• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik zo genoeg om te starten?

foxman

Detailing addict
4 jun 2020
67
63
Staphorst
Hallo allemaal,

Ik ga straks de Dap Evo vaderdag kit bestellen.
Hierbij bestel ik ook nog:

Poorboys White Diamond
Poorboys Black Hole

Collinite Insulator wax no 845

Klei heb ik al.

Wat mis ik nog?
Super bedankt alvast voor de antwoorden van deze newbie
 
White diamond en black hole zijn beide glazes. Ze schijnen toegespitst te zijn op lichte of donkere kleuren, maar op het forum heb ik nog geen verschil gelezen of gezien. Bespaar jezelf de kosten en kies één van de twee. Het gebruik van een glaze na polijsten is sowieso discutabel omdat je de meeste defecten al hebt weggeslepen. Maar baat het niet dan schaadt het ook niet.

Ik mis vooral de ontvetter om zeker te stellen dat je lak schoon is na het polijsten. Gyeon Prep, Nanolex Ex o.i.d. werken prima hiervoor.
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Ik dacht juist dat een glace was om meer glans te krijgen zeg maar. Correct me if im wrong.
Ik heb in verleden alleen ervaring met de 3 stappen van Mequairs. Dus zodoende.
Welke doeken moet ik nog hebben, zeker voor na de wax aanbrengen maar ook voor na het polijsten? En wax aanbrengen kan dat machinaal of moet je dat met de hand doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een glaze is een vulmiddel om fijne krasjes te verbergen. Met polijsten slijp je die fijne krasjes nou juist weg, dus als het goed is heb je niet veel meer te verbergen naderhand.

Wax en in het bijzonder de 845 kan uitstekend machinaal. Super zachte pad er op (heb je die?) en dan werkt het fantastisch. Monello zwart is hiervoor een goede pad bijvoorbeeld.

Doeken kun je niet genoeg hebben, zeker wanneer je een hele auto doet. Monello Peluche is een prima all-rounder. Voor het afnemen van wax op een hele auto raad ik je minimaal twee doeken aan. Voor het afnemen bij polijsten van een hele auto toch wel 6 doeken.

Maar eerlijk is eerlijk ik zou het knap vinden als je bij je eerste poging een hele auto in een dag doet. Dus tussendoor een wasje draaien en de volgende dag verder is reëel. Dan kun je met drie doeken wel genoeg meters maken.
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Die zachte pad heb ik bij mijn lijsttje gezet. Super bedankt voor de info.
Net alles besteld behalve de glaze. Was na afrekenen nog de Gyeon Prep vergeten. Na een telefoontje super geholpen door Dennis en alsnog erbij. Super service.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoCo
Glaze kan bij een poreuze (verouderde) lak ook de kleur ophalen
845 is van zichzelf al vettig en heeft datzelfde effect als een glaze
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Deze heb ik wel besteld nadat ik erop geattendeerd was.
 
Laatst bewerkt door een moderator: