• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hé allemaal!

Max35i

Detailing trainee
4 aug 2017
10
45
Hé allemaal,

Ik ben Max, zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben. Momenteel rij ik rond in een z4 (E89) sDrive 35i met m-velgen. De kleur is Jet-black en heeft een beige interieur. Echt een zeer leuk apparaat, "slechts" 306 pk maar is ook sterk in lagere toeren. Een m3 e93 rijder zal er aardig wat moeite mee hebben om bij te blijven op lagere snelheden. Echte puristen zullen zeggen dat het stalen klapdak echt een nadeel is. Kan jullie vertellen dat het fantastisch is. Weinig onderhoud, veel minder geluid in de cockpit wanneer het dak er op zit (gewoon een normale auto). In de winter rij ik er ook soms mee dus voor mij alleen maar voordelen. Een echt nadeel is misschien het extra gewicht. De E89 is 150 kg +/- zwaarder dan de vorige generatie, maar ik geloof dat dit ook komt door nieuwe veiligheidssnufjes. De z4 is volledig standaard, ik overweeg om in het tweede uitlaat de klep standaard open te zetten voor iets meer geluid op lagere toeren.

Al een tijd bezoek ik het forum inactief en bestel al een tijd bij carclean. Zelf doe ik niet aan polijsten, ook omdat ik het nooit eerder gedaan heb. Ik denk er eerlijk gezegd ook niet aan om er mee te beginnen, ondanks dat de z4 het eigenlijk wel gebruiken kan. Naast dat het veel tijd kost haal je naar mijn idee haal je toch steeds een stukje van de lak af. En je krijgt er daarna weer gewoon krasjes/swirls etc in. Ik zie wel meerwaarde in het polijsten alvorens je een totale xpel paint protection film aanbrengt ofzoiets. Iets te prijzig voor mij alleen.

Wat ik wel doe is de auto op de hand wassen. Vooraf gebruik ik de Monello - Non-Ferro. Echt een top product om de velgen (brand)schoon te krijgen. Daarna gebruik de Monello - Artico Magico Snow Foam. Vervolgens was ik de auto met een washandschoen (Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt) in combinatie met een shampoo van Gyeon - Q²M Bathe. Als laatste gebruik ik Gyeon - Q²M Wetcoat. Ondanks dat ik niet aan polijsten etc doe heeft de auto wél een mooie diepzwarte glans. Echt een fantastisch product, zo'n wetcoat. Je bent ook zo klaar. Met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in combinatie met de wetcoat komen er rare (kalk?)vlekken op de lak. Tot deze producten ben ik allemaal gekomen door te lezen op het forum. Bedankt!

Tevens denk ik er toch aan om de auto een keer te laten polijsten of zelf te doen. De auto heb ik tweedehands gekocht en de lak was al niet in de allerbeste staat. Toevallig was ik laatst met een andere auto (lease) bij een "professioneel" poetsbedrijf in Amsterdam. Ik zal geen naam noemen, maar de ervaring viel me echt tegen. Geen lakdiktes meten maar met grofgeschut direct op de lak om een krasje weg te werken. De auto vooraf wassen in een wasstraat en geen klei gebruiken bijv.. Een volledige auto polijsten/waxen was ook nog eens 300 euro.

Groeten!
 

Bijlagen

  • $_86 (1).JPG
    $_86 (1).JPG
    175,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Emi
Welkom hier!
Wat een droombak die S8!
Sinds de film Transporter altijd al een willen hebben...maar zal er nooit komen helaas.

Polijsten zou je ook zelf kunnen doen?
Een ander die je auto polijst haalt ook lak weg dus die beredenering snap ik niet helemaal.
En een feit is, waar krasjes zitten (grote en kleine) die weg moeten zal lak weg gehaald moeten worden.
Maar meestal is er nog voldoende lakdikte over om je auto weer in superstaat te brengen hoor.
En anders de lak behandelen met een glaze om imperfecties te verstoppen en dan zelf waxen is ook een optie.

Iemand van hier vragen om je auto te polijsten is tegen de forum regels dus misschien kun je je tekst ff aanpassen.

Veel plezier met detailen en lezen daarover hier.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Hallo welkom Max,

Dat is wel de meest uitgebreide voorstel ronde ever. Opzich wel grappig dat je zo veel mooie woorden over de Z heb, en alleen foto's van je oude auto.

Wat je zegt van het verwijderen van lak bij polijsten is theoretisch wel waar, maar je moet wel heel heeel heeeeeel erg vaak polijsten wil je door de lak heen gaan hoor.
Als jij de auto gewoon elk jaar polijst ha je dat niet fixen.

Ik snap alleen de btbm/ wetcoat opmerking niet zo. De btbm zal never nooit bijdragen aan kalkvlekken.
 
Met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in combinatie met de wetcoat komen er rare (kalk?)vlekken op de lak.

Dan denk ik dat je WetCoat niet goed toepast.

Na het wassen goed afspoelen, WetCoat op 1 paneel inspuiten (1-3 spraytjes) en direct afspuiten (liefst hd reiniger). Dit herhalen voor de rest van de auto en je zou vlekvrij moeten uitkomen.
 
Hallo welkom Max,

Dat is wel de meest uitgebreide voorstel ronde ever. Opzich wel grappig dat je zo veel mooie woorden over de Z heb, en alleen foto's van je oude auto.

Wat je zegt van het verwijderen van lak bij polijsten is theoretisch wel waar, maar je moet wel heel heeel heeeeeel erg vaak polijsten wil je door de lak heen gaan hoor.
Als jij de auto gewoon elk jaar polijst ha je dat niet fixen.

Ik snap alleen de btbm/ wetcoat opmerking niet zo. De btbm zal never nooit bijdragen aan kalkvlekken.

Ik heb het er met de verkoper van Carclean over gehad. Als de Coat er op zit en ik was hem een week later en gebruik dan dodo, krijg ik er opzichtige kalkkringen er in. Ooit heb ik het gelezen bij iemand met een VW passat, zwart die hetzelfde had. Kan het bericht niet meer terugvinden.
 
Dan denk ik dat je WetCoat niet goed toepast.

Na het wassen goed afspoelen, WetCoat op 1 paneel inspuiten (1-3 spraytjes) en direct afspuiten (liefst hd reiniger). Dit herhalen voor de rest van de auto en je zou vlekvrij moeten uitkomen.

Zo doe ik het ook altijd. Uiteindelijk gebruik ik wel een microvezeldoek om hem droog te maken, dan gaat het goed. Maar als ik hem droog rij of zoiets ziet het er niet uit. Met andere kleuren gaat het wel prima (prosecco metallic en zilver etc.)