• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardnekkige boomsap vlekken motorkap?

Gerre

Detailing rookie
5 mei 2014
4
0
Hallo allen,

Heb onderstaande wagen 2 weken geleden gekocht, was een nieuwe premium selection van jaartje oud, en bij laatste wasbeurt zijn me volgende vreemde vlekken opgevallen.
Ik vermoed dat wagen met zijn motorkap eens onder één of andere giftige boom heeft gestaan en in de zon heeft zitten bakken, want dat is ook de enige oppervlakte waar ik het waarneem.

Probleem is dat ze precies zéér moeilijk weggaan daar ik volgende stappen heb geprobeerd:
Wassen met Auto finesse Lather
PB's Spray&Wipe met zachte Monello klei
2 passes met Monello Finale op witte pad met DAP..

Ik moet zeggen dat het al iets verbetert is maar toch blijven ze zichtbaar als je onder een bepaalde hoek in het garage licht gaat staan. Foto's maken het duidelijker:

2j0bd60.webp

16ihca1.webp

Momenteel aan het wachten op pakket met Auto Finesse Rejuvenate, misschien dat deze cleaner beter werk zal verrichten..
Zijn er hier mensen met tips of andere producten die meer hulp kunnen bieden?

Gerre, we zijn op het CarClean forum enorm gek op auto's en we weten er ook heel erg veel vanaf maar vanaf zulke foto's is het voor ons onmogelijk om te bepalen om welk merk & model auto het gaat.

Zelf denk ik niet dat de Rejuvenate veel verandering gaat bieden, hoogstens dat de glaze die erin zit het beter zal markeren.

Als ik de vlekken zo inschat is het het resultaat van onze gevogelde vrienden.... Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Inderdaad handig om auto te vermelden ;)
Gaat om Havana-gelakte BMW 320i F30, helaas nog niet veel kans gehad (genomen) om betere foto's te nemen.

De 2 foto's zijn enkel voorbeeld, 50 % van de motorkap heeft er wat last van. Moeten wel heel veel vogels zijn geweest! Daarmee dat ik eerder denk aan boomsappen. Als dit het geval is, wist ik niet dat het zo agressief kon zijn!

Ik had ook al gedacht aan één of andere Tar remover, maar wil eerst wat zekerheid voor ik producten aankoop als het niet de moeite is.

f0n4o3.webp

Finale op wit heeft ook geen fatsoenlijke correctie kracht. Ik zou minimaal mezzo op een polishing nemen, dan eens kijken wat het doet.

Denk dat dit ook de enigste oplossing is, als het met Finale niet makkelijk verdwijnt zal het met Rejuvenate ook niet gaan (hoewel ik toch eens zal testen door de cleaning eigenschappen). Je ziet ze enkel in fel licht en met de vinger voel je ze niet, dus hoop niet dat ze te hardnekking zijn..
Heb nog een volle fles Mezzo liggen, eens zien op de witte pad en anders oranje. Jammer dat je voor zulke plekjes de lak moet corrigeren, de rest van de wagen is tip top. Hier en daar een lichte swirl, maar die zullen wel verdwijnen met Rejuvenate.

Alvast bedankt!

Gelijkaardige vlekken op mijn wagen maar dan over de hele motorkap,dak en achterruit verspreid.Zie mijn post over 'Waterspots' Gr Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

ik heb in het verleden ook boomsappen op de motorkap gehad, dat waren kleinere plekjes maar die waren gewoon in de lak gevreten, met een orangepeel pad en daarna mezzo op oranje en finale op een polishing pad heb ik een hoop weggekregen, toch als hij in de zon staat en je onder een bepaalde hoek kijkt blijf je het nog steeds zien, het stomme was dat het probleem het ergste was op de motorkkap en niet op het dak, daar kreeg ik het er netjes van af, waarschijnlijk door de hoge temperaturen verergerd het probleem.

kv1980;n394630 zei:
Gelijkaardige vlekken op mijn wagen maar dan over de hele motorkap,dak en achterruit verspreid.Zie mijn post over 'Waterspots' Gr Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Heb je topic gelezen, niet te begrijpen hoe het er zo kan intrekken.
Ik heb het enkel vanaf het midden van de motorkap tot aan de voorruit. Op voorruit zelf, dak,.. niks te bespeuren..

Zal komend weekend ook wat testen en hopelijk met succes. Moest het met de Waterspotremover van CG lukken, laat maar iets weten dan.