• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handmatig Polijsten, wat hiervoor gebruiken?

Erik_F

Detailing rookie
8 nov 2020
5
2
Beste Forum leden,

Ik heb even een vraag; omdat de honden vaak mee gaan in de auto, springen ze wel eens tegen de auto aan als de kofferbak openstaat (kleine hondjes). Dit zorgt ervoor dat er aardig wat krassen van hun nageltjes opzitten en ik ben benieuwd of deze ook handmatig (zonder polijstmachine) te verwijderen zijn. Dus meer een soort pasta welke je met een pad of microvezel doek kan behandelen zodat ze weg zijn.

Inmiddels houden we er rekening mee, dat ze niet meer springen. Omdat het een Lease-auto betreft vergoeden ze het polijsten door een erkend bedrijf niet, echter; ze geven aan dat het ook niet hoeft te gebeuren, omdat dit “gebruikers” sporen zijn. Maar ik zelf vind het er niet netjes uitzien, vandaar dat ik de vraag hier even stel.

Ben benieuwd.

Gr, Erik
 
Hallo Erik,

Polijsten is zowel handmatig als machinaal te doen, echter zal je bij handmatig simpelweg meer spierballen moeten kweken. :D

Er is niet één wondermiddel (polijstmiddel) waarmee je perfect resultaat krijgt. Er zijn meerdere gradaties van zowel polijstmiddel als hardheid van pad beschikbaar en deze stel je af naarmate de hardheid van de lak.
Heb je een harde lak, dan kan je je voorstellen dat je grover aan de gang moet om blanke lak weg te kunnen slijpen. (Polijsten). Heb je een zachtere lak, dan slijp je met een minder grove combi van pad en polijstmiddel al sneller.

Welke combi je nodig gaat hebben, dat is een kwestie van testen. ;)

Een prima lijn van polijstmiddelen is die van Monello. De Raffini-lijn heeft 3 gradaties polijstmiddel welke je kan combineren met verschillende foam-handpads.
Van Grof naar Fijn; Veloce --> Mezzo --> Finale.
Je kan de Veloce + Mezzo op een Oranje Handpad doen en de Finale op een Witte Handpad. (Zwart is voor wax/glaze/etc)
 
Veloce en een handpad is geen goede combi, dat betekent dat je vervolgens een minstens dagdeel zoet bent, alleen om één stapje handmatig af te schalen naar middelgrof (Mezzo), en dan heb ik het nog niet over de fysieke belasting. Ga handmatig gewoon niet grover dan middelgrof, omdat je anders de waas die ontstaat bij het grof polijsten handmatig bijna niet meer weg krijgt.
 
  • Verdrietig
Reactions: Quantoxx
Zonder meer mogelijk om zowel machinaal als handmatig te verwijderen of in ieder geval te verminderen. Handmatig zal zoals aangegeven wel meer tijd en moeite kosten.

Wat ik me vooral afvraag: als deze krassen structureel gemaakt blijven worden, moet je deze dan geregeld willen (blijven) verwijderen? Dit kan je uiteraard niet blijven herhalen, want dan is de lak toch een keertje op...
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik weet niet in hoe verre je voorzien bent van producten e.d maar zou in jouw geval een glaze of een AIO (iets met fillers) geen optie zijn?

Hiermee vul je de krasjes (als deze niet te diep zijn) op al is dit geen permanente oplossing uiteraard, maar ik kan mij voorstellen dat de hondjes niet van vandaag op morgen plots stoppen met springen, zou zonde zijn als je iedere week of iedere maand opnieuw kan gaan handmatig polijsten als een halve gare... :p
 
;) Met wat hulp stoppen die hondjes echt wel met springen:
bal-en-ketting-11184909.jpg
 
  • Grappig
Reactions: AndyVR