• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handige zelfmaak tooltjes

Eendje

Detailing chief
16 apr 2018
88
75
47
Wassenaar
eigenlijk ben ik heel lui aangelegd.
Ik zit constand na te denken: hoe kan dit sneller, beter of makkelijker. Als ik dan een rondje internet heb gedaan en ik kan t niet vinden ga ik kijken of ik t zelf kan fabriceren.

Zo kwam ik laatst bij mijn vader die zijn velgen had gedaan met een oud versleten kwastje. De haren waren een stuk korter dan bij een nieuwe. Een soort combi van een kwast en een borstel.

Nu ben ik in m’n garage op zoek gegaan naar een oude kwast en ben tot de ontdekking gekomen dat ik die altijd weggooi. Dus een nieuwe genomen, met een mesje en kniptang de haren ingekort.

Toen viel mijn oog op t metaal van de kwast. Hier een rondje stoftape (gebruikt om kabelbomen mee te maken in de auto) op gedaan en tada!.!

0E0236BA-8274-45DA-A713-199C2758D337.jpeg


Misschien hebben jullie ook iets zelf gefabriceerd waarvan je denkt: zo! Das handig! Laat dat gerust hieronder weten.
 
  • Leuk
Reactions: Jdb
Makkelijk, dan kan je weer even vooruit zonder kosten te maken;)

Zelf wilde ik een replica van de Rupes pad claw tool maken, maar vaak is het makkelijker om gewoon iets te bestellen als het bestaat.

Ik heb wel 90 euro op een tas weten te besparen door handvatten aan de doos van de polijstmachine te maken. Werkt tot nu toe prima:)
 
En toen ging het metaal roesten en was al je werk voor niets.......
Ik ben altijd van mening dat niets voor niks is. Als t mislukt heb je iig een manier gevonden hoe t niet moet ;).

Idd nog niet rekening gehouden met roestend ijzer, ik zal t in de gaten houden.

En voor de €1,- voor de kwast en €0,30 voor een rolletje tape van 20 meter zou ik elke keer een nieuwe kunnen maken....
als t er voor lukt om de non-ferro een beetje beter werkt zodat je een rondje minder hoeft te doen heb je t er al weer uit.... :p
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Ik heb kwasten van de Action met eveneens een metalen rand. Hier zat vanuit de winkel al touw omheen gewikkeld! :D En tot op heden laat het roesten nog op zich wachten, dus dat valt allemaal wel mee. :p

Het afknippen van de kwast doe ik ook al een tijdje. Met name in het interieur werkt dit beter als een langharige kwast. (stugger, meer druk kunnen zetten, etc)


Ik heb wel 90 euro op een tas weten te besparen door handvatten aan de doos van de polijstmachine te maken.
Wauw... :p
 
  • Leuk
Reactions: Eendje

Vergelijkbare onderwerpen