• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

handig microdoekje en kwasten merk "supergoedkoop"

Ozy

Detailing chief
17 sep 2014
252
100
na het wassen had ik vaak dat ik de ramen niet goed strak kreeg bij het drogen, beetje waas e.d. en dan heel goed poetsen met verschillende soorten doeken. Nu heb ik deze gebruikt om de ramen af te drogen en ze drogen streeploos op. Voor de zekerheid in huis nog uitgeprobeerd op een supergrote spiegel en het droogt streeploos en kraakhelder op. Doekje is hard als het droog is en als het nat is voelt ie wat "zompig"maar werkt perfect.

De kwasten met plastic ferule eindelijk gevonden, die dingen zijn zo goedkoop, als ze ranzig zijn van bijv. een erg smerige motorruimte dan gooi je ze maar gewoon weg, schoonmaken met APC is duurder...
PVA doek.JPG
kwasten cheap.JPG
 
die doekjes heb ik bij een schoonmaakbedrijf gevonden, ze lagen niet gewoon in de winkel.
En die kwasten bij Wibra, toch een goede ingeving geweest om die winkel eens binnen te lopen :)
 
uhhh nee! ik zag ze staan maar zoveel chemie voor zo weinig geld, dat moet ontzettend agressief spul zijn.
Of zijn er mensen die dat wel gebruiken en waarvoor???
 
Ik gebruik het voor heel veel dingen. Een betere ontvetter is er niet imo. De motorruimte, stalen velgen, maar ook de inductieplaat etc. En je kunt het natuurlijk verdunnen.

Die doekjes zijn trouwens niet goedkoop.
 
ik weet niet, met zo'n prijs voor zo'n grote fles had ik een vraagteken in mn hoofd...
Het zijn wel vijf doekjes en ik las ergens dat ze minimaal 400 keer gewassen kunnen worden dus ze gaan erg lang mee
zolang je niet verknalt met bleekwater en dat soort dingen. Maar die spiegel was echt verbazingwekkend, geen waas, geen strepen niks.
 
Bedoel je nou het gewoon drogen van de ramen (als alternatief van droogdoek) of het gebruiken van de doek in combinatie met een ruitenreiniger?
Ik droog de ramen gewoon mee met de rest van de auto met de droogdoek, en gebruik daarna een goede glasdoek icm met DDJ Clearly Menthol en nergens problemen mee. Misschien dat het nog helpt als je je ramen gesealed hebt?

Dasty is al veel over geschreven. Maar ik heb mijn auto altijd in de wax staan, en dan wil ik alleen maar milde producten aan mijn auto! Geen velgenreinigers en al helemaal geen categorie Dasty, (wax weg, en bij dasty kan het ook schade aan je spullen)
 
ja als alternatief voor droogdoek, want het doekje droogt niet alleen het neemt ook nogeens vuil op. Daarna hoef je alleen nog maar heel licht met een glasscleaner nog na te lopen.
Weet het nog niet zo met die Dasty, heleboel mensen schijnen het te gebruiken. Misschien om pads schoon te maken zou dat wat zijn?
 
Vileda glasdoek is een soort microvezel en daar mag je geen schoonmaakmiddel mee gebruiken, dan gaat de werking van het doekje weg.