemen.
Een mooie grote droogdoek, zoals de Delerium/Silk Dryer XL/Senza Aqua XL. Bij het drogen zou ik een detailspray nemen zoals Spray & Wipe welke je 1:1 kan aanlengen met water en dan droogt het heerlijk makkelijk zonder strepen.

:p
 
@Quantoxx Je hebt het hier over Spray&Whipe als drooghulp. Daar hoor (eigenlijk lees) ik je wel vaker over. Maar ik begrijp (dom wellicht) nog steeds niet goed wat ik mij daarbij moet voorstellen. Heb daar ook al een paar keer naar gezocht, hoe je een drooghulp gebruikt, maar niets kunnen vinden.
Dus: hoe gebruik je het dan? Sprayen op de nog natte auto en dan afdrogen? Auto afdrogen en daarna sprayen en afnemen? Of.....??

Wellicht heeft TS hier ook wat aan...
 
@Kuip - Spray&Wipe gebruik ik op een nog natte auto. ;) Wanneer je de auto hebt afgespoeld op de juiste manier en je dus al veel water hebt afgevoerd (sheeten), dan pak je de droogdoek erbij en een sprayfles S&W 1:1.

Ik vouw de droogdoek meestal een paar keer op, spray de zijkant van de auto in met een paar sprays en dan zie je het water al iets doen. Vervolgens ga ik drogen. (Eerst de staande delen, dan de liggende delen)

Zeker als een droogdoek wat verzadigder wordt, ga je strepen trekken. Wanneer je S&W erbij gebruikt, zie je achter de droogdoek aan de boel streeploos wegtrekken en heb je net wat meer lubricatie. ;)
 
  • Leuk
Reactions: remyk1 en Kuip