• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HELP! vlek op dashboard

Jori123

Detailing rookie
14 jun 2021
5
15
Hey iedereen

Omdat ik een enorm vettige blauwglanzende voorruit had, heb ik er een hardnekking spul van HG op losgelaten. Hier zijn enkele druppels op m'n dashboard gevallen.

Je raadt het al. De vlekken zijn ingevreten. het dashboard is zwart leder (skai?), maar de velkken zijn iets lichter grijs (niet wit ofzo). Ook is mijn voorruit nog even vettig, maar goed :s

Iemand enig idee waarmee ik de vlekken uit het dashboard krijg?

Thank you a very lot

Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Even foto toevoegen aub.
Betreffende je ruit: een wonderspons nat maken in warm (!) water en je ruit in horizontale banen schoonmaken. Uitspoelen in warm water en herhalen todat al het vuil weg is. Droogwrijven met een MF doek. Geen ander spul ism spons gebruiken. Ruit in 2 verdelen en eerst deel A afwerken. Dan pas deel B.
 
  • Leuk
Reactions: Jori123
Ga ik straks halen en morgen proberen! De auto staat tiptop, volledige coating, interieur als nieuw en zelfs de motor aangepakt.

De ruit stoort me enorm, ga ik dus met jouw advies aan de slag!

bedankt (als het werkt :D )
 
Heb het net gedaan, 2 sponsjes en warm (bijna heet) water. Het meeste is er van weg. Enkel heeft iemand ooit zijn hard erop gezet langs binnen en dat zie je nog.
Later ga ik daar verder mee. Hopelijk nog iemand tips voor het dashboard?
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Blijven wrijven op die plek en het komt goed. Wel steeds met horizontale banen werken. Wrijven tot je ziet dat het "vet" opgelost is, de druppels veranderen van vorm (ik kan het niet beter omschrijven).
 
@Jori123 Om iets meer ontvettende werking te hebben kun je ook een druppel afwasmiddel op de spons aanbrengen (echt maar een minimale hoeveelheid), en daarna de ruit nogmaals afnemen met water. Uiteraard wel op een koude ruit, uit de zon.