• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handmatig pads reinigen na polijstbeurt

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.629
140
De afgelopen tijd heb ik diverse vragen gelezen op het forum en via PM ontvangen over het reinigen van pads na een polijst beurt. Hierbij een how-to reinig mijn pad video van mijn kant :-b

Mijn ervaring is dat pads serieus goed schoon worden en er geen polish residu meer achter blijft. Daarnaast behoud de pad voor 90% z'n kleur en structuur. Tips en ervaringen zijn welkom, ik hoor ze graag.

 
Ik zeg:goed bezig !

Extra aanvulling: trouwens hoog tijd dat Dennis ook maar eens een aantal vaantjes gaat krijgen voor zijn goede input elke keer !
 
Mooi filmpje, goede techniek ook.
Een tip: gebruik altijd warm water.
Een tweede tip: maak gebruik van handschoenen, dasty en super degreaser durven nogal eens een negatief effect hebben op de huid.
Ik zelf laat de pads op voorhand altijd een tijdje weken in emmer met heet water en wat micro-restorer of super degreaser.
Dit zorgt ervoor dat een hoop van de polish al is losgeweekt/opgelost.
Daarna doorloop ik de stappen die u ook doet in het filmpje.
 
rodders zei:
Een tip: gebruik altijd warm water.
Een tweede tip: maak gebruik van handschoenen
Thanks! Ik gebruik altijd warm water inderdaad en sinds de laatste handmatige pad wash actie ook van die gele huishoud handschoenen. Dan raken de handen inderdaad niet zo uitgedroogd. Goede tip :ja
 
Nice.

Maar is het niet zo dat bij het uitknijpen van de pads onder water, de pad alsnog vervuiling opzuigt? De wasbak ziet er aardig vervuild uit met polijstresidu?
Het residu blijft immers 'zweven' in het water.

Misschien een idee om de 2 wasbakken methode te gebruiken? :grinning:
 
Dat klopt helemaal maar dat is het voorweek proces. Door het uitknijpen pers je de vervuiling uit het foam, daarna zuigt de pad weer water op om vervolgens weer uit te knijpen enz. Zo ben je al behoorlijk wat polish residu kwijt, zoals te zien op de foto's.

Daarna nog even uitspoelen onder de kraan en in een badje met MF restore van Cobra (degreaser), dan zijn ze serieus schoon te noemen weer. 2 wasbak systeem lijkt me dan net ff te 8d
 
jjonkie zei:
Ik noem dit gewoon een ouderwets handwasje... als je geen padwasher hebt heb je weinig andere opties

Dat is idd zo en het is soms minder werk dan wanneer je een padwasher moet gaan vullen en achteraf ook nog eens moet proper maken (denk ik toch :-b naargelang het aantal pads zeker )

Het is idd wel een mooi filmpje :cool: zonder meer , alleen knijp ik niet zo hard in de pads (daar waar je ze "uitwringt" met 2 handen tegelijk) want dan is er toch kans dat je de lijmlaag beschadigt .

Ik neem de pads dan gewoon tussen m'n handen en knijp ze dan plat . (zoals een kleibolletje dat je plat duwt )
 
Volgens mij heb ik nergens de pads "uitgewrongen", wel dubbel gevouwen en goed uitgeknepen. Het kan inderdaad op verschillende manieren.

Ik wilde er nog wel aan toevoegen dat de manier uit het filmpje geen probleem vormt. De pads zijn al meerdere jaren oud en vaker zo gewassen. Tot nu toe nog nooit problemen ondervonden met de velcro's die los laten.
 
Ik bedoelde de handeling die je meermaals doet zoals bij sec 43 (en andere tijden) :

je duimen zijn mooi vlak maar onderaan de pad kan ik me niet voorstellen dat je geen trekkracht uitoefent op de pad(s) ..........maareuh nogmaals :

prachtig filmpje hoor en als de pads niet stuk gaan wil zeggen dat je het goed doet ! :ja

Als jouw filmpje nu nog in het topic "how to's" beland , dan zijn we meteen van enkele honderden vragen per jaar vanaf ivm hoe je nu best je pads proper maakt ..........zonder padwasher :D

ps : dubbel vouwen is helemaal uit den boze :|~*
 
Man man, gsm je kan een pad gerust dubbel vouwen, daar gaan ze heus niet stuk van. Een pad kan best wat hebben, ik wring ze zelfs gewoon uit, daarna laten drogen en ze nemen hun vorm wel terug aan.
 
Mooi en duidelijk filmpje Dennis, inderdaad medaillemateriaal. Eeen be vestiging dat ik het zelf nog niet zo fout doe.
(deze ouwe rocker heeft wel het geluid uitgezet; voor deze herrie ben ik te oud, ik had liever wat gitaren gehad)
 
Ik gebruik altijd een vaatwastabletje (opgelost) ipv dasty, want dasty heb ik niet:-"

Daar worden ze ook mooi schoon van :)
 
Sticky: +1
Vaantje\Medaille: +1

Erg leerzaam, ziet er stuk eenvoudiger uit dan dat ik 't doe met Dreft:)^