• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help, schoonmaken cabrioletdak

Skyactive3

Detailing trainee
11 apr 2017
21
45
Beste members,

Ik ben momenteel bezig met een mooie jaguar cabriolet. Dit beestje staat helaas altijd buiten en heeft een groene aanslag in het dak. Ik ben begonnen met de kap goed af te spoelen en daarna te bewerken met 303 fabric cleaner. Deze heb ik systematisch aangebracht met de hulp van een detailing brush zodat deze goed in de vezels kan trekken. Na dit proces 2 x te hebben gedaan blijft er nog steeds op sommige plekken een groene waas over.
Hoe kan ik deze het beste behandelen voordat de Fabric guard erop gaat?
Moet ik door blijven gaan met het aanbrengen van de Fabric cleaner of zijn er andere slimme methodes om hiervan af te komen.

Suggesties zijn welkom! :)
 
Thanks @nicknameless, guess that is the only solution. Foto's ter illustratie van het probleem.
IMG_20170506_153530.jpg
IMG_20170506_153636.jpg
 
extractor is de oplossing. hiermee krijg je de groene waas weg. Zie afbeeldig. bovens gedeelte is schoon en onderste gedeelte is geen schaduw maar groene aanslag en troep.
20170417_104816.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Skyactive3
Dat groen moet of helemaal er uit (wat bijna niet kan) of dood
Dus sulfiet halen bij de detailist voor producten om zelf wijn te maken
Of aan de gang met Good Old Biotex en een extractor
 
Algen reiniger verdunnen en met een gieter er over heen .
Beetje borstelen en weg is het groen
 
Zelf heb ik het dak behandeld volgens onderstaande methode:

- in sprayen met verdunde APC
- rustig en met beleid zachte borstel
- met zachte straal afspuiten
- met extractor 2x diepte reinigen
- droog zuigen met extractor
- 2x behandeld met Raggtopp

Overigens moet ik eerlijkheidshalve erbij zeggen dat de kap niet erg vies was.

FB_IMG_1494143267217.jpg
 
@nicknameless - Wat bedoel je met "2x dieptereinigen met extractor"..?

Je gebruikt zo'n ding alleen om de boel af te zuigen, toch?

  1. Insprayen reiniger. (APC o.i.d.)
  2. Borstelen.
  3. Afzuigen.
  4. ...Dieptereinigen met extractor...?
  5. Droogzuigen met extractor.
  6. Beschermen met product.
 
4...Dieptereinigen met extractor...?

Zo moeilijk is het toch niet? De extractor spuit onder "hoge druk" vloeistof c.q. reinigingsmiddel in de stof waarna het vloeistof wordt opgezogen.

Op mijn extractor zitten 2 schakelaars:
De ene voor de pomp die vloeistof spuit in de stof en de andere om te zuigen.

20042008525.jpg


20042008526.jpg


Als je goed kijkt, zie je onder de zuigmondstuk een pijpje zitten. Hierdoor wordt de vloeistof gespoten.

Screenshot_20170507-133049.png
 
Laatst bewerkt:
@nicknameless - Thanx! Ik begrijp wel wat een extractor doet, maar dat sprayen wat hij doet is toch niets meer als gewoon "sprayen"? Is toch hetzelfde als gewoon zelf de boel insprayen en dan even in laten werken en vervolgens weer opzuigen?

Haha, of denk ik nu té simpel? :)
 
of denk ik nu té simpel?
Laten we het dat maar op houden ja...o_O

Je snapt zelf toch ook wel dat vloeistof dat onder druk wordt gespoten, dieper doordringt in de stof dan vloeistof wat oppervlakkig wordt opgespoten.

Daarbij wil je het dieper gelegen vuil ook verwijderen in plaat van alleen het oppervlakkige vuil.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@nicknameless @Jansen

Jah, wat Jansen aangeeft was ook mijn idee. Vloeistof wat blijft liggen op de stof, dat trekt er dan toch ook wel dieper in na verloop van tijd?

Ik heb nog maar een paar keer een extractor gebruikt en sprayde de boel in middels de extractor, liet het inwerken en zoog het daarna weer op. Werd ook zo geadviseerd en insprayen + meteen opzuigen deed vrijwel niets. :)


Greeetz
 
Ik kan dit effect wel nabootsen met mijn karcher stoomreiniger/zuiger. Deze corrigeerde maar een klein deel van de groene aanslag. Als de extractor bij bijv. de boels een hogere zuigkracht heeft zou ik dat nog wel overwegen.
 
De sproeier van mijn extractor (blauwe versie van de LLoyds van @nicknameless ) sproeit wel degelijk met enige kracht
Het is geen hoge druk maar eerder die van een pompverstuiver dan van een handsprayer

Waar het bij spoelen mede om gaat is de sproeidruk en hoeveelheid vocht in samenspel met de zuigkracht
Vooraf daaraan heeft het schoonmaakmiddel enige tijd nodig en wat fysieke kracht ter ondersteuning zodat de groene meuk los komt
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Ik denk dat ik harder pis dan mijn extractor sprayt (extra2000)
Maar ik denk dat het vooral gaat om het "extraheren" van het vuil.
Wanneer je het vuil los borstelt en de apc+vuil met doeken afneemt, zal er altijd een deel vuil blijven zitten. Het is immers geen glad oppervlak zoals glas of lak.
Met een extractor "ververs" je het water met losgeweekt vuil, zoveel sneller en vaker, daar is niet tegen te werken met doeken en sprayfles.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en RedCat