Deze week een tweewieler onderhanden genomen en wat voor een...
Het gaat hier om een Heritage Softtail die enkele jaren stil had gestaan.
De chroom had hier stevig onder geleden en de aluminium was echt mat geworden.
Ook had het lakwerk een goede beurt nodig en vertoonde dit veel swirls.
Eerst heb ik de volledige motor met spray&wipe gereinigd.
De chroom heb ik met Meg's Chrome Polish gereinigd waarbij het enkele malen herhaald is voor er een degelijk resultaat kwam.
Sommige onderdelen hebben de tijd niet goed doorstaan en waren niet meer te redden en de aluminium delen op het stuur die verchroomd zijn hebben de de typische oxidatie-pokken...
De wielen zijn van het "volle"wiel type in aluminium en die heb ik zo goed als mogelijk opgefrist.
Daarbij heb ik eerst M105 gebruikt(werkt dus ook op blanke alu) en dan heb ik wat getest met Chromepolish en PB's profesional polish met behulp van mijn Dremel.
De vorkpoten zijn op dezelfde manier behandeld.
Hierna heb ik alle aluminium geseald met PB's Wheel sealant.
De lak heb ik met M105 en M205 bewerkt.
Daarna heb ik de lak eerst voorzien van PB's Black Hole en afgetopt met Mother's Topcoat
De whitewall van de banden waren wat vuil geworden van het polijstwerk maar dit heb ik terug WIT gekregen met APC (1/2).
Alles bij elkaar heb ik hier 15 uur in gestoken(verdeeld over 4 dagen).
Nu over naar de foto's waarvan enkele before's en dan de afters
before
En het eindresultaat
Alles bij elkaar een hele uitdaging maar ik denk wel de moeite waard....
Bedankt voor het lezen.
Het gaat hier om een Heritage Softtail die enkele jaren stil had gestaan.
De chroom had hier stevig onder geleden en de aluminium was echt mat geworden.
Ook had het lakwerk een goede beurt nodig en vertoonde dit veel swirls.
Eerst heb ik de volledige motor met spray&wipe gereinigd.
De chroom heb ik met Meg's Chrome Polish gereinigd waarbij het enkele malen herhaald is voor er een degelijk resultaat kwam.
Sommige onderdelen hebben de tijd niet goed doorstaan en waren niet meer te redden en de aluminium delen op het stuur die verchroomd zijn hebben de de typische oxidatie-pokken...
De wielen zijn van het "volle"wiel type in aluminium en die heb ik zo goed als mogelijk opgefrist.
Daarbij heb ik eerst M105 gebruikt(werkt dus ook op blanke alu) en dan heb ik wat getest met Chromepolish en PB's profesional polish met behulp van mijn Dremel.
De vorkpoten zijn op dezelfde manier behandeld.
Hierna heb ik alle aluminium geseald met PB's Wheel sealant.
De lak heb ik met M105 en M205 bewerkt.
Daarna heb ik de lak eerst voorzien van PB's Black Hole en afgetopt met Mother's Topcoat
De whitewall van de banden waren wat vuil geworden van het polijstwerk maar dit heb ik terug WIT gekregen met APC (1/2).
Alles bij elkaar heb ik hier 15 uur in gestoken(verdeeld over 4 dagen).
Nu over naar de foto's waarvan enkele before's en dan de afters
before
En het eindresultaat
Alles bij elkaar een hele uitdaging maar ik denk wel de moeite waard....
Bedankt voor het lezen.