• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Happy Socks' collectie

Happy Socks

Detailing rookie
21 mei 2008
18
0
Voor een beginnende amateur poetser heb ik inmiddels deze collectie bij elkaar weten te sprokkelen:

25052008020.jpg


De volgende producten zijn onderweg:
- Meguiar's Professional - Last Touch Spuitfles (leeg) - 945ml
- Meguiar's - NXT Generation Speed Detailer - 710 ml
- Meguiar's Professional - Last Touch Spray Detailer - 3780ml
- Meguiar's - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
- Meguiar's - Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack
 
BTW, zijn er misschien nog echte "must haves" die ontbreken op de foto?
Let wel even op de woorden 'beginnend' & 'Amateur' ;)
 
Mooie collectie heb je daar!!!

Happy Socks zei:
BTW, zijn er misschien nog echte "must haves" die ontbreken op de foto?
Let wel even op de woorden 'beginnend' & 'Amateur' ;)

Ik zie geen Terrytowel!
Ik kan niet meer zonder.. ik vind het een echte musthave.

Joost
 
Joost zei:
Ik zie geen Terrytowel!
Ik heb een aantal van die "Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber Towels" in gebruik, wat is daar het verschil eigenlijk tussen?

B.K. zei:
Miss nog een Lambswolle washmitt, of heb ik erover gekeke?
Ik heb nu de Meguiar's Microfiber Wash Mitt, is die andere beter nog?

iggy zei:
misschien de miracle dryer
De Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel ligt bovenop het stapeltje in de foto, ik neem aan dat dit zowat hetzelfde is?

Groeten
Joop
 
Happy Socks zei:
Ik heb een aantal van die "Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber Towels" in gebruik, wat is daar het verschil eigenlijk tussen?

Ik vind de terrytowel onwijs fijn voor het uitpoetsen van de wax. De terrytowel heeft een grovere structuur dan de microfiber waardoor het uitpoetsen erg gemakkelijk gaat. En deze doek neemt veel residu op.
Ik gebruik hem alleen voor de wax en voor alle andere klussen de microfiber.

Happy Socks zei:
Ik heb nu de Meguiar's Microfiber Wash Mitt, is die andere beter nog?

Nou ja beter. Zal denk ik meer met een voorkeur te maken hebben. De microfiber washmitt doet echt geen afbreuk aan een schapenvacht washmitt

Happy Socks zei:
De Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel ligt bovenop het stapeltje in de foto, ik neem aan dat dit zowat hetzelfde is?
De miracle dryer is een ontzettend grote doek die naar mijn mening (met vele anderen) beter droogt dan de watermagnet.
Dr zijn er best veel die van de watermagnet overgestapt zijn op de miracle dryer.
Tevens heeft de miracle dryer ook een microvezelstructuur.
Je zou hem eigenlijk ook kunnen gebruiken om product mee af te nemen.



Joost
 
Happy Socks zei:
BTW, zijn er misschien nog echte "must haves" die ontbreken op de foto?
Let wel even op de woorden 'beginnend' & 'Amateur' ;)
UQD om tussen tijds je wax te boosten en een nog betere beading krijgen is een leuke aanvulling op je collectie.
Nxt glass cleaner en naturale shine zijn ook aanraders ;)
 
Hey heb je geen paint cleaner (dc step 1)?
Ik zie hem namelijk niet zo op de foto staan.
Als je een optimaal wax resultaat wilt dan is die toch wel echt nodig.
 
Inderdaad, om een zo goed mogelijk resultaat te behalen moet het oppervlak zo goed mogelijk voorbereid zijn, je moet met een schone lei beginnen. De paintcleaner is daar een belangrijk onderdeel van. Dus mocht je die nog niet hebben.... zeker een nuttige toevoeging aan je collectie! :-"
 
stimpy68 zei:
Inderdaad, om een zo goed mogelijk resultaat te behalen moet het oppervlak zo goed mogelijk voorbereid zijn, je moet met een schone lei beginnen. De paintcleaner is daar een belangrijk onderdeel van. Dus mocht je die nog niet hebben.... zeker een nuttige toevoeging aan je collectie! :-"

Ik heb op de TT Clinic de Pre-Wax Cleaner van Mother's gekocht (dat felrode flesje links op de foto) dat is toch ook hetzelfde geloof ik?
Daar heb ik 'm in ieder geval wel voor gebruikt :D

Groeten
Joop
 
Is ook prima! De paintcleaner van Meg's is op het moment slecht leverbaar, net als zoveel spullen van Meg's :weetniet
 
stimpy68 zei:
Inderdaad, om een zo goed mogelijk resultaat te behalen moet het oppervlak zo goed mogelijk voorbereid zijn, je moet met een schone lei beginnen. De paintcleaner is daar een belangrijk onderdeel van. Dus mocht je die nog niet hebben.... zeker een nuttige toevoeging aan je collectie! :-"
Bedankt voor je extra toevoeging :)^
 
ThnX!
Tja, da's minder die beschikbaarheid van Meg's :|
Als het té lang gaat duren, zullen velen naar alternatieven gaan zoeken (en misschien ook wegblijven).
Het grote voordeel van Meg's vind ik wel dat het iets algemener verkrijgbaar is. Als je op zaterdagmiddag ineens door je wax oid heen blijkt te zijn, dan kun je die nog (redelijk) in de buurt ff scoren :)^

Groeten
Joop