• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help! 2K blanke lak verneveld op lak

Marius

Detailing addict
28 okt 2010
84
58
38
Hallo,

Enkele weken geleden heb ik mijn koplampen voorzien van een laagje blanke lak (2K blanke lak van Colormatic - spuitbus). Dit gebeurde in een afgesloten garage en heb redelijk degelijk de lak afgedekt rond de koplampen. Nu is er toch wat nevel op motorkap en linkse en rechtse garde-boue terecht gekomen. Dit is eigenlijk niet zichtbaar, maar is me vandaag pas opgevallen met het afdrogen van de wagen na een wasbeurt. Lak is zeer stroef op die plaatsen. Zou ik met een degelijke groffe polijstbeurt (oranje en monello raffini) dit kunnen eraf krijgen? Een polijstbeurt staat toch zowiezo binnen 2 weken op het programma.

Groeten,

Marius
 
Met kleien verwijder je veel spuitnevel.
Merk je snel genoeg. Als je nog wat voelt. Nog een keer kleien. En anders moet het met polijsten ook wel weg gaan.
 
oef dat klinkt zeer positief! Kleien en polijsten staan toch op het programma. Had al bang dat ik ging moeten (of laten) wetsanden :).
 
Als de lak van de auto in de bescherming stond is de hechting van de 2k toch niet optimaal
dan zou het met kleien inderdaad wel eens weg kunnen zijn
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
idd meestal zit er nog wel een wax laagje en laagje vuil op de auto waardoor de 2K lak niet goed kan hechten, met kleien zie je snel of er iets afgaat, als er nog wat blijft zitten dan je een medium combinatie waarschijnlijk voldoende om alles weg te krijgen.
 
Is het gelukt met de vernis te verwijderen? Als wij wat nevel hebben na een spuitbeurt dan polijsten we deze nevel gewoon weg met een fijne korrel. In het ergste geval nemen we wat thinner op een doekje (niet doen op verse lak!).

Geen zorgen, is relatief snel en makkelijk op te lossen. Succes!