• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Herkennen jullie dit? Hoe ga jij ermee om?

rabies

Detailing chief
10 aug 2010
112
85
Je auto is vies, je denkt bij jezelf: even een kort wasje. Velgen, foamen, wassen en drogen en klaar. Je kijkt naar de klok, vrijdagmiddag ,2 uurtjes moet wel lukken.

Dan begin je. Je ziet een spettertje op je velg, even snel stukje klei erover. Snel door met je auto. Hmm wat vogeluitwerpselen die er met birdsh#t remover niet vanaf gaan. Even stukje klei na het wassen. Hmm motorkapje even snel doen met detailer. Zouook even een paintcleaner kunnen. Hmm spiegel heeft wat vliegen. Kortom je staat weer lang. Leuk maar het kan niet altijd.

Hoe doen jullie dat? En wat gebruiken jullie voor extra producten als je niet gaat polijsten/waxen/detailer maar beperkt tijd hebt maar toch voor maximaal resultaat wil gaan.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit totaal niet herken.
Ik was mijn auto iedere week en gaat om de 2 maanden in de wax, de velgen ook. Ik klei ook alleen als ik de wax ververs de rest gaat er met wassen altijd af eigenlijk. Vogelpoep haal ik altijd binnen 12 uur eraf.
Ook de vliegen zijn er zo af, dus sorry, ik heb hier geen ervaring mee.

Wel geef ik soms een boost aan de wax met spraywax of detailspray maar meer ook niet.
 
Ik herken het wel een beetje.
'Even alleen een sopje doen.'
'Hey, wat is dat? Ook even doen.'
En voor je het weet is je ochtend/middag/dag om. :yum
 
Ik herken het alleen met de velgen.
De auto wordt bijna elke week gewassen en staat in coating.
Echter de velgen zijn spaakvelgen en die blijven elke week weer een uitdaging. De monello non ferro wordt hier goed gebruikt. Maar max 4 uur moet wel te halen zijn elke week
 
Wat heb ik een zalig leven dan en Truus een naar baasje.

Als ik een volledig stappenplan doe is het alles aanpakken maar anders gewoon

Velgen in de Ferrous Dueller en met een sopje afnemen en afspoelen.
Auto foamen, afspoelen met hoge druk, wassen met 2 emmers en 2 wash pads en afspoelen met open slang
Inspuiten met Detailer en afdrogen.
Bandjes in de dressing.
Raampjes doen met doekie en Clearly Menthol.
Even rond met Red Mist en klaar....

Greetings from Mr. D. Juice
 
Ik begrijp wat je bedoelt maar in mijn situatie kom ik het eigenlijk niet tegen.
Ik ga nooit de auto wassen als ik vooraf weet dat ik het tegen de klok moet doen.
Na iedere dag bekijk ik onbewust de lak en haal ik de vogelpoep eraf, zie ik het niet dan haal ik het eraf asap ik het zie, eigenlijk idem voor een klein krasje. Dadelijk behandelen.
 
Met een gewone wasbeurt red ik het met twee uurtjes. Zie ik dat ik die tijd niet heb, dan wacht ze maar een dagje :) Het is goed of niet. Ik ga zeker niet haasten met auto poetsen. Het is voor mij ontspanning en met haasten is de kans groter dat je fouten maakt. Dit heeft weer nadelige gevolgen voor je lak :p
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik maak me totaal niet druk over een plekje, swirltje of wat dan ook.

Foamen, wassen, drogen, detailerspray en/of spraywax, bandjes in het vet en klaar.

Alle onvolkomenheden komen wel boven drijven bij de jaarlijkse full detail.

(Reminder aan mezelf: de laatste full detail is al weer 13 maanden geleden, tijd voor een nieuwe....)
: unamused:
 
Het is niet zozeer luiheid, maar eerder de zin en motivatie die ver te zoeken zijn.
Plus het feit dat ik momenteel verga van de pijn in m'n rug.
 
Ik ga me tussendoor niet druk maken... daar heb ik de auto nl. ook niet naar. o_O Komt bij dat het een hobby is :joy:. Dan zou ik elke week nl een dag in het weekend missen. Komt bij dat de XC60 groot is en niet altijd meest gemakkelijk om ff "snel rond te vliegen". (Wie zei dat Volvo's hoekig waren??:eek:)

(Twee) wekelijks uitgebreid wassen en bijhouden met acquafobia of spray wax (binnenkort de red mist proberen).:confused: Periodiek (als het nodig is) waxen en plaatselijk "herstel".
En nog minder vaak per jaar een grote beurt.:innocent:
En dan hebben we nog de binnenkant ;)
 
Ik herken me ook totaal niet in de startpost. Een aantal keren per jaar een uitgebreide detail, maar zaken die ik met een wasbeurt niet schoon krijg zijn uitzondering, en eigenlijk binnen een paar minuten of hooguit een kwartiertje extra gepiept, en anders wachten tot uitgebreide detail.

Snelle wasbeurt is iets van 5 kwartier. Daarnaast doe ik bijv. trims, interieur en dergelijke als ik zin en tijd heb en het weer geschikt is (dus buiten de detailbeurten om) zodat ik bij de echte lakdetail me daarop kan focussen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik herkennhet wel een beetje. Na het foamen en wassen, het afdrogen en dan gaat het "mis". Teervlekje hier, harsvlekje daar... en de tijd vlieg while having fun.
 
Nee eigenlijk niet. Misschien komt het omdat ik altijd aantekeningen maak als ik iets zie. Dan kun je dit wegwerken als je erg de tijd voor hebt ;)