• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handigheid met Acquafobia

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Er zijn wel al meerdere topics met vragen over Acquafobia maar dit gaat meer over de verwerking/handeling.
Afgelopen week voor het eerst gebruikt en het is echt onwijs water afstotend,super product voor tussen door.
Alleen moet ik mijn auto wassen en afspuiten bij een wasbox.Aangezien het product op een natte auto gespoten moet worden en gelijk afgespoten moet worden na het op sprayen was het nogal wat kloten.De Acqua for short,in de linker hand en de HD van de wasbox in de rechter hand.

De slang tegen je auto aan,net genoeg tijd hebben op de meter en dan maar kijken door het haasten of je niks heb over geslagen: unamused:Hoe doen andere mensen dit?Zelf liep ik te denken aan zo'n druk sproeier voor bijvoorbeeld de plantjes in de tuin.Als ik daarmee de auto nat/vochtig kan maken,dan de Acqua opspuiten en het zou helemaal perfect zijn als er genoeg druk op de sproeier staat om de auto ook daarmee weer af te spuiten.
Denkt iemand dat dit kan werken? Wat is een plek voor de deur met water aansluiting toch een aanwinst...:oops:

Alvast bedankt voor de mee denkers:D
 
Hey Duck,

Ik kan begrijpen wat je struggles zijn. ;) Echter bespeur ik al een antwoord in jouw verhaal; Meer euries in de machine! :p Geen gehaast en tijd om de slang beter om je auto te leiden.

Ik vermoed dat een simpele drukpomp/plantenspuit te weinig effect zal hebben. :)
 
Die extra euro kan ik wel mee leven:pGaat mij er meer om dat je elk paneel apart moet doen.Het zou mooi zijn als je je auto af spoelt,in spuit met de Acqua en dan kan afspuiten.In de herfst/winter periode zal het niet zo gauw opdrogen maar met hogere temperaturen wel.
Daar was zo'n druksproeier dus perfect voor geweest als aanvulling in ieder geval.
 
Ik snap je. :D Ik hoor ook alleen maar goede berichten over Wetcoats (mits je ze met HD of harde straal afspuit) , maar vind het per-paneel-werken ook niet handig. Ik gebruik daarom Bathe+ en een foamlans, maar daar heb jij ook weer niks aan. :p
 
Die extra euro kan ik wel mee leven:pGaat mij er meer om dat je elk paneel apart moet doen.Het zou mooi zijn als je je auto af spoelt,in spuit met de Acqua en dan kan afspuiten.In de herfst/winter periode zal het niet zo gauw opdrogen maar met hogere temperaturen wel.
Daar was zo'n druksproeier dus perfect voor geweest als aanvulling in ieder geval.

Niet ingewikkelder maken dan nodig is: ik gebruik naar volle tevredenheid wetcoat in de wasbox als volgt. Eerst de auto helemaal afspoelen met HD en nat laten uiteraard. Vervolgens eerst paar pufjes op het dak (wetcoat links, HD rechts, mag ook andersom ;), afspuiten en vervolgens op dezelfde manier auto rond. Paar pufjes is echt genoeg, wetcoat verdeelt zich super tijdens afspuiten. Stelt echt niets voor!
 
  • Leuk
Reactions: Dagobert
Niet ingewikkelder maken dan nodig is: ik gebruik naar volle tevredenheid wetcoat in de wasbox als volgt. Eerst de auto helemaal afspoelen met HD en nat laten uiteraard. Vervolgens eerst paar pufjes op het dak (wetcoat links, HD rechts, mag ook andersom ;), afspuiten en vervolgens op dezelfde manier auto rond. Paar pufjes is echt genoeg, wetcoat verdeelt zich super tijdens afspuiten. Stelt echt niets voor!

Zo deed ik dat eerder ook idd. Ik zette de acquafobia overigens gewoon op de grond met afspuiten. In de hand houden is niet nodig hoor. Je hebt wel iets meer tijd dan tienden van een seconde:p
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Bedankt allemaal voor de reacties en tips.Wellicht heb ik ook wel wat te veel gebruikt en of te lang bezig met de Aqua.Misschien moet ik er nog een handigheid in krijgen.
 
Ik snap het punt niet zo als je de gehele auto afspuit na het wassen,hierna op een natte auto de fobia spuiten en hierna de auto in zijn geheel goed afspuiten.nog nooit problemen gehad op een zwart metallic lak...niet te bang zijn
 
@ruud1988 - Niet bang zijn en voorbereid zijn, daar zit wel verschil in. :p

Ik heb nog nooit een wetcoat gebruikt, maar weet wel dat er regelmatig klachten voorbij kwamen over strepen en vlekken. Vervolgens was niet paneel-voor-paneel werken de boosdoener. Dus ja... ;)
 
Klopt zeker maar zoals ik zei gewoon sprayen en zorgen dat de auto goed nat is...een product als fobia zal echt niet binnen 1 minuut voor vlekken gaan zorgen..ik heb zowel goede ervaringen met de fobia als de wetcoat van gyeon en beide nooit problemen ondervonden.