• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hennep's E46 sedan TiAg 2009

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Hier zijn sluiten we het jaar af. Waarom al een 2009 topic De modificaties die nu gepland staan zullen pas in het nieuwe jaar uitgevoerd worden. Tot vorige week stond hij er nog zo bij.
4jn7gk.jpg


Nu dan eindelijk weer een update helaas is deze meer uit noodzaak. Vorige week zondag in de sneeuw een klein ongelukje gehad op een parkeerplaats waar ik met de voorlip op een trottoirband bleef hangen die ik niet had gezien doordat hij verstopt zat onder de sneeuw. Toen ik ineens een schrapend geluid hoorde wist ik dat het te laat was. Uiteindelijk viel de schade gelukkig mee, ik dacht dat de lip gescheurd was maar het is bij lakschade gebleven. Hier een paar piccas van de schade. De trottoir band heeft de lip op de rechterhoek geraakt en tot de linkerkant is de lak eraf gesprongen. gelukkig is de lip van ABS had deze van polyester geweest was hij wel gebroken.
or7ct2.jpg

111nibn.jpg

wi7zf5.jpg

2dhsox5.jpg


Daarom nu maar op zoek gegaan naar een reserve bumper. Deze zal tijdelijk geplaatst worden zodat de huidige opgeknapt kan worden. Hij zal nu versmolten worden met de voorbumper zodat alle naden weggewerkt zullen worden. Een groot gedeelte van dit werk zal ik zelf doen en updates hiervan zal ik in de showroom plaatsen. Het onderste rooster van de 330i bumper zal overgeplaatst worden en ook in kleur worden gespoten.
72djcg.jpg

35aslg2.jpg


Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van de vorderingen
 
Vandaag de reserve bumper maar eens gewassen, dat was wel hard nodig, ik ga natuurlijk niet met een smerige bumper rondrijden. Eerst dus maar eens alle onderdelen verwijderd.
2ah9svr.jpg

2rw57o0.jpg


Zoals je ziet was hij dus goed smerig. dus maar eens wat spulletjes erbij gepakt. Als eerste de APC 1:10 maar eens gepakt en een detailbrush om de naden in de bumper van de stootlijsten en de hoekjes van de mistlampen goed schoon te maken. Daarna alle kunststof delen behandeld met de APC. En even goed in laten trekken.


Daarna alles gewassen met de Gold Class Shampoo en alles afgespoeld en gedroogd met de Meguiars Water Magnet. Nu is alles weer naar binnen verhuisd en morgen gaan we weer verder.
2qtftq1.jpg

j82wr7.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
spijtig dat de lip wat geraakt was, maar betekend toch weer een mooie update!
Veel succes met het verder opknappen van de reservebumper, wat ga je er zo nog aan doen?
 
zo das jammer dat die bumper schade heeft
maar jouw kennende komt dat allemaal wel weer in orde
succes met de reparatie

klankie
 
rodders zei:
spijtig dat de lip wat geraakt was, maar betekend toch weer een mooie update!
Veel succes met het verder opknappen van de reservebumper, wat ga je er zo nog aan doen?

Aan de reserve bumper wordt verder niets gedaan alleen verder schoongemaakt. De bumper met de lip zal wel aangepast gaan worden, alle naden zullen weggewerkt gaan worden.
Dit zou ongeveer het resultaat moeten zijn als hij klaar is.
VOOR:
DSC00523.jpg


NA:
DSC00523.jpg



En zo zou hij er na een verlaging uitzien, maar dat gaat nog even duren ik heb eerst andere plannen.
moldedcopy.jpg
 
Vandaag weer verder gegaan met het prepareren van de reservebumper voor de winter, hij is nu klaar om geplaatst te gaan worden. De resterende behandeling bestond uit:
Clayen met LT
DCPC
PCPP
M21 Synthetic sealent
M16 Paste Wax
GC Trim detailer
30jnpzk.jpg

28l6eyu.jpg


Het resultaat:
n1w9j6.jpg

23u9yqh.jpg

2lo66uc.jpg


De bumper is overgeblazen en helaas hebben ze hier slecht werk geleverd de overgangen is hier goed te zien, de kleur komt ook niet overeen. Op zich is dat niet zo erg het is toch maar een reserve bumper en hij zit er maar tijdelijk op.
fkmf4y.jpg


Ook op mijn werk nog een kleine mod gedaan voor de zomer. Ik had nog een reserve setje wielbouten liggen voor mijn zomervelgen. En omdat het rustig was op mijn werk de bouten maar eens te voorschijn gehaald en even een avondje aan het polijsten geweest. Helaas zijn de fotos wat slecht maar ze blinken als een spiegel.
wtx5yw.jpg

2zf5s0o.jpg
 
Vandaag gestart met de werken aan de voorbumper. Eerst maar eens wat inkopen gedaan.
Kunststofplamuur
primer
schuurpapier
spoilerkit
1zoviwi.jpg


Dan beginnen we eerst met shuren en schuren en nog eens schuren om alle oneffenheden uit de beschadigde stukken lak te halen.
2uqch03.jpg

i2905u.jpg


op sommige plekken een heel stuk terug moeten schuren
16hz43.jpg

2zhpf2o.jpg

2utmh44.jpg


Daarna heel de lip aan de onderzijde en de rest van de naden afgekit en de lip in het midden opgespannen omdat hij daar iets verder openstond.
245lrnp.jpg

2555enr.jpg


Omdat het werk toch al best wel opschoot de overloop tussen lip en de bumper ook al de kunststofvuller gezet en de lip in de voor de eerste maal in de primer gezet.
20z1uoh.jpg

33kevl1.jpg

wqsrb9.jpg

6prfol.jpg


Dat was het voor vandaag nu wachten tot alles uitgedroogd is en dan kunnen we morgen weer verder met jah schuren ;(
 
had je die lip niet beter laten kunstoflassen aan je bumper, ben bang dat het op deze manier redelijk snel gaat aftekenen en zelfs miss barsten? :s
 
rodders zei:
had je die lip niet beter laten kunstoflassen aan je bumper, ben bang dat het op deze manier redelijk snel gaat aftekenen en zelfs miss barsten? :s

Kunststof lassen is alleen een optie als je met een kale bumper en lip begint dan zit je direct op het kunststof. Nu was alles al gespoten en dan hadden we veel te ver terug moeten schuren. Het aftekenen zal wel meevallen, je moet alleen goed schuren en zorgen dat het oppervlak superglad is voordat je hem laat spuiten.
 
Vandaag zijn we weer verder gegaan, de hoeken waar de lip het deel bij de grill raakt zijn uitgeschuurd en het deel waar de lip de bumper raakt zijn verder opgevuld en vlak geschuurd. Alle delen staan nu in de primer en nu is ht wachten tot alles droog is voordat er weer een lag op kan. Er zullen ongeveer nog 2 a 3 lagen op moeten voordat we weer verder kunnen met schuren en dan kan de primer erop.

De linker hoek uitgeschuurd en rond gemaakt
290zpzl.jpg


de rand aan de achterzijde is ook vlak gemaakt
2cr3ps8.jpg


14vi794.jpg


De rechterhoek uitgeschuurd en rondgemaakt
10di2ar.jpg
 
Vanmiddag weer wat verder gekomen. De gehele bumper staat nu in de primer en nu is het wachten tot hij helemaal is uitgehard voordat we weer verder kunnen. Het kacheltje in de garage is wat hoger gezet zodat hij goed kan drogen en dan kunnen we hem morgen verder afmaken. Het enige wat nog gedaan moet worden is schuren zodat hij spiegeltje glad is voordat hij naar de spuiter gaat. De grill is ook in de primer gezet en de stootlijsten zijn ook opnieuw gedaan omdat hier toch wat steenslag opzat.

2629sti.jpg


213n2b.jpg


2cfoyo4.jpg


2ryo709.jpg


2hyhppl.jpg


2v3j8xz.jpg


70x4lx.jpg