• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help voor 2009 Corsa die altijd buiten staat

ZheRooH

Detailing trainee
1 mei 2019
9
25
Hey allemaal,

Ik heb absoluut geen verstand van enig iets van auto’s, ben het internet wat aan het afgaan opzoek naar hulp.
Ik heb een Opel Corsa van 2009 (basis model, niks fancy), nu staat deze al jaar en dag buiten en blootgesteld aan alle elementen.
Heb hem vandaag gewassen in de carwash. Eerst met zeep afgespoten, dan hun schuimlans gebruikt en dit met een microvezel spons dan gewassen had emmer mee waar ik kon in spoelen. Dan afspoelen en opgedroogd met een schone microvezel doek.

Nu zoek ik een oplossing voor een paar problemen:

* Groene aanslag aan kanten ruiten
* Verf voelt aan als schuurpapier
* Over de hele auto verspreid zijn er deze krassen, heb geen idee hoe deze er opgekomen zijn, maar ik veronderstel dat deze eruit te krijgen zijn (ze zijn oppervlakkig)
* Plekken, lijken op oude vogelpoep plekken die er niet meer uitgaan

Wat kan ik doen om dit op te lossen, hou er rekening mee dat ik niets van materiaal heb en nergens verstand van heb :)

Thx!
 
Zonder materiaal is de enige oplossing; andere kant op kijken

Met wat materiaal kan je heel veel resultaat halen
Alg en andere groene aanslag verwijder je met een sopje en een oude tandenborstel
Daarna liefst het rubber voeden

Ruwe verf vraagt om kleien, en die zal je dus aan moeten schaffen. Net als een kleimiddel