• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help, Stuk lak weg met barsten in achterbumper Type-R

turbo_mk4

Detailing addict
9 apr 2014
25
60
36
Papendrecht
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje met de lak op mn achterbumper.
Er mist een stukje lak en eromheen is iets losgekomen.
Is dit nog te repareren, hoe?
Bedankt voor de hulp!

2iitkee.webp

Lelijke schade.

Dit is te repareren. Echter niet zelf.
Je zal naar een goede plaatwerker/spuiter moeten gaan.
Die trekt hem weer glad en zal de hele bumper spuiten.

Zonder spuiten ga je dit niet onzichtbaar weggewerkt krijgen... Je kunt het bijtippen met een lakstift, maar dat zul je altijd blijven zien. Bijspuiten is trouwens ook nog een uitdaging. Althans ik neem aan dat dit R81 Milano Rood is?

Zonder spuiten ga je dit niet onzichtbaar weggewerkt krijgen... Je kunt het bijtippen met een lakstift, maar dat zul je altijd blijven zien. Bijspuiten is trouwens ook nog een uitdaging. Althans ik neem aan dat dit R81 Milano Rood is?

Dat zeg ik. :-) Voor het beste resultaat zal een goede spuiter de hele bumper doen.

Ik bedoel met lastig bijspuiten vooral dat Honda R81 een vreselijke kleur is om matchend te krijgen met de rest van de carrosserie. Is een heel slecht dekkende lak die anders uitziet als je meer lagen erop zet en die ook nog eens flink verkleurt onder de blanke lak op de niet gespoten delen. Ik heb zelf een Civic in die kleur gehad. Is wel een geweldig mooie kleur als hij strak is en goed gepoetst.

het is inderdaad r81 gaat om een type r ep3
Spuiten echt de enige optie? als ik hem bij tip blijft het dan wel zitten gezien dat de randjes loslaten?
ik vind het al prima als het minder erg uitziet want nu valt het behoorlijk op.

Hij is niet zo lang geleden herspoten door de vorige eigenaar.
hij is zelfs nog niet gepolijst na de spuitbeurt en zit nog onder de sinasappelhuid.

Dit is hem:

nx9ld5.webp

Ziet er uit als gesprongen plamuur
Als je het zelf wil doen dan moet je eerst de randen weg krabben/glad maken en dan het kuiltje vullen met KUNSTOF plamuur
daarna met een lakstift bijwerken.

lelijke schade in ieder geval.

Dat ziet er echt uit als gebarsten plamuur.
precies wat megaman zegt.
het moet gevuld en glad gemaakt worden,en dan bijgespoten of met lakstift.
het is maar net wat je ervoor uit wilt geven.
maar te herstellen is altijd mogelijk

Als je dan toch gaat spuiten zou ik een andere bumper pakken. Wie weet hoeveel plamuur er op zit en hoe dit voorbewerkt is. Zou zonde zijn als je hem mooi laat spuiten en dat dit dan nog een gebeurd. Bumper kun je gewoon van elke 3-deurs Civic tussen 2001 en 2005 pakken (dus zowel pre-facelift als facelift) en moet je voor 5 tientjes op de kop kunnen tikken.. Lip is een los deel en past ook gewoon op de non-R bumpers (zelfde bumper zonder lip).

Zou met een spotrepair te repareren moeten zijn.
Ik sluit me wel aan bij eerdere opmerkingen dat je niet weet hoe de bewerking van de onderlaag verder is gebeurd. en dat geeft risico op herhaling. Beste is dus wel ver terug te schuren om de basis goed te krijgen.

Oorzaak kan diverse redenen hebben. Slecht gemengde plamuur, geen hechtprimer gebruikt, slecht gedroogde plamuur. etc etc