• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hedendaags product voor stoffen kap te reinigen

mrwhoopie

Detailing trainee
27 feb 2018
30
40
45
Ik heb het forum doorspit, maar echt een duidelijk product is er niet naar voor geschoven, welk product raden jullie aan om te reinigen en te beschermen, voor bescherming raad de ene gyeon aan terwijl de andere het afkraakt tot en met.Graag hulp.
 
303.
Fabric guard.
Zie ook diverse youtube filmpjes.
Goede prijs prestatie.
Schoonmaken met warmwater met vloeibare groene zeep en zachte borstel.
Niet in de zon. Goed schoonspoelen.
 
Dat is het mooie van internet, iedereen zijn eigen mening ;)

Wat je kunt gebruiken is deels persoonlijk maar vooral afhankelijk van de staat van de kap
Een beetje vervuild .. dan kan je met een neutrale shampoo reinigen
Sterk vervuild of zelfs groen van de alg .. Biotex omdat dat ook de levende delen om zeep helpt
In beide gevallen goed spoelen om de resten te verwijderen en schoon te beginnen aan de bescherming

Beschermen op een makkelijke manier ... FabricGuard als voorbeeld
Heb je de tijd,geen angst of zelfs ervaring .. neem een coating, die houdt veel langer
 
+1 voor @RedCat :D

Iedereen heeft zijn eigen mening over een product en daarom kun je jezelf beter verdiepen in de theorie van het schoonmaken zelf; Wat is er nodig en waarmee behaal ik dat het beste. ;)

Wat is een goede manier van beschermen en welk product sluit hier goed op aan. :D
 
De kap is niet onderkomen of heeft geen groene aanslag, ik wil dus gewoon goed reinigen om er dan zoiets als fabric coat op te zetten.enkel de verhalen over plakkende daken houden me wel wat tegen,wil zeker niets omzeep helpen.
 
Borstelen met een shampoo zou dan voldoende kunnen zijn, in combinatie met bijv. een paardenhaarborstel of de nieuwe borstels van Monello. (Althans, ik weet niet wat ''niet onderkomen'' is :p )

Ik heb de 303 nu een aantal keer op schoenen en bekleding gebruikt. Geen rare fratsen gemerkt. ;)
 
Bij een coating heb je kans op kleverigheid als je of teveel in een keer gebruikt of niet voldoende droogt
Bij een Fabric Guard (of soortgelijk) kan je ook het best in dunne laagjes werken en tussendoor laten drogen
Niet in directe zon, maar een beetje helpen met een haarfohn (handwarm) gaat prima
 
Kap goed schoon maken
f6f4bb14-bd89-435a-ae0b-5fcebda386c2.jpg


Daarna goed droog maken
e265da4b-7306-4080-b621-81989936f98c.jpg


Alles afdekken wat niet in aanraking mag komen met het product
af4d4b0a-8089-4c76-83ea-b1d9fd01bd6c.jpg


Daarna het product aanbrengen. Desgewenst het product met een zachte borstel diep in de stof masseren. Na een uurtje of wat een 2de laag aanbrengen voor optimale bescherming
61ac8d99-bdd8-4ae2-b09b-917fc1f1ec64.jpg
 
Als je spreekt van coating in de stof masseren, geeft dat dan geen vlekken/kringen ?
Totaal geen ervaring mee, vandaar de vraag. Mijn moeder hfft een clk cabrio en volg dit topic dan ook met enige interesse...


Aan de andere kant, een Fabric Guard, is dat gewoon apspuiten en inwrijven/borstelen en afnemen ?
Of gewoon opspuiten en laten drogen ?

Sorry dat ik gebruik maak van je topic @mrwhoopie
 
@Jamme1981

je hoeft de Fabric Guard niet in te borstelen persé, maar zo "duw" je het product wel dieper in de vezels voor een langere bescherming. Afnemen hoeft niet, wel de auto minimaal 24 uur droog (binnen) laten staan zodat de coating optimaal kan uitharden/drogen.
 
Geen probleem, samen weten we meer he ;)
is een nagelborsteltje goed om de Fabric guard dan in te werken?
 
Liever wat zachter, het is de bedoeling om in de vezel te komen en met een te harde borstel maak je dan schade.
Het moet op de huid van je hand geen pijn doen
 
Met de hand inwrijven heeft geen toegevoegde waarde.
Het gaat er om dat de zachte haren het product dieper in de vezel brengen
Zachte borstel of kwast is echt aan te raden.
 
Net als de doeken die je gebruikt om een lakcoating af te nemen, direct vochtig houden en zsm uitwassen
Dan heb je geen probleem en is de borstel gewoon opnieuw bruikbaar
 
  • Leuk
Reactions: RoyR