• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik nu mijn verflaag van het leder eraf gepoetst? Of is mijn leder gewoon zo vies?

Jay-

Detailing rookie
22 jun 2017
6
15
36
Limburg
Hallo allemaal.

Dit is niet de eerste keer dat ik een interieur schoonmaak maar toch even voor de zekerheid
tongue.gif

Is het leder van mijn nieuwe aanwinst nu gewoon zo vettig?

Of heb ik er toch wat vanaf gepoets kwa kleur en structuur?

Eigenlijk is het onmogelijk ik heb het schoongemaakt zoals altijd met een beetje groene zeep en een zacht borsteltje.En Afgenomen met microvezeldoek etc.

Het ging behoorlijk moeilijk er zit echt ontzettend veel vuil op.

Maare jongens kijk even mee wat zeggen jullie ervan, Let niet op de witte pluisjes die zijn van het mf doekje.

Blinkend leder vs mat leder.Zie het onderste paneel bij het zitvlakken daarmee ben ik begonnen.

Het Leder is nu super zacht en voor 99 procent barst en kreukvrij ook mede door het kneden.

Maar ben toch een beetje onzeker .....normaal gesproken niet zo snel maar bij mijn schatje nu toch wel haha

De auto ziet er verder gewoon top uit voor zijn leeftijd aleen dat blinkend leder is voor mij altijd zo een no go.

Maar was het nu echt vuil? Of toch laklaag?

Bijlagen

• IMG_0433.webp
    IMG_0433.webp
    267,7 KB · Weergaven: 478
  • IMG_0434.webp
    IMG_0434.webp
    262,6 KB · Weergaven: 413
  • IMG_0435.webp
    IMG_0435.webp
    192,2 KB · Weergaven: 501
  • IMG_0436.webp
    IMG_0436.webp
    195,7 KB · Weergaven: 379
  • IMG_0442.webp
    IMG_0442.webp
    4,4 KB · Weergaven: 407
  • IMG_0443.webp
    IMG_0443.webp
    3,7 KB · Weergaven: 379
Met een normaal leer product kun je eigenlijk de verf er niet af poetsen. Wat groene zeep voor uitwerking heeft weet ik niet. Kan me voorstellen dat het leer ervan uitdroogt. Vind het lasting om er wat van te zeggen op basis van de foto's.

Met een normaal leer product kun je eigenlijk de verf er niet af poetsen. Wat groene zeep voor uitwerking heeft weet ik niet. Kan me voorstellen dat het leer ervan uitdroogt. Vind het lasting om er wat van te zeggen op basis van de foto's.

Ik moet er wel bijzetten heb er natuurlijk op de foto's nog geen conditioneer op gesmeerd.

Groene zeep op leer kan in principe geen kwaad
Wordt ook gebruikt voor lederen stukken op kleding

Groene zeep is wel goed in ontvetten
Ik denk dat je nu tegen schraal leer aankijkt
Badstof is beter om leer af te nemen
MicroFiber wil wel wat "snijden" en weerstand geven.

Groene zeep op leer kan in principe geen kwaad
Wordt ook gebruikt voor lederen stukken op kleding

Groene zeep is wel goed in ontvetten
Ik denk dat je nu tegen schraal leer aankijkt
Badstof is beter om leer af te nemen
MicroFiber wil wel wat "snijden" en weerstand geven.

Hoi bedankt voor de info wat kan ik dan tegen het schrale doen in jouw ogen?Gewoon conditioneren toch?Het voelt ook idd heel schraal aan totaal niet glad.

Het schoongemaakte leer ziet er inderdaad schaal en dorstig uit. Wanneer ik een passende leerreiniger gebruik, zie ik dit zeker niet.:D

Ik zou het leer nu even ''wassen'' met gewoon warm-lauw water om residu proberen weg te halen en vervolgens goed voeden.

Misschien is een leder-setje een goede aanwinst voor de toekomst? Denk aan bijv. de Leathertech Kit van Mothers of de Gliptone producten.
Bedankt voor je reactie ja heb de cleaner van Glipton en conditioneren hier liggen Aleen zijn die wel al een jaar of 8 oud vandaar dat ik ze niet gebruikt had.

Ow, een jaar of 8? :P Geen idee of het dan nog z'n ding goed doet, haha! xD

Ik heb zelf de Gliptone-producten nog nooit geprobeerd. Ik ken alleen de Mothers - LeatherTech Kit met daarin o.a. de foaming cleaner en conditioner (pasta) Dit is mij altijd goed bevallen. :D

Je ziet bar weinig structuur in het gereinigde leder. De rest van de zitting heeft de nodige vouwen/barsten/etc. Deze dingen zitten nou eenmaal in het leer en die haal je niet weg door ze te reinigen. Ze worden hierdoor alleen minder opvallend omdat er dan geen vuil en andere bende in zit.

20160317_162831.webp

20160317_163054.webp

• Leuk
Reacties: DonButtie
Leer is geen vriend van water, tenzij er iets in is opgelost
Groene zeep is licht vettig, dat gaat samen met water prima

Restje groene zeep hoef je niet bang voor te zijn
Gewoon een conditioner gebruiken, die is vettig en compenseert het eventuele restje groene zeep

Oude conditioner eerst goed schudden
Als het weer egaal wordt is het nog bruikbaar

• Leuk
Reacties: mk-us