• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Harde Duitse lak en fijne krasjes

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Sinds een paar dagen hebben we een BMW 318 uit 2008. Deze is voor verkoop door een poetsbedrijf onder handen genomen, met als gevolg dat er allemaal krassen op zitten. Deze waren mooi door een zwarte wax dicht gesmeerd maar nu we de auto wassen komen deze natuurlijk weer tevoorschijn.

Kortom deze moeten zoveel mogelijk weg.

Welke pad adviseren jullie op deze harde lak ?
Let op ... Heb een DAP900 maar blijf bang om door de lak heen te polijsten:)
 
Hey :D

Welke pad je nodig gaat hebben hangt af van de hardheid. Dus dit zou ik eerst even checken met een testspot.

Mocht je met bijv. een harde foampad + grof polijstmiddel niet ver komen, dan kan je andere pads proberen zoals een Spiderpad. Zo zijn er ook nog keuzes uit wol en microvezel.

* Heb je al wat geprobeerd?
* Wat heb je al in huis?


Door de blanke lak heen polijsten gebeurt niet zomaar bij een gezonde lakdikte. ;) Daar moet je aardig onnozel voor doen en dan nog een beetje. De lakdikte weet je pas als je de lak meet. (En dan nog is het alleen een indicatie)

Wel een pluspunt: Het poetsbedrijf heeft blijkbaar niet volgas lopen polijsten (lak verwijderd). :p
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Ozy
Heb een Dap 900 met de gele- oranje- witte en groen pad. Dit met de 3 flesjes welke bij de DAP900 set werden bijgeleverd.
 
Dan zou ik dus eerst die testspot maken om te kijken welke combi je nodig gaat hebben. Mocht je met Geel - Veloce meerdere hits nodig hebben, dan zou je kunnen gaan kijken naar die andere pads of simpelweg blijven herhalen tot je tevreden bent. ;)
 
Sinds een paar dagen hebben we een BMW 318 uit 2008. Deze is voor verkoop door een poetsbedrijf onder handen genomen, met als gevolg dat er allemaal krassen op zitten. Deze waren mooi door een zwarte wax dicht gesmeerd maar nu we de auto wassen komen deze natuurlijk weer tevoorschijn.

Welke pad adviseren jullie op deze harde lak ?
Let op ... Heb een DAP900 maar blijf bang om door de lak heen te polijsten:)
Als Monello geel niet afdoende resultaat geeft (testspot gedaan neem ik aan?)zou ik eens kijken voor Scholl Sandwich spiderpad/S3 combo.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Emi
Maar dan heb je een lakmeter nodig en die heb ik dus niet.

Ben niet meer zo thuis in het hele gebeuren dus is er immens die een simpel recept heeft??

Bijvoorbeeld. Scholl paarse spider pad met ...die en die Polish of ..?...
 
@unobarrenove : misschien kan je hier mee verder..?

116756



of deze dan..?:

116757
 
  • Leuk
Reactions: Saraj306
Het recept is simpel: beginnen met lichte combo en kijken wat er gebeurt op de lak. Vandaar bepalen of je zwaarder moet of niet. Daarna als je tevreden bent terug afschalen naar beneden.

Je zwaarste combo dat je in huis hebt als ik goed lees is Veloce - Geel. Naar mijn bescheiden mening zal het niet helemaal voldoende zijn om alle defecten eruit te krijgen. Je kan hier mee tevreden zijn om te beginnen. Ofwel kan je meerdere hits doen met Veloce - Geel. En dan afschalen. Ofwel zul je andere pads en polijstmiddel in huis moeten halen.

Scholl is hier wel gelieft. De Paarse Scholl pad bijvoorbeeld of de Sandwich Spider pad. En de Scholl polijstmiddelen.

Menzerna ben ik eigenlijk ook héél tevreden over. Alsook Sonax.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en RoyR
een simpel recept bestaat niet, maar ik begrijp dat je een ietwat verkorte route zoekt? Probeer eens gele pad met Veloce en zie hoe ver je komt. Blijft er nog te veel zitten, dan herhaal je of je zou dan bijv. Scholl paarse pad en Veloce kunnen proberen, dit omdat de paarse Scholl pad bij mij tot nog toe hele mooie resultaten behaalt zonder dat ik eindeloos hoefde te herhalen. Misschien is er iemand in de buurt met een lakmeter die even kan meten?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon